انواع سایبان مغازه

سایبان مغازه

سایبان مغازه کالای جدید و نوین است که با توجه به مصرف زیاد و نیاز مشتری روز به‌ روز در حال تغییر و تنوع بیش تر می‌ باشد و همین تغییر و تنوع موجب شده‌ است تا افراد زیادی از آن استقبال کنند. سایبان‌ ها دارای انواع مختلفی مانند دستی، فنری، بازویی، برقی متحرک و غیره هستند و از آن برای ایجاد سایه و مقابله با تابش مستقیم آفتاب در مقابل مغازه‌ ها استفاده می‌ کنند. به دلیل اهمیت این وسیله پرکاربرد ما نیز در این مقاله قصد داریم تا سایبان مغازه، ویژگی‌ های آن و انواع مختلف آن را به شما معرفی کنیم. پس لطفاً با دقت تا آخر متن را بخوانید.

 

آشنایی با انواع سایبان مغازه

همان‌ طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم سایبان مغازه در واقع کالای پرکاربرد است که معمولاً از جنس‌ های مختلفی و برای مصارف مختلفی مانند سرپناهی جهت نشستن در هوای آزاد و جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و مقابله با سرما و مواردی از این قبیل استفاده می‌ شود. این سایبان‌ ها بدون نیاز به دیوار و در فضایی کاملاً باز و آزاد ساخته می‌ شوند و برای استراحت در فضاهای باز بسیار مناسب هستند و مانع از نفوذ برف و باران و حتی تابش نور خورشید می‌ شود. به‌ همین دلیل معمولاً در مقابل اکثر مغازه‌ ها شما سایبان مغازه را می‌ بینید و مغازه‌ داران تمایل زیادی به استفاده از این وسیله پرکاربرد دارند. سایبان‌ ها در طرح‌ ها و رنگ‌ های مختلف و بسته‌ بندی و شکل‌ های متنوع ساخته و در بازار عرضه می‌ شوند. اهمیت فوق‌ العاده سایبان مغازه از آن جهت است که در برخی از مغازه‌ ها مانند میوه‌ فروشی‌ ها، سوپرمارکت‌ ها، بستنی فروشی‌ ها و غیره تابش مستقیم نور خورشید و گرما موجب فاسد شدن اجناس می‌ شود. بنابراین  این‌ موضوع برای مصرف‌ کننده و خریدار اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر بارش برف و باران نیز نتیجه مشابهی را ایجاد می‌ کند و موجب آسیب دیدن به اجناس این‌ گونه مغازه‌ ها می‌ شود. کاربرد بسیار مهم دیگر سایبان مغازه استفاده از آن به‌ عنوان تبلیغ مغازه و برندسازی است. به‌ طوری‌ که شما می‌ توانید لوگو و یا هر نوع خدمات دیگری را بر روی سایبان مغازه تان چاپ کنید که موجب بیش تر دیده شدن مغازه می‌ شود.

 

انواع سایبان مغازه

سایبان مغازه دارای انواع مختلفی است که هر کس بسته به سلیقه خود می‌ تواند آن‌ ها را خریداری و نصب کند که در زیر به برخی از این انواع می‌ پردازیم.

1.     سایبان بازویی

سایبان بازویی که به دو صورت برقی و دستی در بازار وجود دارند و یکی از سایبان‌ های پرکاربرد و پراستفاده محسوب می‌ شوند. در زیر هر دو نوع دستی و سایبان برقی را مفصل توضیح می‌ دهیم.

·       سایبان مغازه دستی

 این نوع از سایبان در واقع نوع قدیمی و سنتی سایبان مغازه است که البته برای خیلی از ماها آشناست و آن را دیده ایم. سایبان‌ های دستی با استفاده از یک میله یا اهرم باز و بسته می‌ شوند. این نوع از سایبان نسبت‌ به سایبان‌ های برقی انرژی زیادی برای باز و بسته شدن می‌ خواهد.

·       سایبان مغازه برقی یا بازویی

امروزه تولید سایبان‌ های مغازه نیز با توجه به پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت خوبی کرده‌ است و سایبان‌ های برقی و بازویی جای انواع سنتی را گرفته‌ اند. به‌ طوری‌ که استفاده از آن‌ ها در مکان‌ های مختلفی مانند درب مغازه‌ ها افزایش یافته‌ است. سایبان برقی مزایای زیادی نسبت‌ به انواع دستی دارد، مثلاً باز و بسته کردن آن آسان‌ تر و زیبایی آن بیش تر است.

2.     سایبان کالسکه‌ ای

سایبان کالسکه ای یکی دیگر از پرکاربردترین سایبان‌ ها است که در مقابل بیش تر مغازه‌ ها آن را می‌ بینید. این سایبان محاسن و مزایای زیادی دارد، از جمله این‌ که حالت آیرودینامیکی آن مقاومت بالایی نسبت‌ به انواع سایبان بازویی دارد و چادر کالسکه‌ ای آن دارای بغل کار می‌ باشد که از دو طرف مغازه را در برابر سرما و گرما حفظ می‌ کند.

 

مزایای سایبان مغازه

با توجه به توضیحاتی که در خصوص انواع سایبان و استفاده آن دادیم، قطعا به مزایای آن می‌ توانید پی ببرید که این وسیله به‌ ظاهر ساده چه مزیت‌ های خوبی برای ما دارد. در زیر به برخی از این مزیت‌ های مهم اشاره می‌ کنیم.

·       راحتی کارکنان فروشگاه‌ ها

کارکنان مغازه‌ ها در واقع به‌ عنوان بزرگ‌ ترین مشتریان کسب‌ و کار هر صاحب فروشگاهی محسوب می‌ شوند. پس راحتی آن‌ ها می‌ تواند به پیشرفت و فروش بیش تر کمک کند. چون نارضایتی و سختی آن‌ ها موجب نارضایتی مشتری نیز خواهد شد.

·       راحتی مشتریان و خریداران

شاید برای شما هم پیش‌ آمده باشد که محصولی را بخرید مثلاً از یک بستنی‌ فروشی مقداری خرید کرده باشید، اما به به‌ علت گرمای زیاد بستنی‌ ها آب شده یا این‌ که در مقابل مغازه مدتی را در مقابل تابش مستقیم آفتاب ایستاده‌ باشید‌. قطعاً در این‌ گونه مواقع ترجیح می‌ دهید که هر چه سریع‌ تر از آن مکان دور شوید، اما استفاده از سایبان مغازه مشکل را برطرف می‌ کند و فضایی دل‌ نشین و راحت برای مشتریان فراهم می‌ آورد.

·       برندینگ

 یکی از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین کاربردهای سایبان مغازه استفاده از آن به‌ عنوان برندینگ است که شما می‌ توانید بر روی آن نام و لوگوی کسب‌ و کار خودتان را چاپ کنید. این‌ گونه کسب‌ و کارتان بیش تر و بهتر دیده می‌ شود و کارتان رونق می‌ یابد.

·       جلوگیری از فساد شدن محصولات

محصولات زیادی همواره در معرض خراب و فاسد شدن هستند و هیچ‌ گاه نباید در مقابل تابش مستقیم نور خورشید و یا حتی در مقابل سرما و گرما قرار بگیرند مانند محصولات آرایشی و بهداشتی و مواد محصولات غذائی. پس سایبان مغازه می‌ تواند یک وسیله به‌ ظاهر ساده اما پرکاربرد برای جلوگیری از فاسد شدن محصولات باشد.

 

قسمت‌ های مختلف سایبان برقی

سایبان برقی نیز مانند هر نوع وسیله و ابزار دیگری از قسمت‌ های مختلفی ساخته‌ شده است که در زیر آن‌ ها را برای شما معرفی می‌ کنیم.

·       موتور

سایبان‌ های دستی بدون موتور کار می‌ کردند و باز و بسته کردن آن‌ ها سختی زیادی داشت، اما سایبان‌ های برقی مجهز به موتور هستند. قدرت موتور در بیش تر سایبان‌ های برقی به وسیله موتورهای کم‌ مصرف تامین می‌ شود که از آن برای باز و بسته کردن سایبان استفاده می‌ کنند.

·       بازوها

نیرویی که توسط موتور سایبان تولید می‌ شود به بازوها منتقل شده و موجب باز و بسته شدن سایبان می‌ شود.

·       ریموت

 امروزه سایبان‌ های برقی مجهز به ریموت هستند که کنترل سایبان و هم چنین باز و بسته کردن آن را راحت‌ تر کرده‌ است.

·       سنسور

 بسیاری از سایبان مغازه‌ ها امروز به سنسور نیز مجهز هستند. این سنسورهای سایبان به‌ صورت خودکار و اتوماتیک با تابش نور باز و در زمان غروب آفتاب بسته می‌ شود، در نتیجه راحتی کار را برای مغازه‌ داران رقم زده‌ است و نیازی نیست که مدام آن را دست‌ کاری کنند.

·       جنس سایبان

جنس سایبان معمولاً از پارچه پلی استر دو رویه PVC ساخته‌ شده است. به‌ همین‌ منظور برای پوشش تبلیغاتی نیز مناسب است. این پارچه‌ ها نسبت‌ به پارچه‌ های بنر و فریم هایی که کیفیت پایینی دارند، مقاومت شان بیش تر است. به‌ همین دلیل است که در مقابل بارش باران و تابش آفتاب کم تر دچار تغییر رنگ و پوسیدگی می‌ شوند. البته اگر قصد تبلیغات بر روی سایبان مغازه را دارید، باید از پارچه‌ های بنری برای پوشش سایبان مغازه استفاده کنید.