برنامه سلامتی پسران برای بازگشت به کشور اول اسکاسونی پس از وقفه همه‌گیر

یک گروه سلامتی با هدف آموزش به پسران در مورد درخواست کمک مشکلی ندارد، در پاییز به دبیرستان Eskasoni First Nation در جزیره کیپ برتون در نوا اسکوشیا بازخواهد گشت.

GuysWork، برنامه ای که در سال 2012 در استان آغاز شد، تسهیلگران مرد را با گروهی از پسران نوجوان گرد هم می آورد تا در مورد طیف وسیعی از مسائل از مراقبت های بهداشتی، منابع سلامت روان، خشونت شریک صمیمی و کلیدهای روابط سالم صحبت کنند. به عنوان یک فضای امن برای رسیدگی به مردانگی سمی اعلام شده است.

این برنامه در سال 2018 به دبیرستان آلیسون برنارد مموریال در اسکاسونی، 270 کیلومتری شمال شرقی هالیفاکس، راه یافت. مدیر نیوول جانسون گفت که او شاهد تغییری در دانش آموزانی بود که شرکت کردند، به ویژه آنها که مهربان تر بودند.

جانسون گفت: “مثل این بود که پوسته ای برداشته شده بود و آنها آسیب پذیرتر بودند و آرامش بیشتری داشتند و می توانستند خود را در چشم انداز شما قرار دهند.”

برای بچه‌ها، حدس می‌زنم واقعاً فضایی وجود ندارد که بتوانند آزادانه درباره برخی از چیزها و برخی از مسائلی که با آنها سروکار دارند صحبت کنند.»

یک زن بومی با پیراهن قرمز ایستاده است
نیوول جانسون مدیر دبیرستان آلیسون برنارد مموریال در اسکاسونی است. (نیوول جانسون/فیسبوک)

برنامه در این مدرسه در سال 2020 به دلیل همه‌گیری کووید-19 متوقف شد، اما اکنون در پاییز بازمی‌گردد. او گفت که در تلاش است تا کارکنان داخلی بیشتری را برای تسهیل آموزش ببیند، به همین دلیل است که قبلا متوقف شد.

“برخی از جوانان ممکن است نیاز به راهنمایی داشته باشند و به آنها نشان داده شود که در خوب بودن، احترام گذاشتن، مسئولیت پذیری نکات مثبتی وجود دارد. من فکر می کنم بسیاری از این بچه ها فکر می کنند ماچو بودن، خشن بودن و خشن بودن کار جالبی است.” جانسون گفت.

موریس گرین، بنیانگذار GuysWork، گفت که این برنامه برای رسیدگی به یک مشکل در سطح استان آغاز شده است: پسران به اندازه دختران به مراکز بهداشتی دسترسی نداشتند. او گفت که این برنامه در مورد تشویق مردان جوان به درخواست کمک است.

او گفت که مردان در تعدادی از مناطق با امید به زندگی کوتاه‌تر از زنان، پیامدهای سلامتی ضعیفی دارند، تلاش‌های مکرر و کامل‌تر خودکشی، سوء مصرف الکل و مواد مخدر بیشتر و آسیب‌های مغزی بیشتری دارند.

گرین می‌گوید: «سپس اگر به گروه‌های خاصی از مردان زیر چتر مردان شناسایی‌شده نگاه کنید، مردان بومی و سیاه‌پوست خواهید داشت که حتی نتایج بدتری دارند.»

مردی که لباس تمام مشکی پوشیده است با کلاه ایمنی دوچرخه ایستاده است
موریس گرین بنیانگذار GuysWork است. (ارسال شده توسط موریس گرین)

او گفت که تحقیقات مشترک با دانشگاه سنت خاویر نشان داده است که GuysWork به تغییر نگرش در مورد مردانگی کمک کرده است، اما تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم آیا تغییری در نتایج رفتاری وجود دارد یا خیر.

او گفت که تسهیل‌گران متوجه افزایش همجنس‌گرا هراسی و ترنس‌هراسی در میان گروه‌های جدید پسرانی شده‌اند که وارد این برنامه می‌شوند، و افزود که GuysWork تنها یک ابزار برای کمک به رسیدگی به نگرش‌هایی مانند جنسیت‌گرایی، زن‌ستیزی و قلدری است و باید به استراتژی‌های دیگر متصل شود.

گرین می‌گوید: «این واقعاً به این است که راحت‌تر از خودشان باشند و مردانگی‌شان را به شیوه‌ای معتبرتر و تقریباً همیشه سالم‌تر نشان دهند».