این دانشمندان در حال همکاری با جوامع Inuit برای مطالعه تغییرات آب و هوا در لابرادور هستند

گروهی از دانشمندان دریایی که در حال تحقیق در مورد سواحل لابرادور هستند، دانش محلی را در اولویت قرار می دهند.

دانشگاه مموریال نیوفاندلند و لابرادور و دانشگاه دالهوسی در هالیفاکس برای تحقیق در مورد آب و هوا در سواحل لابرادور همکاری می کنند. این گروه، Sustainable Nunatsiavut Futures، همچنین با دولت Nunatsiavut کار می کند و ساکنان ساحل شمالی را تشویق می کند تا در آنچه مطالعه می کنند رهبری کنند.

اریک الیور، دانشیار اقیانوس شناسی در دالاهو و یکی از محققین اصلی این پروژه، گفت که هدف از این پروژه انجام تحقیقات به روش مشارکتی بین دانشگاهیان و جامعه است.

این تحقیق به طور خاص به تغییرات ساحلی و محیطی در Nunatsiavut مربوط می شود.

او توضیح داد: “این شامل تحقیقات در مورد یخ دریا و دمای اقیانوس ها و شوری است. شامل سوالاتی در مورد ماهیگیری و گونه های دیگر مانند زغال سنگ، توزیع میگو است.”

شخصی که یک توک و یک هودی مشکی پوشیده است در مقابل میزی ایستاده است که ابزار تحقیق و ظرف آب در مقابل او قرار دارد.  آب در سه رنگ مختلف رنگ آمیزی می شود.
محقق اما هریسون هدف ابزاری را که برای اندازه‌گیری رسانایی، دما و فشار آب اقیانوس با استفاده از نمایش جداسازی رنگ استفاده می‌شود، توضیح می‌دهد. (ارسال شده توسط Valesca de Groot)

“و شامل سوالات علوم اجتماعی مانند، چگونه می‌توانیم این نوع تحقیقات مشارکتی را بین دانشگاهیان و جامعه انجام دهیم؟ زیرا در واقع تلاش برای انجام موثر آن از هر دو طرف کاملاً جدید است.”

او گفت که این تیم از حدود 12 استاد و حدود 20 دانشجو و هماهنگ کننده تحقیقات تشکیل شده است.

جامعه حرف اول را می زند

این هماهنگ کننده های تحقیقاتی در Rigolet، Hopedale، Postville و Nain مستقر هستند.

اما این گروه فقط از جامعه برای جمع آوری اطلاعات کمک نمی خواهد. آنها می خواهند در مورد کاری که باید انجام دهند اطلاعاتی داشته باشند.

او گفت: «این باید ناشی از نگرانی‌های جامعه، سؤالات جامعه باشد.

Sustainable Nunatsiavut Futures در اواخر ماه مارس در Hopedale و Postville خانه های باز برگزار کرد – به نام uKalagalâk، یک کلمه بومی که به معنای بحث در مورد بسیاری از چیزها است.

الیور گفت که آنها تحقیقات خود را در این رویدادها نشان دادند، یک شام اجتماعی برگزار کردند و فعالیت هایی برای بچه ها داشتند. آنها با اعضای جامعه روی یخ رفتند تا تجهیزاتی را که برای کار میدانی استفاده می کنند به آنها نشان دهند.

مردم در مقابل میزها ایستاده اند و در اتاقی با کف آبی با محققان صحبت می کنند.  در وسط طبقه یک نقشه بزرگ است که مردم روی آن زانو زده اند.
اولین خانه باز از Sustainable Nunatsiavut Futures در Postville. شرکت کنندگان در این پروژه بازی کردند و با محققان این پروژه صحبت کردند. (Sustainable Nunatsiavut Futures/Facebook)

اولیور گفت: «من فکر می‌کنم که بزرگترین آموخته‌ها واقعاً در مورد لحظات سنتی، مثلاً علمی-اورکا نبوده است، بلکه بیشتر در مورد فرآیند چگونگی انجام این کار، نحوه انجام این کار منصفانه، نحوه انجام این کار عادلانه بوده است. .

من می‌توانم افرادی را ببینم که در پروژه مستقر در دانشگاه‌ها، از جمله خودم، واقعاً در حال رشد و یادگیری از طریق این فرآیند هستند.»

