تخلیه‌شدگان آتش‌سوزی ساسکاچوان از حمایت جامعه سپاسگزار هستند اما نگران خانه‌های خود هستند.

رودریک آپسیس، رئیس ملت اول رودخانه انگلیسی، با وجود آتش سوزی که او را مجبور به ترک خانه اش کرده، روحیه خوبی دارد.

Apesis یکی از بیش از 100 نفری است که از رودخانه انگلیسی First Nation تخلیه شده و به Battleford شمالی – که در حدود 400 کیلومتری جنوب شرقی جامعه آنها است – آورده شده است.

به دلیل آتش‌سوزی‌های جنگلی در شمال ساسکاچوان، صدها نفر دیگر از سایر ملل و دهکده‌ها به شمال بتلفورد، رجینا و لویدمینستر تخلیه شده‌اند.

Apesis گفت: “ما از همه افراد شهر در اینجا تشکر می کنیم. من واقعاً از کاری که شما برای جوانان اینجا انجام داده اید سپاسگزارم. من بسیار سپاسگزارم و سپاسگزارم.”

ما در اینجا امنیت خودمان را داریم و تمام تلاشمان را برای کمک به مردممان انجام می دهیم و در حال حاضر خیلی خوب پیش می رود.»

ورونیکا آپسیس، نماینده بهداشت جامعه از رود انگلیسی اولین نشن، علیرغم سپاسگزاری، گفت که افراد تخلیه شده نگران خانه های خود هستند.

ورونیکا آپسیس روز پنجشنبه در شمال بتلفورد گفت: “امروز صبح، آنها نگران هستند. شب دیگر، آتش نزدیک خانه بود – دود بود – آنها کاملاً نگران بودند.” “آنها آب و هوا را بررسی کرده اند. ما ایمان زیادی داریم، این مهم است.”

به گفته آژانس ایمنی عمومی ساسکاچوان (SPSA) در ساعت 8:30 صبح روز جمعه، 29 آتش سوزی فعال در ساسکاچوان رخ داد و شش مورد مهار نشدند.

برایان چارتراند، مدیر عملیات زمینی SPSA، گفت که هوای خشک در منطقه و اندازه قابل توجه آتش سوزی ها احتمالاً افراد تخلیه شده را برای مدتی از خانه دور می کند.

چارتراند روز پنجشنبه گفت: “در آینده ای نزدیک این اتفاق نخواهد افتاد. ما به دنبال حداقل یک هفته بیشتر از هم اکنون هستیم، مگر اینکه با یک باران بزرگ روبرو شویم که در حال حاضر پیش بینی نشده است.”

زن کارگر خدمات رفاهی خانواده بیرون از هتل در شمال بتلفورد ایستاده است
ژنو کلی یک کارمند بهداشتی خانواده است که به افراد تخلیه شده در گلد ایگل لج در شمال بتلفورد کمک می کند. (Chanss Lagaden/CBC)

ژنو کلی یک کارمند خدمات رفاهی خانواده است که به افراد تخلیه شده در شمال بتلفورد کمک می کند. او گفت که گذراندن دوره های زمانی طولانی دور از جامعه خود می تواند دشوار باشد.

کلی روز پنجشنبه گفت: “آنها به خوبی با این کار کنار می آیند. تا کنون در اکثر موارد روحیه خوبی داشته اند.”

“من فکر می‌کنم مادران جوان کمی مضطرب می‌شوند. می‌دانید، آنها بچه‌های جوانی دارند که سعی می‌کنند در هتل نگهداری کنند. این می‌تواند دشوار باشد.”

کلی افزود که کارکنان پشتیبانی فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند تا بچه‌ها تحت نظر باشند و کاری داشته باشند که آنها را مشغول نگه دارد.

شورای قبیله ای دریاچه میدو (MLTC) به تلاش های تخلیه کمک می کند.

داریل رایت، اورژانس MLTC، گفت: “شورای قبیله ای سازمان حمل و نقل، هتل ها، اقامتگاه ها، وعده های غذایی را فراهم می کند – و ما با استان و صلیب سرخ همکاری می کنیم تا حمایت شخصی ارائه کنیم و سعی کنیم مردم را از زمان چالش برانگیز تخلیه عبور دهیم.” هماهنگ کننده طرح پاسخ

رایت گفت: بهداشت، سلامت روان، خدمات کودک و خانواده از جمله حمایت هایی است که برای تخلیه شدگان انجام می شود.

“[We’re trying to] فقط واقعاً یک انتقال مراقبت از آنچه معمولاً ممکن است در سیستم سلامت ذخیره ما رخ دهد به سیستم بهداشت استانی انجام دهید.”

تماشا | ساسک. مرکز عملیات اضطراری خود را فعال می کند تا واکنش خود را تقویت کند:

افراد بیشتری به عنوان ساسک مجبور به ترک خانه های خود شدند. عملیات اضطراری را فعال می کند

آتش سوزی در شمال غربی ساسکاچوان همچنان در حال گسترش است و مردم را مجبور به ترک خانه های خود می کند. این استان مرکز عملیات اضطراری خود را برای تقویت واکنش خود فعال کرد. با بسته شدن بزرگراه ها، تمرکز آن بر رساندن غذا و سوخت به جوامع و کمک به کسانی است که مجبور به خروج از آن هستند.