با هنرمندان Wabanaki پشت لباس‌های یک باله داستانی Wolastoqey آشنا شوید

اما Hassencahl-Perley در حال کار برای احیای شمایل‌نگاری Wolastoqey و سلطنتی است و او این دانش را به عنوان طراح اصلی صحنه و لباس برای یک باله آینده در Fredericton Playhouse به کار خود می‌آورد.

Hassencahl-Perley، که از Neqotkuk، Tobique First Nation در حدود 120 کیلومتری غرب فردریکتون است، صدها ساعت را صرف تحقیق در مورد تصاویر آرشیوی کرد. او آن نقوش سنتی، مانند منحنی های دوتایی و سر کمانچه را در طرح های خود آورده است.

منحنی دوتایی یک موتیف واباناکی است که دارای دو منحنی است که در وسط قرار دارند و اغلب نماد روابط و تعادل است.

لباس‌های Hassencahl-Perley در 12 می، زمانی که باله افتتاح می‌شود، در مرکز صحنه قرار می‌گیرد. پیسووین، همکاری بین کارگردان و طراح رقص، ایگور دوبروولسکی، هنرمند چند رشته ای پوسسوم پل و آهنگساز جرمی داچر، یک باله داستانی ولاستوقی است که توسط باله آتلانتیک اجرا شده است.

یک فرد بومی لباس آبی را در دست گرفته است که دارای نقوش و گل های ولاستوقی است.
Oakley Grey کمربند طراحی شده توسط Emma Hassencahl-Perley را نگه می دارد که دارای یک موتیف منحنی دوگانه است. (باله آتلانتیک)

او گفت: «داستان‌های ما به شکلی بزرگ روی صحنه ارائه می‌شوند.

“همچنین هیجان انگیز است، زیرا تولید کوچکی نیست. این یک تولید بزرگ است که زمان و انرژی زیادی برای محصول نهایی صرف می شود.”

Hassencahl-Perley در یک برنامه مربیگری بومی با شرکت باله شروع کرد و Pisuwin اولین ساخته او است.

حسنکال پرلی گفت که این باله بر اساس داستان‌های سنتی ولاستوقی است و لباس‌های آن سعی می‌کند چهار عنصر خاک، آب، هوا و آتش را تجسم بخشد و همچنین بر موتیف منحنی دوگانه واباناکی تکیه دارد.

یک مجری باله به رنگ آبی با کمربند با گل و تزیینات ولاستوقی می رقصد
یک رقصنده با پوشیدن یکی از لباس ها اجرا می کند. (بن شامپو)

او گفت که از او خواسته شده است که بین ظاهر مجلل و لباس باله تعادل برقرار کند.

Hassencahl-Perley گفت: “ما گفتگوهای زیادی در مورد آن داشتیم زیرا رگالیا قصد خاصی برای مراسم دارد و به طور خاص برای این منظور ساخته شده است، جایی که این برای اجرای روی صحنه است.”

این لباس همچنین دارای مهره‌کاری خواهد بود و Hassencahl-Perley به آن‌ها پیشنهاد کرد از Mi’kmaw beader Oakley Grey کمک بگیرند.

یک رقصنده شالی با منحنی های دوتایی و گل ها را بالا می گیرد
Pisuwin شامل لباس‌هایی خواهد بود که توسط Emma Hassencahl-Perley طراحی شده و با مهره‌هایی توسط Oakley Gray طراحی شده است. (باله آتلانتیک)

100 ساعت مهره زدن

گری، که اهل لیستگوج میگماق است، بخشی از تیمی بود که کت اوهالوران را بازسازی کرد، یک کت مهره‌دار دهه 1840 که در موزه تاریخ کانادا نگهداری می‌شد.

برای باله، گری بیش از 100 ساعت وقت صرف لباس‌ها کرد.

«منجوق زدن برای باله به نوعی تکنیک من را تغییر داد که معمولاً از آن استفاده می‌کردم، زیرا ما نیز به شدت در حال زدن مهره‌ها هستیم. [material]، بنابراین هدفم این بوده است که منجوق را با پارچه کشیده و روی آن نگه دارم تا ریزش نکند زیرا واضح است که شما نمی خواهید در حین رقصیدن آنها از بین برود. گری گفت که این وحشتناک خواهد بود.

گری در کنار متخصص لباس، نانسی لچنس، کار کرد تا مطمئن شود که لباس ها کاربردی هستند.

یک جفت کفش باله با منحنی های دوتایی آبی و گل های طلایی.
این لباس‌ها حتی بر روی برخی از کفش‌های رقصندگان نیز نقوش ولاستوقی را نشان خواهند داد. (باله آتلانتیک)

سوزان چالمرز-گاوین، مدیر عامل باله آتلانتیک، گفت که پوسسوم پل، یکی از کارگردانان، آنها را برای ایجاد ظرفیت برای مردم بومی در دنیای باله به چالش می کشد و گفت که این شرکت با سایر برنامه های مربیگری بومی گسترش خواهد یافت.

پیسووین تا 27 می در آتلانتیک کانادا تور خواهد داشت.