انتاریو یک میلیون دلار به Chippewas of the Thames برای حمایت از سلامت روان و اعتیاد اختصاص می دهد.

انتاریو روز پنجشنبه یک میلیون دلار بودجه برای حمایت از سلامت روان و اعتیاد به Chippewas of the Thames First Nation با هدف بلندمدت ساخت دو مرکز درمانی جدید برای استفاده از سه جامعه بومی منطقه اعلام کرد.

این اقدام بخشی از تلاش‌های بزرگتر برای رسیدگی به افزایش نرخ مواد مخدر غیرقانونی و قاچاق انسان از طریق توسعه یک استراتژی سلامت و سلامت روان در جامعه است.

رئیس ژاکلین فرنچ گفت: “همه ما می دانیم که شکاف های زیادی در دسترسی به این نوع خدمات از سم زدایی تا درمان وجود دارد.”

فرنچ گفت: «ما نمی‌توانیم این راه را با این سرعت ادامه دهیم وگرنه نسل‌ها را از دست خواهیم داد.

زن با میکروفون صحبت می کند
ژاکلین فرنچ، رئیس Chippewas of the Thames First Nation، می گوید که 1 میلیون دلار بودجه استانی به رسیدگی فوری به رویکرد حمایت از مردم ما به جاده و شفا و بهبودی کمک خواهد کرد. (میشل هر دو/سی بی سی)

او گفت: «دسترسی به این خدمات در خارج از جامعه ما تقریباً غیرممکن است. قطعاً به دلیل افزایش اتفاقاتی که در جامعه خود می بینیم، به موارد بیشتری نیاز است.»

“ما نمی توانیم این مشکل را به تنهایی حل کنیم”

MPP Michael Tibollo، معاون وزیر بهداشت روان و اعتیاد انتاریو، برای اعلام این خبر به اولین کشور آمد.

تیبولو می‌گوید: «وقتی نوبت به یافتن یک سیستم مراقبت بهداشت روان مؤثر برای مردم بومی می‌رسد، موانع بسیار زیادی برای دسترسی وجود دارد و گزینه‌های امن فرهنگی برای مردم جوامع بومی کم است، و این چیزی است که ما باید تغییر دهیم.»

سه نفر کنار هم می ایستند
ژاکلین فرنچ، رئیس Chippewas of the Temes First Nation، (چپ) و عضو شورای شهر Myeengun Henry (راست) به MPP Michael Tibollo، معاون وزیر بهداشت روان و اعتیاد انتاریو، یک نقاشی و کمربند به افتخار اعلامیه در 4 مه تقدیم می‌کنند. (میشل هر دو/سی بی سی)

او گفت که از سال 2022، او گفت که استان بیش از 33 میلیون دلار در برنامه های بهداشت روانی بومی از نظر فرهنگی ایمن در سراسر انتاریو سرمایه گذاری کرده است.

او گفت: «ما با اولین ملل کار می کنیم تا به آنها اجازه دهیم به ما بگویند که چه چیزی لازم است. او گفت: «ما نمی‌توانیم این مشکل را خودمان حل کنیم، نه ما در کوئینز پارک یا یک جامعه، وقتی همه جوامع را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بنابراین گرد هم آمدن به این شکل بسیار مهم است».

اولین ملل محلی با هم کار می کنند

رؤسای ملل اول در مجاورت بیانیه ای را امضا کردند که نشان دهنده اتحاد آنها در همکاری با یکدیگر برای مقابله با قاچاق غیرقانونی مواد مخدر در سراسر جوامع است.

فرنچ این بیانیه را به همراه تاد کورنلیوس، رئیس کشور اونیدا تیمز و راجر توماس، رئیس کشور مونسی-دلاور، امضا کردند.

سه نفر
روسای Oneida، Chippewas و Munsee-Delaware با هم اعلامیه ای را امضا کردند تا نشان دهندۀ اتحاد در نبرد خود علیه مواد مخدر غیرقانونی در جامعه باشد. (میشل هر دو/سی بی سی)

فرنچ گفت: «ما احساس می‌کردیم که اکنون زمان آن فرا رسیده است که دور هم جمع شویم تا با هم این موضع را اتخاذ کنیم تا به جوامع خود نشان دهیم که در پرداختن به این مسائل بزرگ در جامعه خود متحد هستیم.

برای رئیس توماس، این گامی در مسیر درست است.

توماس گفت: «کاری که امروز انجام دادیم کار بزرگی است. امضای این قرارداد به این صورت است که هر سه جامعه با هم روی طرحی برای مبارزه با مواد مخدر غیرقانونی کار می کنند.

رئیس کورنلیوس این ایده را تکرار کرد. او گفت: «خوشحال است که می بینیم هر سه کشور کنار هم می آیند.

چشم انداز و استراتژی

فرنچ گفت که چشم انداز Chippewa ایجاد و توسعه حمایت های مورد نیاز برای تعداد بیشتری از افراد ملل اول است که در مسیر بهبود قرار می گیرند و به تیم های کاهش آسیب، گسترش فرهنگی و بحران موجود می افزاید.

او گفت که استراتژی سلامت جامعه در حال حاضر در مراحل ابتدایی خود است. برنامه ریزی در دسامبر آغاز شد و شامل دیدار با مقامات مختلف دولتی در سطوح فدرال و استانی در طول مسیر بود.

او گفت که فرنچ گفت که قصد دارند مدل‌های مختلف را برای رسیدگی به مسائل با امید به ارائه مسکن در پایان ترکیب کنند.

او گفت: “این یک چشم انداز بزرگ است که ما داریم.” “برای رسیدن به آنجا کار زیادی از ما می‌طلبد، اما واقعاً به دنباله‌ای از شکاف‌هایی است که وقتی مردم برای شفا، بهبودی درمان و مراقبت‌های بعدی بیرون می‌روند، وجود دارد.”