ترمیم دندان چیست؟

فرآیند ترمیم دندان میتواند به دلایل مختلفی در چند جلسه انجام شود. پر کردن دندان با ماندگاری بالا یا پرکردن فشرده طبق تشخیص پزشک در چند جلسه انجام میشوند. اولین و مهمترین نکته در پاسخ به این سؤال این است که تنها پزشک توانایی تشخیص نیاز شما به پانسمان دندان را دارد.

برای محافظت و نگهداری از پانسمان باید به چند نکته بدیهی دقت داشت که در ادامه به آنها اشاره میکنیم. 13. آیا می توان نیمی از حفره دندان را با مواد سربی و بقیه را با مواد سفید پر کرد ؟ کوچکترین برخورد مواد غذایی یا حتی زبان به بخشهای ملتهب درد زیادی به همراه خواهد داشت. برای این کار میتوانید یه طرف نخ را بگیرید و از کنار دندانها نخ را بیرون بکشید (به طور مثال وقتی دندانهای ردیف پایین را با نخ دندان تمیز میکنید برای بیرون آوردن نخ از بین دندان آن را بالا نکشید). این عادت حتی در این روزها مهمتر است، به این دلیل که تمیزتر بودن فضای دهان از باکتریها برای دندانی که آسیب پذیر است بهتر خواهد بود.

در این دوره زمانی که دندان بدون لایه حفاظتی بوده و بسیار بسیار آسیب پذیر است، از پانسمان موقت دندان استفاده میشود تا در برابر غذا و نوشیدنی محفوظ بماند. ویژگی ای ساختاری و ظاهری کامپوزیت های نسل جدید به قدری حیرت آور است که بیماران و مراجعان به خوبی لزوم استفاده ازآن ها را درک کرده اند و از آن رضایت کامل دارند. سرامیک ها که اغلب از چینی ساخته می شود نسبت به مواد رزین کامپوزیت دندان به لکه افتادن مقاوم تر هستند، اما ساینده تر نیز هستند. تاج که به کلاهک نیز معروف است، پروتز دندان است که برای محافظت از دندان آسیب دیده استفاده میشود.

تاج دندان ها می توانند با مواد همرنگ یا ” کامپوزیت“ و یا مواد فلزی یا ”آمالگام“ ترمیم شوند.به ترمیم تاج دندان در اصطلاح عامه مردم ” پر کردن“ و یا ” Filling“ نیز گفته می شود. افرادی که دندان از دست رفته یا ترمیم شده دارند نیز میتوانند لبخند زیبایی داشته باشند. برای بررسی و معاینه دندان ها از روش رادیولوژی استفاده می شود.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد ترمیم دندان کودک لطفا از سایت ما دیدن کنید.