کیانا بیر-هترینگتون گفت که او هرگز خود را یک مداح تصور نمی کرد و داستان خود را برای جمعی از همسالانش تعریف می کرد.
اولین دانش آموز ولاستوقی دانشگاه نیوبرانزویک همچنین اولین دانشجوی بومی آن است که این افتخار را در زمینه علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات، معروف به STEM، کسب کرده است و مدرک لیسانس علوم محیط زیست و منابع طبیعی، با گرایش آب را کسب کرده است. مدیریت منابع.
بیر-هترینگتون گفت که سفر دانشگاهی او غیرمتعارف بوده است.
او گفت: “من به عنوان دختر یک بازمانده از مدرسه روزانه هندی و نوه یک بازمانده از مدرسه مسکونی بزرگ می شوم، من در سفر خودم با آسیب ها و دردهای ریشه ای عمیق زیادی روبرو هستم.” صبح اطلاعات فردریکتون.
“بنابراین میخواستم از داستانم برای توانمند کردن دیگران استفاده کنم. مهم نیست که با چه درد و سختیهایی روبرو میشوید، میتوانید بر آن مبارزه غلبه کنید.”
این پدرش بود که او را تشویق کرد تا برنامه مدیریت منابع آب را در UNB دنبال کند و او گفت که این محیط یادگیری عملی بود که آرزویش را داشت.
Bear-Hetherington گفت: «وقتی وارد دانشگاه شدم، واقعاً می دانستم که این برنامه برای من است.
این برنامه “حداقل دو تا سه روز در هفته، به جای نشستن در کلاس درس، حداقل دو تا سه روز در هفته شما را در فضای باز در میدان حضور دارد. بنابراین بازگشت به ریشه هایم برای من بسیار شفابخش بود.”
بیر هترینگتون گفت که مجبور شده بر اعتیادی که در ابتدای دانشگاه با آن دست و پنجه نرم می کرد غلبه کند و اکنون دو سال است که هوشیار است.
او گفت: “من سعی می کردم با غم و اندوه و درد زیادی در درون خودم کنار بیایم، می دانید، من تنها کسی نیستم که چنین احساسی دارم.”
“به عنوان یک جوان بومی، ما افراد زیادی داریم که این درد بین نسلی را احساس میکنند. اما من واقعاً میخواستم از این بستر برای ارتقای دیگران استفاده کنم تا به آنها اجازه بدهم خودشان را پس بگیرند.”
او گفت: «مبارزههایی که در این دنیا با آن روبرو هستیم، تنها هدف ما را شکل میدهد».
گراهام فوربز، پروفسور اکولوژی حیات وحش، در برخی از کلاس های سطح بالای خود به Bear-Hetherington تدریس می کرد. او گفت که او سرمایه گذاری کرده است، مشارکت می کند و اغلب یک دوره را برای همه بهتر می کند.
او همچنین پشتکار او را تحسین می کند.
فوربس میگوید: «اگر کمی عقب بیفتد، دوباره بلند میشود و به راه خود ادامه میدهد. “این واقعاً یک نگرش کاملاً چشمگیر نسبت به همه چیز است – تحصیل و زندگی. بنابراین برای او این که امسال در UNB به عنوان یک مداح معتبر شناخته شود، بسیار خاص و بسیار مناسب بود.”
بیر-هترینگتون گفت که او سرانجام صدای خود را به عنوان یک دانشجوی دانشگاه از طریق حمایت در دانشکده محیط زیست و منابع طبیعی دانشگاه و از طریق نقش های رهبری که به عهده گرفت، پیدا کرد.
او نماینده بومی اتحادیه دانشجویی بود و سایر جوانان بومی را در سراسر کانادا راهنمایی می کرد.
او احساس میکرد که جامعه دانشگاه از او استقبال میکند، اما او کشمکشهای درونی زیادی داشت، از جمله در مورد شک و تردید به خود.
یکی از مربیان او، سیسیلیا بروکس، به او کمک کرد تا احساس قدرت کند.
بیر-هترینگتون، که به مدت دو سال به عنوان دستیار تدریس زیر نظر بروکس کار کرد، گفت: “او تنها استاد بومی در برنامه من است و تنها کلاس دیدگاه های بومی را در برنامه من نیز تدریس می کند.”
او بسیار الهامبخش بود. و داستانهایی که درباره تجربیات زندگیاش گفته است – واقعاً مرا تشویق کرد که بتوانم داستان خودم را نیز به روش خودم تعریف کنم.»
اکنون او امیدوار است که الهام بخش دیگرانی باشد که با مشکلات روبرو هستند، به ویژه کسانی که به علوم، فناوری، مهندسی یا ریاضی علاقه مند هستند، و او موقعیتی را به عنوان تکنسین شیلات در کشور Wolastoqey در نیوبرانزویک پذیرفته است.
بیر-هترینگتون گفت: «مبارزههای من به من کمک کرد تا به زنی که امروز هستم تبدیل شوم.
من فقط میخواهم به دیگران الهام بخشم تا قدرتشان را بازیابند.»