خوانیتا تیلور از شبکه سی‌بی‌سی در جایزه اکران کانادایی‌اش و روایت داستان‌های شمالی

خوانیتا تیلور، روزنامه‌نگار CBC North، یک روز پس از انتخاب شدن به عنوان بهترین گزارشگر ملی در جوایز اسکرین کانادا، گفت که اهمیت این جایزه به تازگی در حال فروکش کردن است.

او به لارنس نایلی، مجری برنامه گفت: “من پیام های زیادی از دوستان و خانواده دریافت کرده ام، و مردم در سرتاسر شمال برای من پیام های تبریک می فرستند. بنابراین اکنون شروع به ضربه زدن به من کرده است.” انتهای مسیر در رادیو CBC در NWT

“فقط بسیار مفتخرم که مردم داستان های خود را با من به اشتراک می گذارند، و بسیار بسیار مفتخرم که هستم، فکر می کنم اولین اینوک هستم که این جایزه را دریافت می کند.”

تیلور، اصالتاً اهل آرویات، نوناووت، حرفه روزنامه نگاری خود را به عنوان خبرنگار APTN در ایکالویت آغاز کرد. از آنجا، او به CBC North در Yellowknife نقل مکان کرد و در نهایت میزبان شد نورث بیت در تلویزیون CBC از سال 2021، او گزارشگر ارشد شمال بوده است ملی.

این گفتگو برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است.

تبریک می گویم!

خیلی ممنونم. الان خیلی احساس افتخار میکنم

من همیشه حتی برای نامزد شدن در چنین جایزه‌ای احساس افتخار می‌کردم، و می‌دانید، صادقانه بگویم، وقتی نامزدها منتشر شد، واقعاً چیز زیادی در مورد این جایزه نمی‌دانستم. بنابراین من در حال یادگیری بوده ام و بله، این یک راه خوب برای شناخته شدن است، حدس می زنم، برای کاری که انجام می دادم.

دو نفر روی فرش قرمز، دوربین ها در پیش زمینه.
تیلور به همراه کاترین تایت، رئیس و مدیر عامل CBC، در مراسم اهدای جوایز صفحه نمایش کانادا در تورنتو روز سه شنبه. (کیت کایل/سی‌بی‌سی)

ممکن است کمی در مورد مسیر خود برای خبرنگار شدن توضیح دهید؟

من فقط فکر می کنم ما زمان کافی برای آن نداریم!

این همیشه یک اشتیاق بوده است، می‌خواهم داستان‌های مردمم را بگویم. همیشه. و تا اینکه حدود 28، 29 ساله بودم و در آن زمان دو فرزند داشتم، ما در ایکالویت زندگی می کردیم و به شوهرم گفتم: “می خواهم به مدرسه برگردم و در مورد صدا و سیما یاد بگیرم، یاد بگیرم. در مورد روزنامه نگاری. من می خواهم این کار را تا 30 سالگی انجام دهم.” و شوهرم همیشه و همیشه از من حمایت کرده است. و این همان کاری است که من انجام دادم.

و من در 30 سالگی به مدرسه رفتم – به آکادمی پخش در وینیپگ رفتم. و خوشبختانه این دوره کوتاهی بود که توانستم آن را در عرض یک سال تمام کنم. و این چیزی است که می خواستم انجام دهم زیرا در سن 30 سالگی و با داشتن دو فرزند و مسئولیت های خانوادگی، دیگر نمی خواستم زمان زیادی را در مدرسه بگذارم. بنابراین من چیزی می خواستم که بتوانم طعم آن را به خوبی بچشم و ببینم آیا، می دانید، شاید این مسیری است که می خواهم به آن ادامه دهم یا خیر. و معلوم شد که همینطور است. و از آن زمان تاکنون این کار را انجام داده ام.

