استعدادهای بومی در صنعت موسیقی در حال ایجاد “مقاومت زیبا” هستند

بدون رزرو51:485 نوازنده در حال ظهور آهنگ ها و موفقیت های خود را به اشتراک می گذارند

صنعت موسیقی پر از استعدادهای بومی است که در ژانرهای مختلف گنجانده شده و داستان های خود را به شیوه های خاص خود بیان می کنند.

ریون کاناتاکتا گفت: “باحال ترین موسیقی … با بهترین اشعار و پیام از جوامع ما می آید زیرا ما در واقع چیزی برای گفتن داریم.” بدون رزرو میزبان روزانا دیرچایلد.

Digging Roots یک دوتایی بلوز/فولکلور/سول با کاناتاکتا و همسرش شوشونا کیش است. آنها در جونو امسال برای چهارمین آلبوم استودیویی خود برنده جایزه هنرمند بومی معاصر سال شدند. ژاوینیم.

جیلی ولف رو به جلو رو به دوربین ایستاده است
Jayli Wolf یکی از اعضای Saulteau First Nations، BC است آلبوم آینده او، God is an Endless Mirror، معنویت را در حالی که صداهای طبیعت را در هم می آمیزد و شعر را در موسیقی قرار می دهد، کشف خواهد کرد. (هیدن ولف)

Jayli Wolf خواننده و ترانه سرا گفت که هنرمندان بومی امروز آنقدر موسیقی جدید عالی می سازند که تقریباً نمی توان با آن همراه شد.

او می‌گوید: «ما از انعکاس هیچ یک از تجربیاتمان در موسیقی به داستان‌های زیبای زیادی که گفته می‌شود و به اشتراک گذاشته می‌شود، رسیدیم.

کاناتاکتا گفت که به عنوان مردم بومی، زمانی که طبل زدن، زبان ها و حتی غذاهای سنتی ما توسط استعمارگران ممنوع شد، ما شروع به ساختن سنت های جدید خود کردیم.

سنت‌هایی مانند بنوک پدیدار شد، اما انواع جدیدی از موسیقی شکوفا شد و صداهای بومی را با ژانرهای دیگری مانند رگی و بلوز ترکیب کرد.

کاناتاکتا گفت: “یک مقاومت زیبا وجود دارد، و نه مقاومتی که من می خواهم بجنگم. این مقاومتی است که می خواهم عشق بازی کنم.”

او ادامه داد که اشعار زیادی در موسیقی بومی درباره وحدت، آینده و تاریخ‌های دشواری که مردم بومی تجربه کرده‌اند وجود دارد، اما وقتی اینها با هم ترکیب شوند، موسیقی زنده‌ای به وجود می‌آید.

به اشتراک گذاشتن داستان ها و کار بر روی تروما

ستاره Rising Cree Aysanabee همچنین امسال توانست در صحنه جونو کانادا بدرخشد.

اولین آلبوم او واتین به نام پدربزرگش نامگذاری شده است، که او با او گفتگوهای طولانی زیادی داشت تا در مورد زندگی خود، از جمله زمانی که در مدرسه گذرانده بود، آشنا شود.

آیسانابی گفت: “یک نگرانی بزرگ در ذهن من هنگام انتشار آلبوم این بود که آیا این آلبوم بازماندگان مدارس مسکونی را دوباره تحریک می کند یا نه.”

تماشا کنید: آیسانابی در جوایز جونو در سال 2023 اجرا می کند

آیسانابی «We Were Here» را با نوترن کری | جوایز جونو 2023

آیسانابی «We Were Here» را به همراه کری شمالی در جونو 2023 اجرا می کند

افرادی که به او کمک کردند و به او گفتند که شنیدن داستان‌هایشان توسط مردمشان و نه افراد خارجی، به او اطمینان داده شد.

آیسانابی گفت که برخی از بهترین بازخوردهایی که او در مورد آلبوم دریافت کرده است در واقع از بازماندگان مدرسه های مسکونی بوده است.

او آن را «احتمالاً برخی از بهترین بازخوردهایی که تا به حال دریافت کرده‌ام» نامید.

حتی پدربزرگ آیسنابی به او گفت که پس از گوش دادن به آلبوم، او توانسته زندگی خود را ادامه دهد و به جلو برود.

او می‌گوید: «برای اینکه پدربزرگم چیزی به همان اندازه از پروژه برداشت کند، من واقعاً خوشحال بودم که این آلبوم روی زندگی او نیز تأثیر گذاشته است.

