تغییرات در سیستم عدالت “تلاش برای جلوگیری از زندان مردم ما” در تندر خلیج

از سال 2002 بیش از دوازده نفر در زندان خلیج تندر جان خود را از دست داده اند و بسیاری از افراد آشنا به این روند ، تأثیر روند تحقیق برای جلوگیری از مرگ در آینده افراد در بازداشت دولت را زیر سال می برند.

بنابراین راه حلی که توسط فعالان و کارکنان دادگستری جامعه ارائه شده این است که فقط مردم را از زندان دور نگه داریم.

مارلین پیر یکی از همین فعالان است. او تخمین می زند که “بیش از 50 سال” برای تغییر در پرونده قضایی تحت فشار بوده است و اکنون یکی از 13 بزرگی است که در شورای بزرگان دادستان کل انتاریو نشسته است.

پیر می گوید که تغییر در عدالت و سیستم اصلاحات به کندی اتفاق می افتد.

اما پس از کار بر روی یک برنامه استانی که به افراد شاغل در سیستم عدالت در مورد میراث مداوم و تأثیرات استعمار بر مردم بومی آموزش می دهد ، او شاهد تغییرات مثبت است.

“ما در اینجا در حال تبدیل شدن به گوشه ای هستیم که در آن افرادی که عدالت را اجرا می کنند ما را به عنوان افرادی بد می نوشیدند که مردم را مورد ضرب و شتم قرار می دادند ، افراد را قتل می کردند ، بدون اینکه هرگز سعی کنند مسائل بهداشت روان یا تأثیر مدرسه مسکونی را درک کنند. شما می دانید ، اختلالی که توسط آن ایجاد شده است ، با تحمیل روش دیگری از دولت ، دین دیگر ، “.

صبح برتر7:43سیزده مرگ در زندان خلیج تندر

زندان Thunder Bay بدنام است. مشکلات مربوط به ازدحام بیش از حد و میزان بالای خشونت به خوبی ثبت شده است. خود ساختمان تقریباً 100 سال قدمت دارد و کاملاً به معنای واقعی کلمه در حال خراب شدن است. همچنین مکانی است که در کمتر از 20 سال بیش از ده نفر در آن جان داده اند. برای بحث درباره آخرین موارد این مرگ ، لوگان ترنر CBC است. 7:43

“همه این مواردی که مردم ما را تحت تأثیر قرار داده است … به همین دلیل است که مردم ما را در خیابان می بینید. باید سعی کنید بفهمید که چرا ، چگونه و از کجا همه اینها شروع شده است. امروز به روشی بین نسلی ، همه این موارد دلیل این است که مردم ما در خیابان هستند ، در زندان هستند و فرزندان ما را از ما می گیرند. “

پیر می گوید که آموزش “شرایط وحشتناک مطلق در زندان خلیج تندر” را تغییر نمی دهد ، اما نگه داشتن افراد در خارج از زندان می تواند به افراد بومی و غیر بومی کمک کند.

دادگاه مردم بومی کمک می کند تا مردم از زندان های شلوغ خارج شوند

تعدادی از برنامه ها و خدمات با همین هدف در شمال غربی انتاریو پدید آمده اند.

پیر به یکی از موارد موفقیت آمیز اشاره کرد: برنامه عدالت ترمیمی از طریق دادگاه مردم بومی (IPC).

در حالی که IPC در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری همه گیر نشسته است ، از قاضی ، بزرگان ، مجرم و حامیان آنها ، وكلا و بعضاً قربانی و پشتیبانی آنها تشكیل می شود. طبق وب سایت مرکز دوستی بومی Thunder Bay ، دادگاه به عنوان یک حلقه برگزار می شود ، جایی که مجرم به تخلف خود اعتراف می کند ، داستان زندگی آنها و دلایلی را که آنها را به جایی رسانده که مرتکب جرمی شده اند ، به اشتراک می گذارد.

