انجمن NB با توهین نژادی باید تغییر نام دهد، علائم قبلاً حذف شده است

هشدار: این مقاله درباره یک توهین توهین آمیز صحبت می کند. CBC انتخاب کرده است که فقط یک بار از آن برای زمینه استفاده کند و آن را در مراجع بعدی سانسور کند.

تانیا وارن همیشه از نام جامعه ای که در آن به دنیا آمده و بزرگ شده شرمنده بوده است.

او گفت که با افزایش سن و ایجاد روابط نزدیکتر با جوامع بومی، این احساس شدیدتر شد.

“این اصطلاح فقط برای استفاده نیست. دوره.”

کمتر از 100 نفر در Squaw Cap، یک جامعه روستایی واقع در غرب کمبلتون در مسیر 17 در شهرستان Restigouche، در نزدیکی مرز با کبک زندگی می کنند.

کوهی نزدیک به همین نام است.

زن در مقابل صندوق پستی جامعه ایستاده است.
تانیا وارن در جامعه کوچکی به دنیا آمد و بزرگ شد که برای حذف یک توهین نژادی تغییر نام داده خواهد شد. (سرژ بوچارد/رادیو-کانادا)

وارن زمانی را به یاد می آورد که برای اولین بار فهمید که نام جامعه او حاوی توهین نژادی علیه مردم بومی است. او 11 ساله بود.

او گفت: “این مایه شرمساری بود.” من در شوک بودم و از آن نقطه به بعد آن را زیر سوال بردم.

به همین دلیل است که او سال ها برای تغییر نام به چیزی محترمانه تر مبارزه کرد.

وارن خیالش راحت است که دولت بالاخره گوش داده و با تغییر نام جامعه و کوه موافقت کرده است. برای شروع این روند، اخیراً تمام علائم جاده ای با نام بحث برانگیز حذف شدند.

مانجو وارما، کمیسر نیوبرانزویک در امور نژادپرستی سیستمیک، گفت: «وقتش فرا رسیده است.

وارما در گزارش خود درباره نژادپرستی سیستماتیک در نیوبرانزویک که در دسامبر 2022 منتشر شد، این تغییر را همراه با چندین مورد دیگر توصیه کرد.

7 نام مکان موهن شناسایی شد

در بیانیه ای از وزیر گردشگری، میراث و فرهنگ، تامی اسکات والاس، آمده است که این وزارت قبلاً از First Nations خواسته بود تا نام مکان های تحقیرآمیز را شناسایی کنند. او گفت که حداقل هفت نفر شناسایی شدند.

این بخش اکنون “یک دوره مشاوره 28 روزه” را آغاز خواهد کرد که در آن نیوبرانزویکرز می تواند نام های جدیدی را برای Sq–w Cap و Sq–w Cap Mountain از طریق وب سایتی که توسط استان راه اندازی خواهد شد، پیشنهاد دهد.

یکی از سخنگویان بخش گفت که وب سایت هنوز آنلاین نیست و پس از آن اعلام عمومی خواهد شد.

وارن گفت که ترجیح می داد به مردم محلی اجازه داده شود نام جامعه خود را تغییر دهند.

اسکات والاس همچنین گفت که ممکن است با کارشناسان «مانند مورخان، تاریخ‌دانان قومی، کارشناسان زبان یا حافظان دانش» مشورت شود تا «به تعیین مناسب بودن نام‌های پیشنهادی برای بررسی کمک کنند».

“اسم(های) پیشنهادی نهایی برای تصمیم گیری قبل از اعلام عمومی رسمی به دولت آورده خواهد شد.”

وارما تعجب می کند که چرا دولت فقط دو نام شهرستان رستیگوش را تغییر می دهد در حالی که پنج نام دیگر یک کلمه تحقیرآمیز را به کار می برند.

یک پرچم قرمز روی نقشه، انجمنی را نشان می دهد که نام آن تغییر خواهد کرد.
این جامعه در مسیر 17، در غرب کمبلتون و نزدیک مرز کبک قرار دارد. (Google Maps)

“من یک جورهایی گیج شده ام که چرا آنها به طور همزمان به همه آنها نمی پردازند. چرا که نه؟ آنها به سمت جوامع بومی می روند. برای همه اسامی یکسان؟” وارما تعجب کرد.

او گفت که حفظ نام مکان هایی که حاوی زبان توهین آمیز یا غیر حساس هستند، بازتاب ضعیفی بر استان دارد.

وارما گفت: “یکی به نیوبرانزویک می آید و این نام ها را می بیند، این ها به برند ما تبدیل می شوند. این ها همان چیزی می شوند که ما هستیم.”

سخنگوی اداره گردشگری، میراث و فرهنگ گفت که نام مکان‌های باقی‌مانده در نهایت تغییر خواهد کرد، اما این اتفاق نمی‌افتد تا زمانی که تغییر نام مکان‌های شهرستان رستیگوچه تکمیل شود و مسئولان وقت برای ارزیابی روند داشته باشند.

او گفت که تماس‌های مردم و سازمان‌های اول “تصمیم دولت استانی را برای اولویت‌بندی” مکان‌ها در شهرستان رستیگوش هدایت کرد.

نام رودخانه بحث برانگیز

دو هفته پیش، وزیر امور بومیان، آرلین دان، گفت استان نام رودخانه سنت جان را به Wolastoq تغییر نخواهد داد، گفت که تغییر نام مکان های نژادپرستانه اولویت بیشتری دارد.

سران کشورهای اول سال ها خواستار تغییر نام این رودخانه بودند، اما دان گفت که تغییر نام رودخانه “بسیار پیچیده تر” است زیرا از مرزهای بین المللی عبور می کند. او گفت که برای بحث در مورد این موضوع به دولت های دیگر مانند ایالت مین مراجعه نکرده است.

این آبراه به طول 673 کیلومتر از مین آغاز می شود و بخشی از مرز کانادا و آمریکا را تشکیل می دهد. از طریق شهرهای فردریکتون و سنت جان به سمت جنوب جریان دارد و در آنجا به خلیج فاندی می ریزد.