دانشجوی کری به یاد قربانیان پلی تکنیک نشان گل رز سفید اهدا کرد

یک دانشجوی مهندسی بومی امسال به یاد قربانیان و بازماندگان حمله ضد زنانه به مدرسه در سال 1989 دریافت کننده گل رز سفید از پلی تکنیک مونترال است.

Brielle Chanae Thorsen ، 22 ساله ، می گوید که زندگی 14 زنی که در اثر قتل عام در آن زمان به نام olecole Polytechnique کوتاه شده بود ، هرگز نباید فراموش شود ، اما کار واقعی برای دستیابی به برابری کامل همچنان باقی است.

تورسن ، یک زن کری ، در مصاحبه ای گفت: “همه ما باید از زنانی که قبل از ما آمده اند ، به ویژه قربانیان و بازماندگان فاجعه پلی تکنیک را به یاد بیاوریم.”

“همه ما باید یک فرصت برابر داشته باشیم تا بدون توجه به جنسیت ، نژاد ، جنسیت و مذهب خود ، بدون داشتن هدف تبعیض یا خشونت ، یک شغل پاداش آور را دنبال کنیم.”

این مورد در مورد 14 زن – عمدتا دانشجو – مورد اصابت گلوله قرار نگرفته بود. سیزده نفر دیگر – 9 زن و چهار مرد – توسط مارک لپین در جریان یک تیراندازی 20 دقیقه ای تیراندازی در مدرسه مهندسی در 6 دسامبر 1989 مجروح شدند.

طی شش سال گذشته ، پلی تکنیک نشان گل رز سفید را اعطا کرده است: بورسیه 30000 دلاری به یک دانشجوی دختر مهندسی کانادایی که می خواهد تحصیلات تکمیلی خود را در این رشته ادامه دهد.

گل رز و روبان سفید به سمبل فعالیت های سالانه بزرگداشت قتل عام تبدیل شده اند.

تورسن به جلو نگاه می کند

تورسن قصد دارد مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه کوئین در کینگستون ، آنت دنبال کند. وی دارای مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک و ریاضیات از همان دانشگاه است.

تورسن اگرچه پس از حوادث دلخراش سال 1989 به دنیا آمد ، اما به خوبی از آنچه در آن روز اتفاق افتاده آگاه است. و او می داند که این بورس تحصیلی از اهمیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی گفت: “وقتی به زندگی هایی که در سال 1989 از دست رفته اند فکر می کنم ، اغلب فکر می کنم: اگر من و همکلاسی هایم بودیم چه می شد؟” “وی گفت:” و این فکر من را ویران می کند. “

وی افزود: یادآوری قربانیان و بازماندگان از اهمیت زیادی برخوردار است ، زیرا “تلاش آنها و زندگی آنها باعث شده تا من و همکلاسی هایم بتوانیم با خیال راحت درس بخوانیم”.

تورسن می گوید ، موانع هنوز جلوی پیشرفت را می گیرند

تورسن ، یکی از اعضای Saddle Lake Cree Nation در مرکز آلبرتا گفت ، اما بیش از 30 سال بعد ، موانع باقی مانده است.

وی خاطرنشان كرد كه هنگام كارآموزی در وزارت دفاع ملی ، وی یكی از معدود زنان در دفتر مركز تحقیقات پایه در سوفیلد ، آلتا بود و تنها زن بومی بود.

وی همچنین در جریان کار گروهی در دانشگاه به یاد آورد که در آنجا به دلیل جنسیت با او متفاوت رفتار شده بود – او گفت همکلاسی های پسر پیشنهادات و نظرات او را نادیده گرفتند.

زنان در کلاسهای مهندسی اقلیت هستند ، اگرچه وقتی مهندسی و ریاضیات با هم ترکیب می شوند ، 50 درصد دانشجویان را تشکیل می دهند.

وی گفت: “و اگرچه کارهای بیشتری برای انجام برابری و برابری در این حرفه وجود دارد … نمایندگی ما در حال افزایش است ، که واقعاً امیدوار کننده برای نسل بعدی مهندسین زن است.”

“مهندسان در حال طراحی راه حل برای جهان هستند. پس چرا ما فقط بخش کوچکی از این جمعیت برای همه راه حل طراحی می کنیم؟”

تورسن قصد دارد با استفاده از دانش خود در زمینه انرژی پایدار متخصص شود و با جوامع بومی شمال در پروژه هایی با هدف حاكمیت انرژی كار كند.