دانش‌آموزان بومی دبیرستان در Thunder Bay مجموعه‌های CBC Listen را راه‌اندازی کردند

دانش‌آموزان دبیرستان دنیس فرانکلین کرومارتی راه‌اندازی مجموعه صوتی خود را در CBC Listen چهارشنبه در Thunder Bay، Ont جشن گرفتند.

وا نیش کان – یا Wake Up – یک مجموعه صوتی ادامه دار درباره جشنواره موسیقی Wake the Giant و تجربیات دانش آموزان است.

این جشنواره بخشی از جنبش Wake the Giant است که یک پروژه آگاهی فرهنگی است که توسط دبیرستان دنیس فرانکلین کرومارتی (DFC) توسعه یافته است. هدف آن حمایت از دانش‌آموزانی است که از جوامع دورافتاده First Nation می‌آیند، زیرا با Thunder Bay آشنا می‌شوند، و این شهر تبدیل به شهری پذیرا و فراگیرتر می‌شود.

سی‌بی‌سی تاندر بی در کلاس درس کار می‌کند تا به دانش‌آموزان کمک کند مجموعه‌ای را تولید کنند که در آن درباره داستان‌گویی، نوشتن فیلمنامه و ضبط مصاحبه‌ها یاد گرفتند.

برای دانش‌آموزانی که مجموعه‌های صوتی را ایجاد می‌کنند، Waa Nish Kaan به معنای چیزهای زیادی است.

دانش آموزان دبیرستان دنیس فرانکلین کرومارتی مجموعه صوتی خود را راه اندازی می کنند

دانش آموزان دبیرستان دنیس فرانکلین کرومارتی راه اندازی مجموعه صوتی خود را در CBC Listen جشن گرفتند. آنها با CBC Thunder Bay برای تولید این سریال کار کرده اند – یادگیری در مورد داستان سرایی، نوشتن فیلمنامه و ضبط مصاحبه. این سریال Waa Nish Kaan به معنای بیدار شدن نام دارد. دانش‌آموزان می‌گویند که این از مردم می‌خواهد تا با واقعیت‌هایی که دانش‌آموزان بومی زمانی که برای دبیرستان به خلیج تندر می‌آیند با آن مواجه می‌شوند بیدار شوند.

دانش‌آموزان در بیانیه‌ای گروهی گفتند: «کار بر روی این پروژه به ما امکان می‌دهد عشق خود را به مدرسه، جنبش Wake the Giant، دوستان و خانواده‌هایمان و همچنین جوامع بومی که از آن‌ها آمده‌ایم نشان دهیم.»

درک مونیاس، دانشجوی DFC و مشارکت کننده سریال گفت: «عنوان سریال به زبان سنتی ما اوجی کری ترجمه شده است و به معنای «بیدار شدن» است. خاطره ای از دوران کودکی من این است که مادرم همیشه می گفت “وا نیش کان” تا قبل از مدرسه مرا از رختخواب بلند کند!”

او گفت: «این مجموعه با داستان‌هایی درباره جنبش غول بیدار شروع می‌شود و به عنوان فضایی برای داستان‌های آینده درباره تجربه دانشجویی در Thunder Bay ادامه خواهد یافت.

سال به سال، مونیاس، همراه با صدها جوان بومی، خانواده، دوستان و هر آنچه که با آن آشنا هستند را در ازای تحصیل در دبیرستان در خلیج تاندر پشت سر می گذارند. بسیاری از آنها اغلب با غریبه ها زندگی می کنند و قبلاً هرگز یک شهر بزرگ را تجربه نکرده اند.

می توانید گوش دهید وا نیش کان در CBC با کلیک کردن اینجا گوش کنید.