خانواده زن نوناووت می گویند که از او برای گرفتن وضعیت اینویت دوقلوهای انتاریو استفاده شده است

کیتی نوح با پای برهنه روی مبل پسرش نوح نوح در ایکالویت می نشیند و یک فنجان قهوه داغ می خورد.

گاهی اوقات، این مرد 62 ساله به خانواده‌اش «aakuluk» را می‌گوید، خانواده‌هایی که اصطلاح دوست‌داشتنی اینوکتیتوت را برای او تکرار می‌کنند.

پسرش، ساموئل هیوز، مراقب کیتی، می گوید: «من او را خیلی دوست دارم.

وقتی هیوز شنید که مادرش قربانی یک دروغ ادعایی برای به دست آوردن هویت اینوئیت برای جفت دوقلوهای انتاریویی است که هرگز آنها را ندیده بودند، گفت که متعجب و ناراحت شد.

“من می خواستم آن را معنا کنم. و بله، من بیشتر برای مادرم احساس بدی داشتم زیرا او قبلاً چنین زندگی سختی داشته است.”

نوح نوح می گوید که مادرش صدمات مغزی متعددی دیده است و همچنین در حال بهبودی از سرطان است.

او همچنین گفت که او هرگز دوقلو به دنیا نیاورد.

سه مرد خندان با یک زن خندان روی مبل راحتی نشسته اند.
به گفته پسرانش، گوردی کوپالی، نوح نوح و ساموئل هیوز، کیتی نوح، نفر دوم از راست، شخصیتی کمیک دارد. (Juanita Taylor/CBC)

“ما حتی نمی دانستیم آنها وجود دارند”

Nunavut Tunngavik Inc. (NTI)، سازمانی که فهرست ثبت نام Inuit را تحت نظارت ماده 35 تحت توافقنامه ادعاهای زمین نوناووت، حفظ می کند. بیانیه ای در 30 مارس، گفت که در حال بررسی یک پرونده “کلاهبرداری احتمالی ثبت نام” توسط زنی به نام کریمه منجی است.

در سال 2016، مانجی برای دختران دوقلوی خود، امیرا و نادیا گیل، درخواست وضعیت اینویت کرد و یک زن اینوک را به عنوان مادر تولد آنها معرفی کرد و اظهار داشت که او مادر خوانده آنهاست. دوقلوها اکنون 24 ساله هستند.

نوح نوح، که درخواست ثبت نام در NTI را به او نشان داد و گفت: «ما حتی نمی دانستیم که آنها وجود دارند.

نوح نوح گفت: «این کریمه منجی قطعاً از او سوء استفاده کرده است. “آنها دوقلوهای مادرم نیستند. ما در این مورد با او صحبت کردیم و او نیز مانند ما متحیر بود.”

سپس در بیانیه 13 آوریل، NTI گفت که هفته قبل وضعیت Inuit خواهران را لغو کرده است. مقامات NTI بعداً به CBC News گفتند که دوقلوها 30 روز فرصت دارند تا درخواست تجدید نظر کنند. NTI همچنین گفت که از خواهران گیل برای اثبات تولد اینوک والدینش درخواست کرده است، اما پاسخی دریافت نکرده است.

NTI خاطرنشان کرد که در سال 2018، مانجی برای خود درخواست وضعیت اینویت کرد و ادعا کرد که توسط والدین اینویت به فرزندخواندگی پذیرفته شده است. اما او نتوانست نام والدین یا اطلاعات دیگری را ارائه کند، بنابراین درخواست او رد شد.

CBC درخواست های زیادی برای صحبت با خواهران گیل و مانجی کرده است. به این درخواست ها پاسخ داده نشده است و معلوم نیست که آیا دوقلوها معتقدند که اینویت هستند یا خیر.

ارتباط خانوادگی

نوح نوح می‌گوید خانواده‌اش مانجی را می‌شناختند زیرا او در دهه 90 پس از یک رابطه کوتاه که در ایکالویت با پدرش شروع شد، قرار ملاقات گذاشت.

او معتقد است که مانجی از مادرش اینگونه می دانست. “من گمان می کنم تنها راهی است که او نام اینویت را می دانست.”

پدر او، هری هیوز، که در سال 1997 درگذشت، از تبار اینوئیت نیست.

خواهرزاده کیتی، کارولین نوآ، می‌گوید که از اینکه عمه‌اش مورد سوء استفاده قرار گرفته و «از جهاتی» از مانجی عصبانی است، احساس ناراحتی می‌کند.

“و در عین حال، من نمی دانم، به دلایلی برای او متاسفم.”

دو زن خندان روی مبل روبروی پنجره نشسته اند.
کارولین نوآ، خواهرزاده کیتی، می گوید که او همیشه مراقب عمه اش است. (Juanita Taylor/CBC)

تقلب احتمالی

در بیانیه 13 آوریل NTI، این سازمان اعلام کرد که از RCMP خواسته است تا اقدامات امیرا گیل، نادیا گیل و کریما مانجی در درخواست ثبت نام تحت توافقنامه نوناووت را بررسی کند و خاطرنشان کرد که درخواست ها را به پلیس منتقل کرده است.

