حیوان خانگی پس از اودیسه یخ دریا آلاسکا، خسته از سگ به خانه می رسد

یک چوپان استرالیایی یک ساله قبل از اینکه سالم به خانه خود در آلاسکا بازگردانده شود، سفری حماسی را در طول 241 کیلومتر از یخ های یخ زده دریای برینگ انجام داد که شامل گاز گرفتن توسط یک موجود – احتمالاً یک فوک یا خرس قطبی – بود.

به گزارش آنکوریج دیلی نیوز، مندی ایووریگان، صاحب Nanuq که در گمبل، آلاسکا زندگی می کند، و خانواده اش ماه گذشته در حال بازدید از ساوونگا، یکی دیگر از جوامع جزیره سنت لارنس در تنگه برینگ بودند، زمانی که Nanuq به همراه سگ خانوادگی دیگرشان، Starlight ناپدید شد.

نور ستاره چند هفته بعد روشن شد، اما Nanuq، که به معنای خرس قطبی در سیبری یوپیک است، هیچ جا پیدا نشد.

حدود یک ماه پس از ناپدید شدن Nanuq، مردم در ولز – در 241 کیلومتری شمال شرق ساوونگا در سواحل غربی آلاسکا – شروع به ارسال تصاویر آنلاین از سگ گمشده کردند.

ایورریگان گفت: “پدرم به من پیام داد و گفت: “یک سگ شبیه نانوق در ولز وجود دارد.”

او حساب فیس بوک خود را مجدداً فعال کرد تا ببیند آیا ممکن است سگ سرگردان او باشد یا خیر.

سگی خارج از صفحه به فردی نگاه می کند.
Nanuq، پس از بازگشت به Gambell، آلاسکا، پس از یک ماه پیاده روی در یخ دریای برینگ. (Mandy Iworrigan از طریق AP)

او گفت: “من می‌گفتم: “بسیار عجیب نیست! این سگ ماست! او در ولز چه می‌کند؟”

وقایع سفر Nanuq احتمالا همیشه یک راز خواهد بود.

Iworrigan گفت: “من نمی دانم چرا او در ولز به پایان رسید. شاید یخ در حالی که او در حال شکار بود جابجا شد.” “من تقریبا مطمئن هستم که او باقی مانده فوک را خورده یا یک فوک صید کرده است. احتمالاً پرندگان نیز. او غذاهای بومی ما را می خورد. او باهوش است.”

او هفته گذشته از امتیاز خطوط هوایی برای بازگرداندن سگش به گمبل در یک هواپیمای منطقه‌ای استفاده کرد، چارتری که ورزشکاران را برای مسابقات المپیک جوانان بومی منطقه مدرسه تنگه برینگ می‌برد.

Iworrigan از دیدار مجدد شاد هنگامی که هواپیما در باند هوایی در ساوونگا فرود آمد، فیلمبرداری کرد، در حالی که او و دخترش بروکلین از خوشحالی فریاد می زدند.

به جز یک پای متورم، با آثار گاز گرفتن بزرگ از یک حیوان ناشناس، نانوق در سلامتی بسیار خوبی بود.

او گفت: “ولورین، فوک، نانوق کوچک، ما نمی دانیم، زیرا مانند یک نیش واقعا بزرگ است.”