جوامع Mi’kmaw که هنوز از فیونا پاکسازی می شوند، برای فصل طوفان بعدی آماده می شوند

جوامع Mi’kmaw هنوز در حال بهبودی پس از طوفان پسا گرمسیری فیونا هستند، درس های آموخته شده از طوفان سپتامبر گذشته را برای آمادگی برای فصل طوفان های آینده به کار می گیرند.

طوفان پسا گرمسیری فیونا حدود 660 میلیون دلار خسارت بیمه شده در آتلانتیک کانادا ایجاد کرد و باعث قطع برق گسترده شد.

جف وارد، یکی از اعضای کمیته دفتر مدیریت اضطراری در Membertou First Nation در جزیره کیپ برتون، تخمین می‌زند که فیونا بیش از یک میلیون دلار خسارت به جامعه خود وارد کرده است.

وارد همچنین مدیر کل پارک میراث ممبرتو است – فضایی که به تاریخ جامعه اختصاص داده شده است – و گفت که کار پاکسازی هنوز ادامه دارد.

وارد گفت: “نمی دانم که آیا آنها واقعاً کارشان را تمام می کنند یا نه و ما چگونه بهبود خواهیم یافت.”.

او گفت که شهرداری منطقه ای کیپ برتون به شدت تحت تاثیر طوفان قرار گرفت و Membertou تا جایی که می توانست به جوامع اطراف مانند سیدنی، NS کمک کرد.

دو مرد بومی در آشپزخانه ژست گرفته اند
جف وارد، سمت راست، و پسرش اونیگ پل وارد، پس از طوفان پس از استوایی فیونا، بیش از 40 ساعت از وقت خود را در مرکز راحتی Membertou داوطلب کردند. (ارسال شده توسط جف وارد)

جامعه Mi’kmaw میزبان یک مرکز گرمایش، یک پناهگاه صلیب سرخ بود و دو پمپ بنزین آن پس از طوفان همچنان فعال بودند و ترافیک زیادی را به جامعه کشاند – چیزی که وارد گفت برای آن برنامه ریزی نشده بود.

وارد گفت: “وضعیت ترافیک باید فوراً رسیدگی می شد زیرا مردم در همه مناطق و همه خطوط بودند و این غیر واقعی بود، دیوانه کننده بود.”

اکنون، طرح مدیریت اضطراری Membertou شامل یک طرح ترافیک است.

این طرح همچنین برای ساکنان روشن‌تر می‌کند که چه منابعی در دسترس آنها است و این منابع چگونه کار می‌کنند، همانطور که وارد گفت پس از فیونا، در مورد برخی از این امکانات سردرگمی وجود داشت.

اما او گفت که هر طوفان می تواند مشکلات جدیدی ایجاد کند.

وارد گفت: “شما می توانید برنامه کاملی داشته باشید… اما گاهی اوقات نمی توانید آینده را پیش بینی کنید.”

اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده یک فصل طوفان متوسط ​​را پیش‌بینی می‌کند، اما وقوع رویداد آب و هوایی احتمالی ال نینو در شرق اقیانوس آرام و آب‌های گرم‌تر در اقیانوس اطلس، پیش‌بینی آنچه ممکن است اتفاق بیفتد را دشوار می‌کند.

ژنراتور برای فروشگاه برنامه ریزی شده است

رئیس آندره‌آ پل از Pictou Landing First Nation، در 135 کیلومتری شمال شرقی هالیفاکس، گفت که طوفان پسا گرمسیری فیونا بیش از 6 میلیون دلار خسارت به جامعه او وارد کرد.

صدها خانه نیاز به تعمیر داشتند و پل گفت که جامعه همچنان با خدمات بومی کانادا برای بازپرداخت پولی که برای این کار ارائه می کند کار می کند.

یک زن بومی با پس زمینه ای از پرچم شورای بزرگ میکماو در پشت آن عکس می گیرد
آندریا پل، رئیس Picto Landing First Nation، گفت که طوفان پس از استوایی فیونا بیش از 6 میلیون دلار خسارت به جامعه او وارد کرده است. (استیو لارنس/سی بی سی)

او گفت که استراتژی اضطراری اجتماعی او هنوز در حال توسعه است، اما شامل طرحی برای کاهش استرس کارکنان مدیریت اضطراری و رهبران خواهد شد – چیزی که پل گفت پس از فیونا مشکلی بود – و ایمن کردن یک ژنراتور برای فروشگاه اجتماعی.

پل گفت: “این وحشتناک بود که یک فروشگاه اجتماعی پر از سوخت داشته باشیم که ما نمی توانستیم به آن دسترسی داشته باشیم.”

Pictou Landing ژنراتورهای Eskasoni و Potolotek First Nations را در طول قطع برق دریافت کرد.

رئیس Leroy Denny از Eskasoni First Nation گفت که جامعه او از طوفان در امان مانده است، به همین دلیل آنها توانستند ژنراتورهای Pictou Landing را قرض دهند.

درختی روی خط برق در اولین ملت اسکاسونی آویزان است
درختی در Eskasoni First Nation پس از طوفان پسا گرمسیری فیونا به یک خط هوایی تکیه داده است. (کت فرانسیس/فیسبوک)

او گفت که طوفان باعث ایجاد مشکلات مخابراتی برای جامعه 5000 نفری او شد. دنی گفت که در حال بررسی این موضوع است که چگونه یک سرویس اینترنتی مبتنی بر ماهواره می تواند نیازهای جامعه را در هنگام طوفان برآورده کند.

دنی گفت که مایل است مکانی را ببیند که مردم اسکاسونی در صورت وقوع طوفان به آنجا بروند، که شامل حمام های عمومی، دسترسی به ارتباطات برای به روز رسانی، یا ذخیره سازی برای ژنراتورها برای استفاده جامعه باشد.

دنی گفت: «به جای اینکه فقط منتظر این طوفان ها باشیم، باید پول داشته باشیم تا به این زیرساخت ها برویم.