بازی Vaccine Quest که توسط Manitoba ساخته شده است از فرهنگ بومی برای اطلاع رسانی در مورد واکسن ها استفاده می کند.

ماجراجویی جدیدی در انتظار گیمرها است جستجوی واکسن، یک بازی ویدیویی جدید که در آن یک جوان برای تهیه واکسن و بازگرداندن آن به بزرگترها از موانع عبور می کند.

روکسان بالان، مدیر پروژه، گفت: «مردم با این احساس بیرون می‌آیند که «اوه، من احساس می‌کنم بیشتر در مورد واکسن‌ها یاد گرفته‌ام» یا «احساس می‌کنم تصمیم من برای واکسن زدن معتبر است.» در Manitoba Keewatinowi Okimakanak، یک گروه لابی که نماینده 26 ملت اول در شمال منیتوبا است.

جستجوی واکسنکه به طور رسمی در 12 آوریل راه اندازی شد، بر روی آسان تر کردن واکسن ها از طریق استفاده از یک ماجراجویی بازی ویدیویی با موضوعاتی مانند خانواده و با هم بودن تمرکز دارد.

شخصیت بازیکن قبل از دستیابی به هدف نهایی یعنی یافتن واکسنی که به بزرگانشان کمک می کند، از چندین مرحله عبور می کند، با دشمنانی مانند پشه ها و ابرهای گاز کشنده مبارزه می کند.

این بازی دارای تمرکز قابل توجهی بر بومی است، زیرا همه شخصیت ها بر اساس آموزه های فرهنگی مانند عشق، اعتماد و شجاعت هستند.

بالان گفت: “همه آنها بر اساس آموزه ها و همچنین کری، زبان دنه ساخته شده اند.” شما می توانید این را در طول بازی نیز بشنوید.”

دو نفر در وسط یک کهکشان ارغوانی مارپیچی ایستاده اند
Vaccine Quest توسط Project Whitecard و Manitoba Keewatinowi Okimakanak ایجاد شد. (ارسال شده توسط Project Whitecard)

Project Whitecard، یک شرکت سازنده بازی های ویدیویی مستقر در وینیپگ، بخشی از این پروژه بود.

این یک افتخار باورنکردنی بود که مورد اعتماد قرار گرفتم [the] خال شریف، مدیر عامل پروژه Whitecard، گفت: جامعه بومی برای احترام به فرهنگ آنها و رساندن پیام خود در جامعه خود به جامعه خود.

خلق جستجوی واکسن پس از جلسات تعامل جامعه آمد. سازمان مجاهدین خلق به Tataskweyak Cree Nation، Fox Lake Cree Nation و War Lake First Nation سفر کرد تا از اعضا بپرسد که دوست دارند در مورد واکسن ها بیشتر بدانند.

پس از آن جلسات، سازمان مجاهدین خلق تصمیم گرفت رویکرد متفاوتی را برای آموزش واکسیناسیون اتخاذ کند.

“آیا ما واقعاً می‌خواهیم جعبه ابزار کلاسور دیگری ایجاد کنیم که احتمالاً فقط می‌نشیند و گرد و غبار را جمع می‌کند و هیچ‌کس واقعاً برای خواندن آن وقت نمی‌گذارد؟” بالان گفت.

“ما فکر کردیم، “خوب، خوب، اگر آن را به یک بازی تبدیل کنیم که مردم واقعاً بتوانند بازی کنند چه می شود؟”

شخصیتی روی پرنده ای بر فراز دشتی برفی پرواز می کند
شخصیت بازیکن روی یک پرنده در سراسر نقشه جهانی Vaccine Quest پرواز می کند. (ارسال شده توسط Project Whitecard)

سازمان مجاهدین خلق با Project Whitecard و توسعه آن تماس گرفت جستجوی واکسن آغاز شده.

اعضای سازمان مجاهدین خلق صدای چند نفر از شخصیت های بازی را ارائه کردند. دکتر بری لاوالی صدای سابه را ارائه کرد که صداقت را آموزش می دهد.

جستجوی واکسن شریف گفت که یک جدول زمانی توسعه پنج هفته ای داشت و تیم به تازگی آن را برآورده کرده است.

او در حین عرضه گفت: امروز صبح بازی را تمام کردیم و ظهر راه اندازی شد.

مردی با کت و شلوار سفید در مقابل پس زمینه ای ساده ایستاده است
خل شریف، مدیر عامل استودیوی سازنده بازی های ویدیویی Project Whitecard مستقر در وینیپگ، می گوید کار بر روی Vaccine Quest باعث افتخار بود. (ارسال شده توسط Project Whitecard)

بالان گفت که این بازی به صورت آنلاین در mkonorth.projectwhitecard.com در دسترس است تا همه بتوانند آن را بررسی کنند و احتمالاً چیزی را از آن دور کنند.

او گفت: “ما می خواهیم بچه ها و حتی والدین بتوانند به این بازی دسترسی داشته باشند تا بتوانند خودشان بررسی کنند.”

“من کاملا مطمئن هستم که این ابزاری برای همه و هر کسی خواهد بود.”