جزئیات کار آینده برای یافتن قبرها در محل مدرسه مسکونی ارائه شده در کارکراس، یوکان

هشدار: این داستان حاوی جزئیات ناراحت کننده است.

مردم در جامعه کارکراس، یوکان، این هفته جزئیات بیشتری در مورد کار آینده برای جستجوی گورهای بدون علامت در محل یک مدرسه مسکونی سابق دریافت کردند.

این کار، که با استفاده از رادارهای نفوذی زمین و ابزارهای دیگر برای شناسایی مکان‌های گور احتمالی انجام می‌شود، قرار است در اوایل ژوئن آغاز شود و انتظار می‌رود تا پایان تابستان نتایجی به دست آید.

آدلین وبر، رئیس گروه کاری کودکان گمشده مدارس مسکونی یوکان، روز پنجشنبه در کارکراس، گفت: «کاری که ما می‌خواستیم انجام دهیم این بود که وارد اینجا شویم و مطمئن شویم که آنها کاملاً از برنامه‌های ما آگاه هستند.

این کارگروه، همراه با شرکت ژئوتکنیکی که برای انجام کار استخدام شده است، با رئیس و شورای سازمان کارکوس/تگیش اول و سایر اعضای جامعه ملاقات کرد تا به سؤالات پاسخ دهند و در مورد نحوه انجام کار نظر بپرسند.

وبر گفت: «پروتکل های فرهنگی واقعاً مهم هستند. وبر گفت: “پروتکل های فرهنگی هر چه که باشند – این به آنها بستگی دارد که به ما بگویند که چیست. ما این را نمی پذیریم، این به آنها بستگی دارد.”

زنی با عینک در اتاق بزرگی ایستاده است.
آدلین وبر که ریاست گروه کاری کودکان گمشده مدارس مسکونی یوکان را بر عهده دارد، گفت: «پروتکل‌های فرهنگی واقعاً مهم هستند. (لزلی آمینسون/سی بی سی)

مدرسه اصلی مسکونی Chooutla هندی در سال 1911 در Carcross ساخته شد و این مرکز – که بعداً بازسازی شد – در نهایت در سال 1969 تعطیل شد. ساختمان در سال 1993 تخریب شد و اکنون سایت خالی است.

کلیسای انگلیکن مدرسه را اداره می‌کرد و دانش‌آموزان از سراسر یوکان، NWT و شمال پیش از میلاد به آنجا فرستاده شدند، طبق گفته کمیسیون حقیقت و آشتی، حداقل 20 کودک بومی طی سال‌ها در Chooutla جان باختند، اگرچه گروه کاری محلی این تعداد را اعلام کرده است. می تواند به 42 برسد.

این گروه برای انجام این کار از هر دو دولت منطقه ای و فدرال بودجه دریافت کرده است. در سال 2021، یک سال پس از اعلام Tk’emlúps te Secwépemc First Nation اعلام شد. بقایای بالقوه را پیدا کرد فرزندان در مدرسه مسکونی کاملوپس هندی سابق.

دولت فدرال 495000 دلار به این پروژه متعهد شده است و دولت یوکان نیز 595000 دلار به این پروژه کمک کرده است. هدف این است که با سایت Chooutla شروع کنیم، و سپس به سایت های مدرسه قبلی در Whitehorse، Dawson City و Shingle Point نگاه کنیم.

عکس سیاه و سفید از ساختمان مدرسه بزرگ با کوه پشت آن.
ساختمان مدرسه چوتلا، حدود 1967. (آرشیو یوکان)

وبر گفت که در حال حاضر کارهای مقدماتی زیادی انجام شده است، از جمله تجزیه و تحلیل عکس های هوایی از سایت چووتلا و مطالعه سوابق مدرسه، کلیسا و دفن.

“تکه های پازل”

برایان وایتینگ، ژئوفیزیکدان باستان شناسی با شرکت برنابی، مستقر در BC GeoScan، ماه آینده این کار را در Carcross رهبری خواهد کرد. او گفت که با نقشه برداری دقیق از سطح زمین با استفاده از لیزر آغاز خواهد شد.

او گفت: “این از طریق هیچ چیزی نمی بیند، اما می تواند از طریق شکاف های کوچک در برگ ها را ببیند، که ممکن است به ما کمک کند تا بفهمیم، می دانید، کجا توده ها و برآمدگی ها یا آثاری روی زمین وجود دارد که می تواند نشان دهنده دفن های گذشته باشد.” .

پس از آن، کارگران GeoScan از رادار نفوذی زمین (GPR) و یک مغناطیس سنج برای مطالعه جزئیات بیشتر سایت استفاده خواهند کرد. او گفت این دو ابزار مکمل یکدیگر هستند و “تکه های پازل” متفاوتی را آشکار می کنند.

او گفت: “GPR در همه جا به یک اندازه خوب کار نمی کند. و همه چیزهایی را که باید بدانیم به ما نمی گوید.”

