جامعه خواستار اقدامات ایمنی پس از مرگ عابر پیاده در بزرگراه 59 است

برخورد مرگبار یک مرد 75 ساله در بروکن هد اوجیبوی نیشن درخواست‌هایی را برای اقدامات ایمنی بهتر در امتداد بزرگراه 59 که در سراسر جامعه می‌گذرد، برانگیخته است.

The First Nation می گوید لری هاج در حالی که در حال رفتن به سمت محل کار خود بود در کنار بزرگراه راه می رفت که عصر پنجشنبه گذشته مورد اصابت قرار گرفت. وی در صحنه تصادف جان باخت.

RCMP می گوید هاج در حال راه رفتن به سمت شمال در شانه سمت راست بزرگراه بود که از پشت با او برخورد کردند. راننده از محل متواری شد

لانا استار، خواهرزاده هاج، در یک کنفرانس خبری درباره این برخورد گفت: «دایی من لیاقت این را نداشت.

“باید کاری برای مردم ما انجام شود. این بار او بود، اما دفعه بعد ممکن است یکی از فرزندان ما باشد. اشکالی ندارد.”

گورد بلوسکی، رئیس بروکنهد اوجیبوی، گفت که چندین عضو جامعه، از جمله جوانانی که در حیاط مدرسه مجاور برای یک بازی پلی آف وینیپگ جتس جمع شده بودند، شاهد این برخورد بودند.

بلوسکی گفت که جامعه سال‌ها است که درخواست اقدامات ایمنی بهتری را در امتداد این بزرگراه کرده است، زیرا هاج آخرین نفر از فهرست طولانی افرادی است که از اولین ملت کشته یا به شدت مجروح شده‌اند.

او از استان می خواهد که سرعت مجاز را از 80 کیلومتر در ساعت به 50 کیلومتر در ساعت کاهش دهد، خط شانه را تعریض کند، روشنایی مناسب نصب کند و نقاط عبور ایمن ایجاد کند تا از وقوع فجایع این چنینی جلوگیری شود.

این مایه تاسف است که اکنون در شرایطی هستیم که در مورد مرگ ناگهانی او صحبت می کنیم، زیرا فکر می کنیم باید در وهله اول در دسترس جامعه ما قرار گیرد.

زخم های قدیمی

این ضربه و فرار باعث ایجاد زخم های قدیمی برای سایر اعضای جامعه شد که در تصادفات بزرگراه 59 نیز زخمی شده بودند یا عزیزانشان را از دست داده بودند.

بیش از 50 سال از کشته شدن پدر و مادر هیزل کنت در یک تصادف در بزرگراه 59 می گذرد، اما این درد از بین نمی رود.

او گفت: “وقتی آژیرها را می شنوید، بدن شما بسیار هوشیار می شود.”

“همه چیز دوباره آن را برمی گرداند. شما تعجب می کنید که بچه ها کجا هستند. شما تعجب می کنید که چه کسی در بزرگراه است، شما تعجب می کنید که برای چه کسی است.”

زنی با ژاکت جین اشک هایش را با دستمال پاک می کند در حالی که زن دیگری به او آرامش می دهد.
تیلور کنت (سمت راست) هنگام صحبت درباره تصادفی که در بزرگراه 59 در 14 سالگی داشت، اشک هایش را پاک می کند. (نامپانده لوند/CBC)

تیلور کنت 14 ساله بود که وسیله نقلیه ای که او در آن بود توسط یک راننده مست در نزدیکی کازینو ساحل جنوبی تصادف کرد.

او گفت: “من می دانم که بیدار شدن در آن بزرگراه چیست. می دانم که احساس نیش شن و آسفالت زیر گونه ام چیست، بدون اینکه بدانم زنده خواهی شد یا می میری.”

“من از رنج جامعه خود خسته شده ام. من از رنج خانواده هایمان خسته شده ام و ای کاش دولت صدای ما را می شنید و ما را می دید و تماس های ما را جدی می گرفت.”

دویل پیونیوک، وزیر حمل و نقل مانیتوبا، در پاسخ به سوالی در مورد برخورد و فرار در دوره مورد بحث، گفت که این استان با اولین ملت همکاری خواهد کرد تا راه حل های بلندمدتی برای آن بخش از بزرگراه ارائه دهد.

وی گفت: در حال حاضر استان علائم کاهش سرعت موقت نصب کرده است.