از پیستون موتور خودرو خود چه می دانید؟

رینگ های فشاری همچنین به جهت انتقال حرارت از پیستون به دیواره سیلندر کار می کنند ، جایی که مایع خنک کننده ای که از نحوه جلیقه های آب جریان دارد ، پخش می شود. پیستون قطعه ای می باشد استوانه ای صورت که در درون سیلندر به بالا و تحت حرکت می کند و مراحل متفاوت کارموتور را تولید می کند. این دستگاه طوری طراحی شده است که در حرکت رو به بالا بر روی روغن می لغزد و در حرکت رو به تحت آن را خراش می دهد. همچنین افزایش دور موتور ، سبب بالا رفتن دما و تنش حرارتی در نقاط گوناگون پیستون می شود. جهت ارتقا قدرت و کشش اتومبیل از چندین سیلندر و پیستون در اتومبیل استعمال می کنند. در بعضی از پیستون ها کف پیستون فنجانی یا این که فرورفتگی جای سوپاپ داراست که زمانی سوپاپ ها باز می شوند می توانند در آن حرکت کنند.در بعضی دیگر از پیستون ها سر پیستون گنبدی یا این که به شکل های دیگر می باشد تا تلاتم در محیط احتراق ارتقا یابد. سنجاق مچ دست پیستون از طرز یک لوله فولادی توخالی و سخت شده به میله متصل می شود که به پین مچ دست یا این که پین شمشیر پیستون بادی پر اسم و رسم است. روغن به طور مداوم یا این که از رخنه های میله های اتصال یا جت های کارگزاشتن شده در میل لنگ به دیواره های سیلندر پاشیده می شود. این می تواند سبب ساز تغییر‌و تحول ارتفاع قدمت موتور شود. از آنجایی که نصیب زیرین میله در موقعیت ثابتی نیست، سبب ساز می شود به جای حرکت خطی، یک حرکت دایره ای رخ داشته باشد. رینگ های فشاری معمولا از چدن جامد ساخته می شوند و فشار خارجی را به دیواره سیلندر وارد می کنند. حساس وارد شدن نیرو به پیستون، پیستون فشرده شده و مجدد به وضعیت اولیه خود بر می گردد. توجه به همین نکته ضروری میباشد که حلقه های فشاری فشار جانبی به پیستون وارد نمی کنند یا به عنوان راهنمای آن فعالیت نمی کنند. به تیتر رابط فی مابین این دو قطعه است. 5- گژنبین : گژنبین یا این که انگشتی ، میله ای تو خالی بوده و رابط بین شاتون و پیستون میباشد .