این اغلب رویکردی نیست که دانشمندان هنگام انجام کار میدانی اتخاذ می کنند. او گفت، اما تأثیر وقت گذاشتن با این جوامع برای تعامل با این جوامع “به شیوه ای واقعا عمیق و آسیب پذیر” بسیار ارزشمند بود.

الیور توضیح داد که در یک پروژه تحقیقاتی معمولی، محققان ادبیات را می خوانند و منطقه را مطالعه می کنند. و پس از تکمیل آن پروژه، جامعه در این فکر می ماند که با آن تحقیق چه اتفاقی می افتد.

بیش از دوجین اسکیدو بیرون از یک مرکز استراحت پارک شده است.
حضور موفق در کارگاه های Postville. بسیاری از مردم اسکیدوهای خود را برای دیدن تظاهرات پارک کردند. (Sustainable Nunatsiavut Futures/Facebook)

الیور گفت: «این به معنای تلاش برای انجام تحقیقات در خدمت موسسات تحقیقاتی خارجی در جنوب نیست.

“این در مورد تلاش برای گرد هم آوردن قدرت تحقیق و قدرت و منافع جوامع به نفع، در درجه اول، جامعه است.”

دیلن سیدلر، یکی از محققین دانشجوی این پروژه، با این موضوع موافق است.

ما می‌خواستیم مطمئن شویم که این رویدادی خواهد بود که فقط محققان در جامعه صحبت نمی‌کنند، بلکه [locals] فرصتی برای مشارکت و گوش دادن به آنچه می خواهند در آینده ببینند، “او گفت.

حرکت از ساحل به ساحل

سیدلر اصالتا اهل کالیفرنیا است. او قبل از پیوستن به تیم در اقیانوس اطلس، علوم اقیانوس را در اقیانوس آرام مطالعه کرد. و سفر اخیر این گروه اولین بار بود که او به لابرادور رفت.

او گفت: “من می‌توانم بگویم افرادی که در سواحل غربی و ساحل شرقی با آنها کار کردم آشکارا متفاوت بودند، اما جوامع بومی که من با آنها مرتبط بودم به طور مشابه برای ماهی‌هایشان ارزش قائل هستند. این برای آنها واقعا مهم است.”

“در ساحل اقیانوس آرام، ماهی قزل آلا اقیانوس آرام است و … برای مردم نوناتسیاووت، این ماهی است. و من حدس می‌زنم، بخشی از دوره کارشناسی من بر این تمرکز داشت که چگونه دولت فدرال می‌تواند بیشتر به کشورهای بومی در هنگام حفاظت از آن گوش دهد. گونه‌ها، و سعی می‌کنیم به این نکته اشاره کنیم که باید به افرادی که در مورد این ماهی‌ها می‌دانند گوش دهیم.”

پر کردن شکاف

سیدلر در مورد چگونگی بستن شکاف بین تخصص محققان و اعضای جامعه گفت که این بسیار ساده است.

“با گفتگو با مردم شروع کنید.” او گفت.

“در هر جامعه ای که درگیر هستید، فقط شروع کنید به صحبت در مورد هر چیزی که به نظر آنها جالب است.”

او گفت که این گفتگوها نباید به تحقیق یا اقیانوس محدود شود. می تواند در مورد فعالیت ها باشد. آنها می توانند اطلاعات و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

او گفت: «از آنجا به این مکالمات واقعاً عمیق دست می یابید که در آن با مردم به عنوان مردم صحبت می کنید.

و این گفتگوها به اندازه تحقیق جالب هستند و پایه های علمی هستند که او مطالعه می کند.

سیدلر گفت: «در پایان، می‌خواهم پروژه‌ام برای جامعه‌ای که با آن کار می‌کنم مهم باشد.

ریشه خانواده الیور در ریگولت است. او گفت که گرد هم آوردن منطقه زادگاهش و تحقیقاتش برای او ارزشمند و مهم است.

این گروه قصد دارد به تحقیقات خود ادامه دهد و بر چگونگی تغییر آب و هوا در نوناتسیاووت نظارت کند.

اولیور گفت: “ما در مورد اندازه گیری چیزی فقط برای پنج یا شش سال صحبت نمی کنیم. ما باید یک اندازه گیری بلندمدت ایجاد کنیم تا بتوانیم در واقع تغییرات آب و هوایی بلند مدت را ردیابی کنیم.”

از CBC نیوفاندلند و لابرادور بیشتر بخوانید