مردی در اتاق بزرگی ایستاده و مشغول صحبت است.
برایان وایتینگ، ژئوفیزیکدان باستان شناسی با GeoScan مستقر در بریتیش کلمبیا، گفت که رادار نفوذ به زمین “همه چیزهایی را که باید بدانیم به ما نمی گوید.” (ماریا توبین/سی بی سی)

وایتینگ می‌گوید فناوری GPR به محققان اجازه می‌دهد تا عمق یک تا دو متری زمین را ببینند. اما وایتینگ می‌گوید که تنها شواهد غیرمستقیم از جایی که ممکن است قبر وجود داشته باشد ارائه می‌کند، برای مثال، با نشان دادن جایی که لایه‌های خاک مختل شده‌اند. این فناوری به طور خاص حضور بقایای انسان را شناسایی نمی کند.

جلسات در Carcross راهی برای افراد جامعه بود تا به راهنمایی محققان کمک کنند – نه فقط در نحوه انجام کار، بلکه در جایی که ممکن است تمرکز کنند. وایتینگ می گوید که کار در مجاورت مدرسه آغاز می شود و سپس از آنجا نقل مکان می کند.

او نقشه‌ای از منطقه دارد تا مردم بتوانند از پین‌های فشاری برای شناسایی مناطقی که ارزش کاوش دارند استفاده کنند. او گفت که برخی از این پیشنهادات حتی ممکن است بر اساس پدیده های زودگذرتر باشد.

یک عکس هوایی بزرگ روی سه پایه داخل یک اتاق ایستاده است.
تصویری ماهواره ای از منطقه اطراف سایت چووتلا، که این هفته در Carcross برای اعضای جامعه به منظور ارائه نظرات در مورد کاری که انجام خواهد شد، راه اندازی شد. (لسلی آمینسون)

او گفت: “بخشی از آنچه که من از اعضای جامعه در اینجا می خواهم این است که مکان هایی را که در آن تجربیات غیرعادی روی زمین داشته اند، شناسایی کنند.”

“جایی که اتفاقات عجیب و غریبی رخ داده است که می تواند با دفن کودکان در زمین مرتبط باشد – و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا آن مناطق را نیز پوشش دهیم.”

پیدا کردن بسته شدن و حرکت رو به جلو

لیسی آکلند از کارکراس، که مادربزرگش به چوتلا رفته بود، روز پنجشنبه بیرون آمد، “تقریباً فقط برای اینکه ببیند این در مورد چیست.”

فکر می‌کنم فقط با تجربیات خودم در مسیرها قدم می‌زنم یا، مثلاً، حتی در پشت خانه‌ام، متوجه می‌شوم که مسیرهای بسیار زیادی وجود دارد و من نه… آنقدر به سایت نزدیک است که نمی‌دانم از نظر تاریخی به گورهای احتمالی مرتبط است.”

او خوشحال است که کار قرار است انجام شود. او احساس می‌کند که چیزهای زیادی در طول سال‌ها پنهان یا ناگفته مانده‌اند، و امیدوار است که داشتن برخی از پاسخ‌ها به جامعه‌اش کمک کند «به جلو حرکت کند».

این مورد توسط وبر تکرار می شود، که همچنین ارتباط عمیقی شخصی با سایت دارد – برادرش در حالی که در Chooutla بود درگذشت.

وبر گفت: «امیدوارم جامعه بسته شود.

“مدرسه در قلمرو سنتی آنها و بدون هیچ کمکی از جانب آنها ساخته شده است. بنابراین آنها واقعاً دوست دارند سرزمین خود را از آن خاطرات خلاص کنند و آن را آباد کنند… و امیدوارم مردم به راه خود ادامه دهند.”

به گفته وایتینگ، نتایج کار زمینی در تابستان امسال برای تکمیل و تجزیه و تحلیل چند ماه طول خواهد کشید. سپس نتایج به جامعه ارائه می‌شود و سپس می‌تواند تصمیم بگیرد که چه زمانی آن را با عموم مردم به اشتراک بگذارد، و اینکه آیا کار دیگری برای بررسی آنچه پیدا شده انجام خواهد شد یا خیر.

وایتینگ می‌گوید: «ما می‌خواهیم قبل از اینکه تصمیم مهمی بگیریم که فلان مکان روی نقشه یک قبر مشکوک است، سطح اطمینان خوبی داشته باشیم.


پشتیبانی برای هر کسی که تحت تأثیر تجربه خود در مدارس مسکونی یا آخرین گزارش‌ها قرار گرفته است در دسترس است.

یک خط بحران ملی مدارس مسکونی هند برای حمایت از بازماندگان و افراد آسیب دیده ایجاد شده است. مردم می توانند با تماس با خط 24 ساعته بحران ملی: 1-866-925-4419 به خدمات ارجاع عاطفی و بحران دسترسی داشته باشند.

مشاوره سلامت روان و پشتیبانی بحران نیز به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته از طریق خط تلفن Hope for Wellness به شماره 1-855-242-3310 یا از طریق چت آنلاین در www.hopeforwellness.ca در دسترس است.