تیم چشم انداز مراقبت از چشم را به Île-à-la-Crosse می آورد

برای ساکنان شمال ساسکاچوان، معاینه چشم معمولاً مستلزم یک رانندگی طولانی تا مطب اپتومتریست است.

اما در آخر هفته گذشته، گروهی از متخصصان مراقبت از چشم سوار هواپیما شدند تا کار خود را به Île-à-la-Crosse، در حدود 460 کیلومتری شمال ساسکاتون بیاورند.

این اولین باری بود که سایتی در ساسکاچوان میزبان برنامه معاینه چشم کودکان بومی بود، یک پروژه مستقر در انتاریو که در آن متخصصان سلامت داوطلب مراقبت های چشمی را به کودکان در جوامع دوردست ارائه می دهند.

دکتر کوروش صبری، چشم پزشک و دانشیار دانشگاه مک مستر در همیلتون، گفت که کلینیک در ایل-آ-لا-کراس از طریق مشارکت با متیس نشن ساسکاچوان ایجاد شد.

او به مجری گرت ماتری در رادیو CBC گفت: “باید بگویم ساسکاچوان، و به ویژه ملت متیس ساسکاچوان، از فراخوان ما برای همکاری بسیار استقبال کرده است.” نسخه بعد از ظهر. این واقعاً خواسته ملت متیس-ساسکاچوان بوده است که ما را به این مرحله از انجام اولین سفر رسانده است.»

صبری گفت که تیمی که به Île-à-la-Crosse سفر کرد شامل شش متخصص مراقبت از چشم از ساسکاتون بود که داوطلبانه وقت خود را صرف کردند – سه اپتومتریست، یک بینایی‌شناس و دو تکنسین چشم.

گروهی جلوی مدرسه ای ایستاده اند.
گروهی از متخصصان مراقبت از چشم به دبیرستان جامعه Rossignol در Île-à-la-Crosse سفر کردند تا در 6 و 7 مه 2023 برای کودکان جامعه معاینه چشم ارائه دهند. (عکس تهیه شده توسط برنامه معاینه چشم کودکان بومی)

این سفر از طریق کمک مالی از سوی بنیاد علوم بهداشتی همیلتون امکان پذیر شد، که همچنین بودجه عینک هایی را که در آخر هفته برای کودکان تجویز شده بود، تامین می کند.

او گفت: «ما آنها را در آزمایشگاه می‌سازیم و سپس آنها را مستقیماً به جامعه می‌فرستیم و هر جفت عینک را دنبال می‌کنیم تا مطمئن شویم که در دستان درست کودک قرار می‌گیرد.

صبری اولین سفر خود را برای ارائه مراقبت از چشم در شمال انتاریو حدود شش سال پیش انجام داد. او گفت که بسیار آشکار شد که شکاف بزرگی در مراقبت از چشم برای کودکان بومی در جوامع شمالی وجود دارد.

گوش کن | بررسی مراقبت از چشم در شمال ساسکاچوان

نسخه بعد از ظهر – ساسک8:13بررسی مراقبت از چشم در شمال ساسکاچوان

دکتر کوروش صبری، چشم پزشک و دانشیار دانشگاه مک مستر است. دکتر صبری توضیح می دهد که چرا یک پروژه مستقر در انتاریو این آخر هفته به شمال ساسکاچوان می رود تا برخی نیازهای اساسی مانند معاینه چشم را برآورده کند.

به طور معمول، حدود نیمی از کودکانی که تیم او می بینند، بینایی ضعیفی دارند.

او گفت: “اما بخش خوب این است که راه حل واقعاً بسیار ساده است. آنها فقط به عینک نیاز دارند.”

تیمی که به یک جامعه سفر می کند یکی از بزرگترین موانعی که خانواده ها با آن روبرو هستند را برطرف می کند – زمان و هزینه سفر به جنوب.

مروین “تکس” بوویر، مدیر منطقه شمال منطقه 3 با متیس نشن ساسکاچوان، گفت که این می تواند چالشی برای والدین باشد که فرزندانشان را به معاینه چشم ببرند.

بوویه گفت: «می‌دانید، صورت‌حساب‌ها بسیار بالا، قبض برق بسیار بالا، اجاره بها بالا، همه چیز بسیار بالا، غذا، و بنابراین سخت است». “چالش ها در مراقبت از چشم با کودکان متیس وجود دارد.”

بوویه گفت که معاینه چشم برای کودکان بسیار مهم است، به خصوص اگر “کمی زودتر از دیرتر” انجام شود.

صبری می خواهد سفرهای مکرر بیشتری به جوامع بیشتری داشته باشد.

صبری گفت: “من نمی توانم به اندازه کافی بر اهمیت مراقبت از چشم خوب در سال های اولیه رشد کودک تاکید کنم.” اگر آنها خوب نبینند، در تحصیل و رشدشان خوب عمل نمی کنند و این واقعاً برای کل رشد و موفقیت درازمدت آن کودک مشکل ایجاد می کند.»