این شکایت حاکی از شکست RCMP در تیراندازی به قتل رادنی لوی است

خانواده رادنی لوی در یک شکایت ادعا می کنند که شکست های RCMP منجر به مرگ او در سال 2020 شده است، ادعاهایی که دولت فدرال در پرونده اخیر دادگاهی که خواستار کنار گذاشته شدن این پرونده است، رد کرده است.

این دادخواست که سال گذشته ارائه شد، مدعی است که نیروی پلیس نتوانسته افسران خود را به اندازه کافی آموزش دهد و تجهیز کند.

لوی، از ملت Metepenagiag Mi’kmaq، توسط RCMP Const دو گلوله از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت. اسکات هیت در 12 ژوئن 2020 در خانه ای در 15 کیلومتری غرب میرامیچی.

شاهدان در تحقیقات پزشکی قانونی در سال 2021 شهادت دادند که این مرد 48 ساله دو چاقوی آشپزخانه داشت که حتی پس از اینکه کانست سه بار او را تیزر کرد، آنها را آزاد نمی کرد. جاستین ناپکه افسران شهادت دادند که لوی به سمت هایت حرکت کرد و سپس در حالی که آن دو چند فوت از هم فاصله داشتند به لوی شلیک کرد.

دختر لوی، شالیسا آگوستین، به نمایندگی از 12 عضو خانواده شکایت کرد.

ادعا می‌کند که از سیاست‌ها پیروی نمی‌شود

این دادخواست ادعا می کند که RCMP وظیفه مراقبت داشته و در ارائه آموزش کافی در مورد تنش زدایی، استفاده از زور و پاسخ مناسب به بحران های سلامت روان و نیازهای مردم بومی کوتاهی کرده است.

“مدافعان، پاسبان هایت و پاسبان ناپکه، از سیاست ها، رویه ها و پروتکل های عملیاتی تعیین شده، از جمله در خصوص پاکسازی صحنه، موقعیت یابی، نزدیکی به آقای لوی، و اصل مهم حفاظت و حفظ جان، کوتاهی کردند. “در بیانیه ادعایی که در 10 ژوئن ارسال شد، ادعا شده است.

این پرونده به دنبال مبلغ نامشخصی است.

ادعای دعوی در دادگاه ثابت نشده است.

متهمان این ادعا را رد می کنند

RCMP، به نمایندگی از دادستان کل کانادا، این ادعاها را در بیانیه دفاعیه ای که در 15 فوریه ارائه شد رد کرد.

می گوید Const. هایت در جریان و محدوده وظایف خود به عنوان یک افسر صلح عمل می کرد و بر اساس دلایل منطقی معتقد بود که نیروی مورد استفاده برای محافظت از خود و دیگران در برابر صدمات شدید بدنی یا مرگ ضروری است.

در ادامه این سهل انگاری را رد می کند و می گوید که به افسران RCMP آموزش، آموزش و پشتیبانی مناسب داده شده است.

در بیانیه دفاعیه درخواست رد دعوا شده است.

لوی به خانه کشیش برودی مک‌لئود در خیابان بوم رفته بود، جایی که یک شام خانوادگی روی یک عرشه برگزار می‌شد.

تحقیقات شنیده است که او ظاهراً عجیب رفتار می کند و دو چاقوی آشپزخانه در جیب هودی خود داشته است. ساکنان خانه که نگران لوی بودند با پلیس تماس گرفتند.

زمانی که هایت وارد شد، او گفت که اوضاع آرام به نظر می رسید و سعی کرد با لوی صحبت کند تا او را متقاعد کند که چاقوها را کنار بگذارد، اما او این کار را نکرد. هایت شهادت داد که لوی گفت که قصد خودکشی دارد، بنابراین افسر به لوی گفت که او را بر اساس قانون بهداشت روانی استان بازداشت خواهد کرد.

در تحقیقات شنیده شد که Hait و Levi کمتر از 10 فوت (حدود سه متر) روی عرشه فاصله دارند. هایت پشتش به دیوار خانه بود.

یک کارشناس آموزش استفاده از زور و سیاست‌های پلیس در تحقیقات شهادت داد که هایت و ناپکه باید افراد دیگر را از عرشه بیرون می‌آوردند تا از آن‌ها محافظت کنند و هایت آنقدر به لوی نزدیک بود که نمی‌توانست از چیزی جز سلاح گرم خود استفاده کند.

بازجویی‌ها فرآیندهای شبه قضایی هستند که تقصیر را نسبت نمی‌دهند، بلکه به منظور یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از مرگ‌های مشابه در آینده هستند.

تحقیقات جنایی در مورد اقدامات افسران در سال 2021 بدون اتهام به پایان رسید. دادستان ها تشخیص دادند که مأموران برای محافظت از ساکنان خانه قانونی عمل می کنند.

زنی با موهای تیره لبخند می زند.
شانتل مور 26 ساله در 4 ژوئن 2020 در حین بررسی سلامتی در ادموندستون توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. (Chantel Moore/Facebook)

مرگ لوی چند روز پس از آن اتفاق افتاد که یک افسر پلیس در ادموندستون، شانتل مور 26 ساله را به ضرب گلوله کشت.

مرگ این دو بومی در نیوبرانزویک جرقه درخواست عدالت از سوی جوامع ملل اول در استان و سراسر کانادا شد. آنها همچنین به درخواست هایی برای تحقیق در مورد نژادپرستی سیستماتیک در سیستم قضایی نیوبرانزویک منجر شدند.

خانواده مور از شهر ادموندستون شکایت می کنند و ادعا می کنند که این شهر در آموزش و تجهیز کافی نیروهای پلیس خود کوتاهی کرده است.

CBC از وزارت دادگستری فدرال در مورد دعوای Levi درخواست اظهار نظر کرد. این درخواست را به دفتر مرکزی RCMP در اتاوا هدایت کرد. رابین پرسیوال، سخنگوی RCMP، گفت که در مورد پرونده های مدنی در حال انجام اظهار نظری نمی کند.

آلیسا لومبارد، وکیل خانواده لوی در این پرونده، گفت که آنها در حال حاضر هیچ نظری ندارند.