هد شات آیسانبی با تی شرت سفید با ضربات رنگارنگ روی پیراهن و صورتش.
اولین آلبوم آیسانابی، واتین، به نام پدربزرگش نامگذاری شده است و صدای هر دوی آنها را دارد. (جن اسکوایرز)

برای هایدا/کری راک کریستی لین سینکلر، نوشتن و خلق موسیقی مانند درمان بوده است.

جدیدترین آلبوم او Super Blood Wolf Moon سفر شخصی خود را به عنوان یک بازمانده از خشونت خانگی و PTSD به اشتراک می گذارد. اما بیش از آن، سفری برای بهبودی، شفا و در نهایت، قدرت زنانی است که از همه چیز بالاتر می روند.

“هیچ گروه مالیاتی وجود ندارد، هیچ گروه سنی وجود ندارد، بسیاری از زنان این مشکل را پشت سر می گذارند و این چیزی نیست که شما می بینید. قانون و نظم،” او گفت.

عکس سر کریستی لین سینکلر با کلاه حصیری و رنگ صورت با موهای بافته شده رنگارنگ.
آخرین آلبوم کریستی لین سینکلر Super Blood Wolf Moon هم اکنون در دسترس است. (فرانسسکا لودیکار)

سینکلر گفت که روانپزشک او گفت که آرزو می کرد برای همه بیمارانش آلبومی تجویز کند – زیرا در خلق Super Blood Wolf Moon او توانست با ضربه روحی خود روبرو شود.

او گفت: “من سعی نمی کنم به کسی بگویم که چه کاری انجام دهد.” “اما، می دانم زمانی که آن را پشت سر می گذاشتم، به دنبال موسیقی بودم، [but] نتونستم پیداش کنم.”

کند شدن

آلبوم جدید زون با عنوان بکا ماینگان، که در اوجیبوی به “آهسته کردن گرگ” ترجمه می شود.

Zoon یک پروژه موسیقی است که توسط Daniel Monkman، هنرمند Anishnaabe و عضو Broken Head Ojibway Nation که از ضمایر they/them استفاده می‌کند، رهبری می‌شود.

Monkman، مانند بسیاری دیگر، به لطف قرنطینه های همه گیر COVID-19 در سراسر کشور، در سال 2020 مجبور به کاهش سرعت شد.

عکس سر نزدیک از دانیل مونکمن که به‌طور ظریف سیاه و سفید روشن شده است
دانیل مونکمن، معروف به Zoon، اخیرا آلبوم دوم خود را با نام Bekka Ma’ingan منتشر کرده است. (ونسا هاینز)

مونکمن گفت که به ذهنشان خطور نکرده بود که کاهش سرعت برای آنها چقدر مهم است زیرا آنها پدر خود را قبل از شروع همه گیری از دست دادند و همچنین یک دوست صمیمی را قبلاً به دلیل مصرف بیش از حد از دست داده بودند.

آنها می‌گویند: «قبل از همه‌گیری، من هم مثل بقیه آدم‌ها کار می‌کردم، فقط به اندازه‌ای به دست می‌آوردم که بتوانم کرایه خانه را بپردازم و خودت را تغذیه کنم.»

آنها گفتند: “من واقعاً هرگز نتوانستم برای مرگ پدرم و حتی دوستم غمگین شوم.”

مونکمن گفت کاهش سرعت بخش مهمی از فرآیند خلاقیت او بود، زیرا به او فرصت می‌داد تا درباره جایی که در زندگی‌اش آمده‌اند و درگیری‌هایی که با آن‌ها روبرو شده‌اند فکر کند.

آلبوم جدید غم و اندوه از دست دادن عزیزان را بررسی می کند، اما همچنین جشن زندگی آنهاست.

تماشا کنید: موزیک ویدیو Jayli Wolf برای Holding On

Jayli Wolf، که یکی از اعضای Saulteau First Nations، BC است، همچنین برای کاهش سرعت و لذت بردن از زندگی بیشتر وقت گذاشته است. موسیقی او راهی برای برقراری ارتباط مجدد با هویت آنیشنابه و کار کردن از طریق آسیب‌هایی است که او به عنوان شاهد یهوه بزرگ شد – مذهبی که بعداً آن را ترک کرد.

اکنون آلبوم آینده Wolf، خدا آینه ای بی پایان است، کاوشی در معنویت است که در آن او عناصر صوتی مختلف را آزمایش می کند و شعر خود را در موسیقی قرار می دهد.

او گفت: “این چنین تغییری بوده است و صداهای ارگانیک زیادی را وارد موسیقی و چیزهایی کرده است که در چند ماه گذشته روزانه الهام بخش من بوده است.”

“من اینجا هستم تا دوست داشته باشم و عشق بیشتری به این دنیا بگذارم.”