تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی

تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی

همان طور که می دانید شرایط در ایران بسیار سخت شده است به طوری که به صورت مکرر برق را قطع میکنند زیرا موارد مختلفی وجود دارد که برای تامین برق دچار کمبود شده است بنابراین برای جبران این کمبود ها مجبور هستند که برق مصارف خانگی را قطع نمایند همین موضوع می تواند بسیار پر ضرر باشد زیرا لوازم خانگی بسیار زیادی به صورت روزانه در حال کار کردن هستند و برخی از آن ها به صورت شبانه روزی کار می کنند. بنابراین قطعی برق می تواند بر همین لوازم خانگی اثر گذار بوده و باعث خرابی و سوختن آن ها شود. از این رو ما امروز تصمیم گرفتیم که در این باره اطلاعات بیش تری در اختیارتان قرار دهیم شما عزیزان بتوانید از تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی بکاهید و مانع ایجاد ضرر های بزرگ شوید. لطفاً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

 

بعد از قطعی برق لوازم خانگی چه اتفاقی برایشان می افتد؟

دلایل قطعی برق را برایتان توضیح دادیم ممکن است به دلیل کمبود برق در نواحی مختلف و یا حتی دزدی های مکرر برق در اقصا نقاط کشور حتی اختلال در بخش های مختلف نیروگاه می تواند باعث چنین چیزی شود. بعد از این شرایط ولتاژ برق قطع می شود اما پس از این که شرایط مهیا شود مسئولان سعی می کنند که مجدداً برق را وصل کنند و همین موضوع باعث افزایش ورود ولتاژ به لوازم برقی در همان ابتدا می شود. از این رو لوازم برقی ممکن است توانایی دریافت و ظرفیت آن را نداشته باشند بنابراین دچار سوختگی یا آسیب دیدگی در برد یا نواحی دیگر می شود. از این رو این شما هستید که می توانید با رنگ های مختلف از آسیب و تخریب لوازم برقی تان جلوگیری کنید.

چرا باید از آسیبی که قطعی برق به لوازم برقی وارد می کند جلوگیری کنیم؟

شاید با خود بگویید لزومی ندارد که از آسیبی که قطعی برق به لوازم خانگی وارد می کند جلوگیری کنیم اما ما به شما می گوییم که این موضوع کاملاً اشتباه است. زیرا هر چند باری که برق به طور سراسری قطع می شود ورود های وسیعی به دستگاه یا لوازم برقی خانگی می رسد که می تواند باعث خرابی باشد این خرابی می تواند کوتاه مدت و زودگذر باشد به طوری که شما پس از یک تعمیر کوچک آن را به حالت اولیه برگردانید. اما در مواردی ممکن است دستگاه مورد نظر به عنوان تعمیر نشود حتی اگر قطعات آن را عوض کنید باز هم قابل استفاده نخواهد بود از این رو باید به فکر خرید دستگاه جدید باشید. قطعاً خرید دستگاه های جدید از تعمیر آن ها هزینه بیش تری می برد که همین موضوع می‌ تواند باعث سردرگمی شما شود. بنابراین باید عاقلانه پیش روید و به فکر دخل و خرج تان باشید و خرج های اضافه این چنینی جلوگیری کنید.

راهکار هایی برای جلوگیری از آسیب قطعی برق و لوازم خانگی

همان طور که خدمتتان عرض کردیم راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب های جبران ناپذیر قطعی برق برای لوازم خانگی وجود دارد که با مراجعه به سایت ‏ای آر سرویس می توانید از راهکارهای لازم مطلع شوید اگر آن ها را مو به مو انجام دهید قطعاً نتیجه شگفت انگیز آن را برروی عدم خرابی لوازم خانگی خود خواهید دید. همه این راهکارها را به صورت موارد زیر برای تان دسته بندی نموده لطفاً توجه تان را به موارد زیر جلب کنید:

 

        اولین راهکار این است که دو شاخه لوازم برقی را از برق بکشید.

        راهکار دیگر این است که برای هر یک از لوازم برقی خانگی یا آشپزخانه محافظ برق تهیه کنید.

        در این میان می توانید برای جلوگیری از آسیب های قطعی برق از جعبه فیوز استفاده نمایید.

        البته که استفاده از ups روش درست و به صرفه ای است.

البته که سایت آی آر سرویس این امکان را فراهم آورده که در صورت نیاز به تعمیر لوازم خانگی امکان مراجعه برای راهنمایی به آن را داشته باشید.

تاثیر کشیدن دوشاخه لوازم برقی برای جلوگیری از آسیب قطعی برق

اولین راهکار این است که دوشاخه لوازم برقی را از برق بکشید تا زمانی که برق قطع می شود از آسیب به آن ها جلوگیری کنید اما در واقع این روش به صرفه و مفید نیست زیرا همان طور که می دانید بخشی از لوازم های خانگی همواره در حال کار کردن هستند مثل یخچال اما برخی دیگر ممکن است روزانه یک بار یا هر چند روز یک بار از آن ها استفاده شود مانند مایکروویو و لباسشویی و حتی سشوار در این صورت شما باید لوازم برقی که استفاده مکرر از آن ها ندارید از برق بکشید و اگر بر قطع و وصل شد مشکلی برای آن ها پیش نیاید. اما برای جلوگیری از اتفاقاتی که ممکن است برای لوازم برقی که به صورت مکرر روشن هستند بیوفتد باید چاره دیگری بیندیشد.

استفاده از محافظ برق برای لوازم خانگی در صورت قطعی برق

از بهترین و مهم ترین راهکارها جهت جلوگیری از قطعی برق و آسیب های ناشی از آن بهتر است از محافظ برق استفاده کنید محافظ های برق انواع مختلفی دارند و با کیفیت های متفاوت در بازار ارائه شده اند بنابراین می توانید با خرید بهترین محافظ برق از آسیب ‌های حاصل از قطعی برق به یخچال و دیگر لوازم خانگی جلوگیری به عمل آورید. در واقع محافظ های برق نمایشگر ای دارند که زمان قطعی و وصلی برق و هم چنین ولتاژ برق را ن می دهند که شما می توانید کنترل کنید چه میزان برق به یخچال شما وارد می شود زیرا یخچال یکی از مهم ‌ترین لوازم خانگی است که اگر از نوع ساید بای ‌ساید هم باشد قطعاً حساس تر است و همواره در حال کار کردن می باشد.

استفاده از جعبه فیوز و یو پی اس برای جلوگیری از صدمات ناشی از قطعی برق بر لوازم خانگی

سایتآی آر سرویس توصیه می کند که حتماً برای جلوگیری از صدمات ای که قطعی برق به لوازم خانگی وارد می کند از جعبه فیوز استفاده کنید زیرا جعبه فیوز می‌ تواند نقش تمام محافظ های برق را انجام دهد در واقع جعبه فیوز به طور کلی میزان ولتاژ ورودی برق را کنترل می ‌کند و در تقسیم آن نقش به سزایی دارد و نمی گذارد ولتاژ بسیار زیادی وارد لوازم برقی شود. البته که انواع مختلف آن در بازار موجود است. نقش یو پی اس هم در قطعی برق بسیار اهمیت می‌ باشد زیرا از خاموش شدن ناگهانی لوازم برقی جلوگیری می کند و این به خاطر ذخیره برق در آن است که شما می توانید در زمان باقی مانده لوازم برقی خود را خاموش نموده و از خاموش شدن ناگهانی و آسیب به آن جلوگیری کنید.