من برای اولین کارم به عنوان خبرنگار با APTN در ایکالویت درخواست دادم زمانی که آنها دفتر را در آنجا تأسیس کردند. کمتر از یک سال قبل از بازگشت به خانه در Rankin Inlet نزد خانواده ام آنجا ماندم. و مدت کوتاهی پس از آن، من اینطور گفتم: “باید دوباره به گزارشگری و پخش برگردم”، زیرا همیشه می خواستم مجری برنامه باشم. نورث بیت. از آنجایی که دختر کوچکی بودم که در نوناووت بزرگ شده بودم، به این جایزه توجه کردم.

آیا داستان خاصی وجود دارد که بیشتر به آن افتخار کنید؟

خیلی ها هستند، به خصوص با این شغل، لارنس.

ما این فرصت را داریم، کیت [Kyle, producer] و من این فرصت را دارم که داستان های بسیار معناداری در مورد شمالی ها برای کانادایی ها بگویم. و ما یک مدیر بسیار حامی داریم. تمام بودجه ما اکنون به جای اخبار محلی از تورنتو تامین می‌شود، بنابراین ما توانسته‌ایم رابطه بسیار خوبی با مدیران خود در اینجا در جنوب برقرار کنیم، و آنها برای گفتن داستان‌هایی که ارائه می‌دهیم بسیار مثبت و دلگرم کننده بوده‌اند. .

دو نفر جایزه دارند
تیلور با تهیه‌کننده‌اش کیت کایل در مراسم جوایز اسکرین کانادا عکس می‌گیرد. (ارسال شده توسط Juanita Taylor)

به ما ماموریت داده شده است که با گروه های بومی به رم سفر کنیم تا داستانی را تعریف کنیم که آنها آنجا بودند تا با پاپ ملاقات کنند، و سپس داستان را در نوناووت در زمان دیدار پاپ انجام دادیم و به پاریس رفتیم و با اینویت ها سفر کردیم. هیئتی که می خواست با یک سوء استفاده جنسی از کلیسای کاتولیک روبرو شود. و آنها در تمام آن داستان‌ها بسیار حمایت کرده‌اند و بیشتر به این دلیل که می‌دانند من و کیت می‌توانیم صداهای شمالی را دریافت کنیم، و این به این دلیل است که ما آن ارتباطات را داریم.

خیلی سخت است که فقط یک مثال از داستانی را برای شما بیاورم که بیشتر به آن افتخار می کنم، زیرا من به همه آنها افتخار می کنم! ما در مورد احیای خالکوبی Inuit صحبت کرده ایم، ما به رودخانه Hay رفته ایم و در مورد سیل که در بهار گذشته در آنجا اتفاق افتاده صحبت کرده ایم، ما به Fort Providence رفته ایم تا با مردم آنجا در مورد قبرهای بدون علامت در جامعه صحبت کنیم، و ما من به یوکان نیز رفتم و با آنها در مورد معنای روز مردم بومی برای آنها صحبت کردم.

بنابراین، لارنس، هر داستانی به همان اندازه مهم و منصفانه بوده است، می‌دانید، لذتی که می‌توانست انجام دهد و لذتی که می‌توانست با همه کانادایی‌ها به اشتراک بگذارد، به آنها کمک می‌کند تا کمی بیشتر درباره شمال و چرایی ما بیاموزند. داستان ها اهمیت دارند

یک بار دیگر به شما تبریک می‌گویم – شما واقعاً با کاری که در طول سال‌ها انجام می‌دهید، الهام بخش بسیاری از مردم هستید. و من تصور می کنم که شما آن را ادامه خواهید داد.

خیلی ممنون، لارنس. و من فقط می خواهم از مردم شمال تشکر کنم که در تمام این سال ها از من حمایت کردند. برای گفتن داستان ها لذت بخش بود نورث بیت و برای CBC North، و اکنون برای ملی. بنابراین تشویق و حمایت آنها برای من بسیار مهم است.

به شغل روزنامه نگاری در شمال علاقه دارید؟ CBC در حال حاضر یک خبرنگار ویدئویی در Rankin Inlet، Nunavut استخدام می کند. این فرصت‌ها و فرصت‌های دیگر با CBC North را می‌توان در تابلوی مشاغل آنلاین CBC یافت.