جوانانی از بیگ آیلند لیک کری نیشن برای اجرا در ویترین رقص در تورنتو

نه جوان از Big Island Lake Cree Nation قرار است در تورنتو در اوج برنامه ای که برای توانمندسازی آنها طراحی شده است، اجرا کنند.

Outside Looking In (OLI) یک برنامه فشرده معتبر دبیرستانی است که از هنرها برای ایجاد عزت نفس و آموزش درس های زندگی به جوانان بومی استفاده می کند.

جوانان درگیر باید به طور منظم در مدرسه حضور داشته باشند، کارهای مدرسه خود را انجام دهند، رفتار خوبی داشته باشند و در حین برنامه متعهد به کار سخت باشند.

دانش آموزانی که این معیارها را در طول سال برآورده می کنند، این فرصت را دارند که بخشی از نمایشگاه سالانه سازمان در ماه می در تورنتو باشند.

Big Island Lake Cree Nation – در حدود 360 کیلومتری شمال غربی ساسکاتون – یکی از 13 اولین کشور با بچه ها در نمایشگاه رقص OLI امسال در تورنتو است.

Deacon Lasas، یک دانش آموز 17 ساله از Cree Nation، در ویترین سال گذشته اجرا کرد و مشتاقانه منتظر است تا دوباره این کار را انجام دهد.

او گفت که در میان سایر هنرجویان مجری از سراسر کانادا دوستان زیادی پیدا کرده است و آنها در تماس بوده اند. او مشتاقانه منتظر است تا دوباره آنها را ببیند.

Big Island Lake Cree Nation در اجتماع خود برای نمایش بزرگ در تورنتو تمرین می کنند.
جوانان بیگ آیلند لیک کری در جامعه خود تمرین می کنند. (ارسال شده توسط Andrea McLoughlin)

لازاس دوست دارد که رقص به او فرصت ابراز وجود می دهد. او گفت که تقریباً گروه را ترک کرد، زیرا با افسردگی مواجه بود، اما با اجرای سال گذشته دیدگاه او تغییر کرد.

او گفت OLI او را به تمرکز بر روی کار مدرسه انگیزه داد و رفتن به تورنتو دیدگاه او را نسبت به زندگی تغییر داد. او می‌خواهد جوانان دیگر بدانند که می‌توانند بیشتر از پیروی از ردپای مردم دیگر انجام دهند – آنها می‌توانند انتخاب‌های مثبت خود را انجام دهند.

لاساس در طول مصاحبه با زوم گفت: “می خواستم برای خودم رقصیدن را امتحان کنم.” “[I]من احساس خوشحالی کردم و از خودم لذت بردم.”

این دومین سالی است که دیکن در OLI حضور دارد
شرکت کننده سال دوم دیکن لاساس. (ارسال شده توسط کریس مک داول)

Meaghan McGill، بخشی از تیم برنامه OLI، با جوانان Big Island Lake Cree Nation کار کرده است. او گفت که در طول سال شاهد تغییر آنها بوده است.

“[At first] آنها به نوعی [kept] به خودشان – کاپوت بالا، ماسک بر روی. مک‌گیل گفت: مثل اینکه خیلی کار نکرده‌اند. حالا آنها داوطلب می‌شوند تا تک‌نوازی را در روال خود قرار دهند و می‌گویند، من می‌خواهم یک مصاحبه و همه این چیزها انجام دهم. بنابراین دیدن تاثیری که این برنامه قبل از رویداد اصلی داشته است واقعاً جالب است.”

رهبری تیم Hype برای جستجوی بیرونی
میگان مک گیل، عضو تیم برنامه OLI. (ارسال شده توسط کریس مک داول)

لیتل دمارایس، 17 ساله، از Big Island Lake Cree Nation، هیجان زده است که برای اولین بار در ویترین OLI اجرا می کند. او مدتی رقصیده است و دوست دارد این تجربه را با دوستانش به اشتراک بگذارد.

دمارایس گفت که مشتاقانه منتظر رفتن به تورنتو و آماده شدن برای نمایش است. او به نمایندگی از جامعه خود افتخار می کند و گفت که طراحان رقصی که توانسته با آنها کار کند را تحسین می کند.

دمارایس گفت: “این راهی برای برقراری ارتباط با جمعیت است. ایجاد احساس در بدن شما. این فقط رقصیدن نیست.” “این یک راه کاملا متفاوت برای برقراری ارتباط است و من فقط دوست دارم در مورد آن یاد بگیرم.”

یکی از شرکت کنندگان از Big Island Lake Cree Nation.
لیتل دزمرایس می گوید رقص یک راه کاملاً جدید برای برقراری ارتباط است. (ارسال شده توسط کریس مک داول)

نه جوان از Big Island Lake Cree Nation دو هفته قبل از اجرا در تورنتو سپری می کنند تا لباس های نمایش خود را آماده کنند و اندازه بگیرند.

این جوانان در 12 می برای دانش آموزان و خانواده های محلی و 13 می برای عموم مردم در سالن مریدین در تورنتو اجرا خواهند کرد.

اجرای Big Island Lake Cree Nation را از ویترین سال گذشته تماشا کنید: