دانش آموزان بومی از پوست آهو برای ساخت طبل استفاده می کنند

مرد جوانی با یک تی شرت قرمز و کلاه بیسبال پشت میز نشسته است و انگشت خود را از توری های متصل به پوست آهو به شکل دایره حلقه می کند.
دانش آموزان در Oromocto، NB، یاد گرفتند که چگونه طبل های سنتی را با استفاده از پوست گوزن درست کنند. (آن پل/سی بی سی)

این بخشی از مجموعه‌ای به نام چشم آن است که آثار آن پل، یک خالق محتوای Wolastoqey را نشان می‌دهد. با کلیک کردن بر روی اینجا می توانید قطعات بیشتر Ann’s Eye را مشاهده کنید.

در یک کلاس طبل سازی با دانش آموزان کلاس مطالعات بومی دبیرستان Oromocto، عکاس معلم شد.

آن پل، که به‌عنوان مشارکت‌کننده برای CBC News از کلاس بازدید می‌کرد، متوجه شد که به دانش‌آموزان Maliseet کمک می‌کند تا طبل‌های خود را بسازند، که قبلاً خودش چند طبل ساخته بود. او به‌عنوان یک درام‌بان و خواننده، معنای ساختن طبل را نیز به اشتراک گذاشت.

دانش آموزان دبیرستانی در ردیفی از میزها می نشینند و هر کدام در مراحل مختلف توری را از پوست آهو می کشند تا طبل بسازند.
ان پل گفت: «وقتی کارشان تمام شد، می‌توانی رضایت و لبخند را در چهره‌شان ببینی». معلم دانش‌آموزان، کیم فریزر، سعی می‌کند تا حد امکان تجربیات بومی را برای آنها فراهم کند. (آن پل/سی بی سی)

او به دانش آموزان گفت: “وقتی در حال ساختن طبل خود هستید، انرژی های مثبت خود را در طبل خود قرار می دهید.” هنگامی که آن را درست می‌کنید، باید دعا و انرژی خود را در هر توری که انجام می‌دهید به کار ببرید، زیرا این موارد را به مردم منتقل خواهید کرد.»

به زودی معلم دیگری از دانش آموزان دیدن می کند تا آهنگ هایی را به آنها نشان دهد تا با طبل خود بخوانند.

تماشا | ببینید دانش‌آموزان بومی از پوست گوزن برای ساختن طبل استفاده می‌کنند:

Ann’s Eye: دانش آموزان بومی در طبل سازی درس می گیرند

دانش‌آموزان کلاس مطالعات بومی دبیرستان Oromocto یاد می‌گیرند که چگونه طبل‌های تشریفاتی درست کنند.

مجموعه ای از مواد طبل سازی، از جمله چوب، توری و پوست روی یک میز پهن شده است.
طبل ها با استفاده از موادی از طبیعت ساخته می شوند. آن پل می‌توانست بگوید پوست آهو در این بو نقش بسته است. (آن پل/سی بی سی)
مرد جوانی پشت میز می نشیند، خم شده روی مقداری توری که در پوست آهو می پیچد.
آن پل گفت: «همه کنجکاو شده بودند. “در واقع بسیار سرگرم کننده بود که دستم را در دست بگیرم و به آنها کمک کنم.” (آن پل/سی بی سی)
زنی در کلاس درس در مقابل ردیفی از دانش آموزان ایستاده و توری و پوست آهو را بالا گرفته است.
دانش آموزان از مربی رابین پل یاد گرفتند. (آن پل/سی بی سی)
گروهی از دانش‌آموزان پشت ردیفی از میزها نشسته‌اند که هر کدام توری و آهو برای طبل‌سازی در جلوی خود پنهان کرده‌اند.  زنی جلوی آنها می ایستد و توری در دست دارد.
آن پل گفت که همه دانش آموزان به فعالیت طبل سازی علاقه مند به نظر می رسیدند. زوجی بودند که قبلاً آنها را ساخته بودند، زوجی که واقعاً به آن علاقه داشتند. (آن پل/سی بی سی)

چشم آن

عکاس آن پل، یک لنز بومی را به داستان‌هایی از جوامع اولین ملل در سراسر نیوبرانزویک می‌آورد. برای دیدن کارهای بیشتر او اینجا یا روی تصویر زیر کلیک کنید.