NTI به CBC News گفت که فقط با RCMP در Nunavut در تماس بوده است.

از آنجایی که خواهران گیل به عنوان اینویت شناخته می شدند، توانستند به هزاران دلار کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه دسترسی داشته باشند.

تماشا | خانواده از پلیس می خواهند که ادعاهای خواهران درباره پیشینه اینویت را بررسی کند:

درخواست از RCMP برای بررسی ادعاهایی که دوقلوها درباره پیشینه بومی دروغ گفته اند

درخواست‌هایی برای تحقیقات کلاهبرداری RCMP در مورد خانواده‌ای در انتاریو که ادعای اصل و نسب اینوئیت دارند وجود دارد. خانواده‌ای که دوقلو ادعا می‌کند با آن‌ها نسبت فامیلی دارند می‌گویند که «معجب» هستند.

سی‌بی‌سی نتوانسته است مبلغ دقیق دریافت‌شده در بورسیه‌ها و کمک‌های مالی را تأیید کند، زیرا برخی از مؤسسات آموزشی که دختران در آن شرکت کرده‌اند، از جمله مدرسه آمادگی تورنتو، گفته‌اند که مشخصات دانش‌آموزان را اعلام نمی‌کنند.

هر دو خواهر در دانشگاه کوئینز تحصیل کردند، جایی که امیرا در رشته مهندسی عمران و نادیا در رشته حقوق تحصیل کردند.

موسسه خیریه ملی بومی، Indspire، تأیید کرد که خواهران پولی را دریافت کردند که برای دانش آموزان بومی در نظر گرفته شده بود تا به کمک هزینه تحصیل خود کمک کنند.

در طول همه‌گیری، این دوقلوها همچنین یک تجارت آنلاین ماسک به نام Kanata Trade Co. را راه‌اندازی کردند که توسط شورای کانادایی تجارت بومی (CCAB) گواهینامه بومی دریافت کرد.

ایندسپایر در خبرنامه خود می گوید که خواهران گیل بیش از 6000 دلار سود حاصل از کسب و کار را به سازمان بازگرداندند.

در 17 آوریل، CCAB به CBC گفت که گواهینامه بومی شرکت تجارت کاناتا را بر اساس تصمیم برای حذف خواهران از فهرست ثبت نام Inuit لغو کرده است.

تصویری از یک مقاله خبری با حضور دو زن خندان، با عنوان
اسکرین شات مقاله ای از New Canadian Media درباره کاناتا، کسب و کار امیرا و نادیا گیل که در طول همه گیری همه گیر منتشر شد و ماسک های صورت را با آثار هنری بومی بر روی آنها می فروختند. (رسانه جدید کانادایی)

نقض تحصیلی می تواند منجر به تحریم شود: Queen’s

دانشگاه کوئینز با استناد به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی از اظهار نظر در مورد ادعاهای مربوط به خواهران گیل خودداری کرد، اما تایید کرد که هر دو خواهر هر کدام دو مدرک از کوئینز دریافت کرده‌اند.

این دانشگاه گفت که افرادی که تأییدکننده‌های معتبر هویت بومی را ارائه می‌کنند که بعداً لغو می‌شوند، ممکن است به دلیل نقض خط‌مشی یکپارچگی دانشگاهی با تحریم‌هایی مواجه شوند.

کوئینز در بیانیه ای ایمیلی گفت: ماهیت تحریم ها به شرایطی بستگی دارد که منجر به لغو آن شده است.

ملکه قبلاً پس از حضور برخی از اعضای هیئت علمی و کارکنان در کانون توجه قرار گرفته است متهم به ادعای دروغین بومی بودن. دانشگاه می‌گوید این موضوع را جدی می‌گیرد و «سیاست‌هایی» برای رسیدگی به این موقعیت‌ها تدوین کرده است.

نادیا گیل از آن زمان به مرخصی در Durant Barristers، شرکت حقوقی انتاریو که در آن مقاله می‌نوشت، گذاشته شد.

موسس این شرکت، ارین دورانت، در ایمیلی گفت که تحقیقات داخلی را آغاز کرده است و انجمن حقوقی انتاریو نیز از این وضعیت مطلع شده است.

دورانت در این ایمیل نوشت: «ما کاملا غیرقابل قبول می‌دانیم که هر کسی به دروغ ادعای بومی بودنش را بکند و از آن برای منافع شخصی استفاده کند».

زنگ بیداری

NTI می گوید روند ثبت نام آن “قوی” است.

کمیته های ثبت نام انجمن در هر یک از 25 انجمن نوناووت برای بررسی درخواست های ثبت نام ایجاد شده است.

NTI می گوید که این اولین مورد در نوع خود است و برای تقویت روند درخواست ثبت نام و بررسی کار می کند.

پل کواسا، یکی از مذاکره کنندگان ادعای زمین نوناووت، این پرونده را زنگ بیداری می نامد.

“من معتقدم که باید روش سخت گیرانه تری وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که هرکسی که برای ذینفع شدن درخواست می کند در واقع یک ذینفع است یا واجد شرایط است. من فکر می کنم باید روند بسیار … قوی تری وجود داشته باشد.”