بازمانده Scoop در دهه 60 خواستار معافیت مالیاتی نقطه فروش برای همه خریداران کشورهای اول در کبک شد

برندا لی مارکو می‌گوید سیاست‌های کنونی کبک در مورد معافیت‌های مالیاتی فروش استانی در نقطه‌فروشی First Nations تبعیض‌آمیز است و او می‌خواهد شاهد تغییر باشد.

مارکو، که Secwépemc از Ts’kw’aylaxw First Nation در بریتیش کلمبیا است و یک بازمانده از Scoop دهه شصت است، در رسانه های اجتماعی پست می کند که چگونه کارت وضعیت او اغلب برای معافیت مالیاتی هنگام خرید در مونترال رد می شود.

معافیت تعیین شده در قانون مربوط به مالیات بر فروش کبک، فقط برای اعضای Kahnawa:ke برای QST در شهرداری های خاص اطراف جامعه Kanien’kehá:ka (موهاوک) از جمله مونترال وجود دارد.

مارکو از کودکی در مونترال زندگی کرده است. او گفت که بعد از اینکه یک خرده فروش کارت وضعیت دخترش دانیکا ویتاکر را رد کرد، مهم است که صحبت کند.

مارکو می‌گوید: «این واقعاً مرا تحریک کرد، زیرا من همیشه آن را پشت سر می‌گذارم.

من فکر می کنم که این تبعیض آمیز است و فکر می کنم توهین آمیز است.»

کارت وضعیت یک تکه شناسایی دولت فدرال برای شخصی است که به عنوان یک فرد در اولین کشور ثبت نام کرده است، همانطور که توسط قانون هند تعریف شده است. این یک شناسه معتبر است و می تواند برای مزایای سلامتی غیر بیمه شده، برای عبور از مرز کانادا و آمریکا و برای معافیت های مالیاتی خاص استفاده شود.

برخی از استان‌ها، مانند انتاریو، توافق‌نامه‌هایی دارند مبنی بر اینکه افراد سازمان ملل می‌توانند از کارت وضعیت خود برای دریافت تخفیف در بخش مالیات فروش استانی HST هنگام خرید کالاها و خدمات خارج از رزرو استفاده کنند.

نگاهی به اینکه کارت وضعیت هند چیست، چه کاری انجام می دهد و چگونه می توان برای آن درخواست داد.

مارکو گفت که برخی از خرده فروشان در مونترال کارت وضعیت او را می پذیرند، اما اکثر آنها این کار را نمی کنند.

با توجه به Revenu Québec، هیچ ماده ای در استان برای معافیت مالیاتی در نقاط فروش خارج از رزرو وجود ندارد.

کلود اولیویه فاگنانت، سخنگوی Revenu Québec در بیانیه ای ایمیلی گفت: “دارایی هایی که خارج از ذخیره به دست آمده اند مشمول معافیت مالیاتی نیستند.”

فاگنانت گفت که معافیت خاصی برای اعضای Kahnawa:ke وجود دارد. این از طریق یک توافقنامه موقت امضا شده در سال 1999 انجام شد.

ما فقط صدا و مذاکره از طرف Kahnawa:ke را داریم، اما هرگز به کبک نگفتیم که این امر منحصر به فرد بین Kahnawa:ke و کبک است.”

زمانی که مذاکرات برای معافیت صورت گرفت، Delisle در شورا حضور نداشت، اما گفت که این موضوع در مورد “اعتصاب در زمانی که آهن داغ است” بود، با استفاده از اهرمی برای موضوعات دیگر در اواسط دهه 90.

او گفت: “همه معتقدند که معافیت مالیاتی یک موروثی دیرینه و حق دیرینه هر فرد بومی است. من نمی گویم که آنها این را باور ندارند، اما از نظر قانونی بر اساس قانون هند است.”

شورا این موضع را اتخاذ کرد که اگر می‌توانیم، آن را در توافقی با استانی که در آن زندگی می‌کنیم، مستحکم کنیم و به صورت روزانه در آن خرید کنیم.»

او گفت که سایر ملل اول نیز علاقه خود را برای بستن توافقات مشابه ابراز کرده اند. تا به امروز هیچ توافق مشابه دیگری در این استان وجود ندارد.

دفتر Ian Lafrenière، وزیر کبک که مسئول روابط با اولین ملل و Inuit است، هنوز به درخواست اظهارنظر CBC News پاسخ نداده است.

Mike Delisle Jr. رئیس سابق بزرگ و رئیس شورای فعلی در شورای موهاوک Kahnawa:ke است.
مایک دیلیس جونیور رئیس سابق و رئیس شورای فعلی شورای موهاوک در Kahnawa:ke است. (Ka’nhehsí:io Deer/CBC)

مارکو و ویتاکر هر دو گفتند که می‌خواهند این توافقنامه را برای همه افرادی که در این استان خرید می‌کنند اعمال شود.

او گفت: «صرف این واقعیت که آنها با یک گروه خاص قرارداد امضا کردند، به آنها این حق را نمی دهد که علیه گروه های دیگر تبعیض قائل شوند.

ویتاکر گفت که می‌داند که هر استان قوانین و سیاست‌های خود را وضع می‌کند، اما احساس می‌کند سیاست‌های معافیت مالیاتی باید در سراسر کشور استاندارد باشد.

او گفت: “فقط آن را منصفانه کنید و آن را برای همه یکسان کنید.”

سیستمی که ما در آن زندگی می کنیم، بسیار از فرهنگ ما گرفته شده است.