انتخاب هارد دیسک مناسب برای سرور

از پورت SAS برای انتقال داده استفاده می کند که نسبت به نسل قبل آن یعنی SATA از سرعت بالاتری برخوردار است.سرعت گردش دیسک 10000 دور در دقیقه و سرعت انتقال داده برابر با 6Gb/s یا به عبارتی 750MB/s است. با گسترش روز به روز فناوری و سرعت گرفتن فرایندها ، بسیاری از روال های کاغذی جای خود را به کامپیوترهای اداری ، نرم افزارهای جامع و سرویس های آنلاین داده اند . امروزه بسیاری از سرویس ها بر بستر آنلاین ارائه می گردد ، بنابراین حداقل از درون سازمان نیاز به ارتباط اینترنتی وجود دارد .

در شبکه داخلی سازمان که روزانه افراد زیادی نیاز به استفاده از اطلاعات ، تجهیزات و نرم افزارهای تحت شبکه دارند ، وجود کامپیوتری با قابلیت پردازشی و ظرفیت حافظه بالا که در هر زمانی توانایی ارائه خدمات را داشته باشد ، نیازی بدیهی است . این کامپیوتر همیشه روشن ، علاوه بر سرعت پردازشی بالا ، از ظرفیت حافظه قابل توجه ای نیز باید برخوردار باشد . سرعت این مدل از SLC کمی کمتر بوده و بیشتر در سرور ها استفاده میشود . هارد دو دو مدل نو و کارکرده موجود می باشد. برای مثال در هارد HP 300GB SAS شما می توانید انواع 6G ، 12G یا 10K و 12K را انتخاب کنید که البته قیمت های متفاوتی دارند.

بسته به نوع استفاده از هاردها و حساسیت محیطی که از آنها استفاده میکنید، باید عمر مفید هارد درایوها را همواره مورد توجه قرار دهید. پس از تنظیمات این بخش و انتقال اطلاعات لازم به سوئیچ شبکه و فایروال برای تعیین سطوح دسترسی ، نوبت به امکان دسترسی به اینترنت بی سیم می رسد . پس از تنظیم ارتباطات درون سازمانی نوبت به تنظیم ارتباط خارج از سازمان است . یکی از مهترین مشخصات هارد سرور انداره هارد است. پس اگر در یکی از درایوها خطایی رخ دهد، Smart Array Controller و System Insight Manager و یا SMART hard disk drive، شما را از آن باخبر خواهند کرد تا بتوانید قبل از خرابی و Fail شدن هارد، اقدام به جایگزینی هارد درایو کنید.

پس از اجرای تنظیمات براساس سیاست های شرکت ، سطح دسترسی کامپیوترها مشخص شده و ارتباط درون سازمانی برقرار می گردد . با استفاده از روتر می توان تنظیمات دسترسی به اینترنت و VPN جهت برقراری ارتباط امن بین شعب را انجام داد . این هارد قابلیت چرخش دیسک با سرعت 7200 دور در دقیقه را داشته و می توان از آن در سرور های نسل هشتم و نهم اچ پی سری Proliant نیز استفاده نمود. سرور یا کامپیوتر خدمات دهنده همان سیستمی است که روزانه به دفعات درخواست کاربران مختلف را دریافت کرده و به سرعت پاسخ را باز می گرداند .

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از رک هارد سرور ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.