برای افرادی که به این برنامه ها می آیند … داشتن این نگاه سخت به خود ، زنده کردن ضربه های خود دشوارتر از زندان رفتن است.– روزانا هادسون ، مرکز دوستی بومی خلیج تندر

سپس قاضی ، با توصیه های بزرگان ، “برنامه ای برای آزادی یا بهبودی ، هر كدام از افراد با روبرو شود ، تنظیم می كند ، و ما به آنها مهلت می دهیم و آنها را به حمایت هایی كه نیاز دارند ، اعم از الكل ، اعتیاد به مواد مخدر یا عصبانیت ، راهنمایی می كنیم.” مدیریت ، “گفت: پیر ، که به عنوان یکی از بزرگان در IPC نشسته است.

وی افزود ، “ما 80 درصد موفقیت داشته ایم که افرادی که قبل از ما آمده اند تمام خواسته های ما را انجام داده اند و به آرامی زندگی خود را تغییر می دهند. و این به آنها کمک می کند و به خانواده های آنها نیز کمک می کند ، والدین ، ​​فرزندانشان. “

رزانا هادسون ، هماهنگ کننده برنامه عدالت در مرکز دوستی ، گفت که این امر همچنین آنها را از یک زندان در حال حاضر پر ازدحام نگه می دارد.

صبح برتر9:35بررسی یک تحقیق: برای خانواده ها چگونه است

امروز ، ما تحقیقات خود را در مورد 13 مرگ و میر که از سال 2002 در زندان خلیج تندر اتفاق افتاده است ادامه می دهیم. لوگان ترنر از CBC به ما گفت که وی دریافت تعدادی از توصیه ها برای ایمن سازی زندان ها توسط دولت استان بی توجه بوده است امروز صبح او با بیشتر در مورد داستان. 9:35

اما هادسون افزود این کارت “کارت بدون زندان نیست”.

“برای برخی از افرادی که با آنها کار می کنیم ، زندان رفتن یک استراحت است. آنها نیازی نیست نگران این باشند که وعده غذایی بعدی خود را کجا می گیرند ، شب دیگر کجا می خواهند بخوابند.”

هادسون گفت ، “برای افرادی که به این برنامه ها می آیند ، دشوار است که خودشان را به چالش بکشند. سخت است که مجبور شوید با آسیب های خود مبارزه کنید. داشتن این نگاه سخت به خود ، زنده کردن ضربه های خود دشوارتر از آن است که رفتن به زندان افتاد. “

بسیاری از خدماتی که افرادی که از طریق IPC مراجعه می کنند باید در آنها تحصیل کنند ، به عنوان یک رویکرد برای کاهش تکرار جرم ، تمرکز دارند.

“ما می خواهیم مردم بفهمند که چرا آنها رفتار خود را نشان می دهند … این در اثر آسیب رو به رشد است ، یاد می گیرد که چگونه است و چه تأثیراتی دارد … و سپس فرصت های خود را برای خارج شدن از [correctional] هادسون گفت:

تغییر در راه است ، اما زمان می برد

از طریق ایجاد بخش عدالت بومی ، دولت استان از این تلاش ها حمایت می کند.

سخنگوی وزارت دادگستری کل ، برنت راس در بیانیه ای کتبی گفت ، “این برنامه ها با هدف تقویت مقاومت و هویت فرهنگی و کاهش احتمال درگیر شدن در آینده با سیستم عدالت است.”

راس اضافه كرد: یك پروژه در حال انجام دیگر “گردآوری رهبری و سازمانهای بومی ، شریك عدالت و سایر افراد برای ایجاد یك مركز عدالت Kenora برای رسیدگی به نمایندگی بیش از حد مردم بومی در سیستم عدالت محلی است.”

پیر می گوید ، تغییر در سیستم اصلاح وجود دارد.

“مطمئناً به سرعت كافی پیش نخواهد آمد ، اما من بسیار خوشحالم كه این منحنی را ایجاد می كنیم … منظورم این است كه ، بله ، این یک روند طولانی خواهد بود و این تنها چیزی است که وجود دارد. ما باید به این منحنی ادامه دهیم و می بینم اتفاقات زیادی رخ داده است که قبلاً هرگز رخ نداده اند. “