در مبارزه با آتش سوزی آلبرتا پیشرفت هایی حاصل شد، اما مقامات می گویند که روزهای خطرناکی هنوز در پیش است

آمار آتش سوزی آلبرتا در روز سه شنبه کمتر وخیم بود، با آتش سوزی های فعال و خارج از کنترل کمتر نسبت به روز گذشته و 5000 نفر کمتر در میان صفوف تخلیه شدگان.

اما مقامات هشدار می دهند که خطر هنوز زیاد است و همه چیز می تواند در یک لحظه تغییر کند.

کالین بلر، مدیر اجرایی آژانس مدیریت اضطراری آلبرتا، در یک به روز رسانی آتش سوزی گفت: 88 آتش سوزی از جمله 24 آتش سوزی خارج از کنترل طبقه بندی شده اند و 24000 نفر تا بعد از ظهر سه شنبه تخلیه شده اند.

کریستی تاکر، مدیر واحد اطلاعات آلبرتا وایلدفایر، افزود که این مهلت به لطف باران و دمای پایین تر در بخش هایی از استان بود. او گفت، اما انتظار نمی رود که مدت زیادی طول بکشد.

تاکر گفت: «خطر آتش‌سوزی در بسیاری از مناطق شمالی استان همچنان بالاست و این بدان معناست که ما هنوز می‌توانیم رفتار فعال آتش‌سوزی را در آنجا مشاهده کنیم.»

“اما در بسیاری از بخش‌های جنوبی و مرکزی استان، دمای هوا و رطوبت پایین‌تر امروز به آتش‌نشانان کمک کرده است. این شرایط کمتر فعال به این معنی است که دسترسی آتش‌نشانان به آتش‌سوزی‌ها و دریافت تجهیزات سنگین برای کمک به ایجاد آتش‌سوزی در اطراف جوامع امن‌تر است. “

  • آتش‌سوزی‌های آلبرتا چه تأثیری بر شما دارند؟ ما میخواهیم داستان تو را بشنویم. یک ایمیل به [email protected] ارسال کنید

در حالی که اطلاعات جدیدی در روز سه‌شنبه ارائه نشده است، استان تصریح کرد که پرداخت‌های امدادی برای آلبرت‌ها که روز دوشنبه اعلام شد، برای افرادی که در مجموع هفت روز از خانه‌های خود خارج شده‌اند، نه هفت روز متوالی، در دسترس خواهد بود.

بلر همچنین گفت که فراخوان روز دوشنبه برای داوطلبان با تجربه آتش نشانی با واکنش حدود 100 نفر مواجه شد. او گفت که مقامات اکنون در حال کار بر روی تریاژ و ارزیابی مهارت های کسانی هستند که داوطلب شده اند.

تالار شهر تلفنی شبانه از 9 تا 14 می در ساعت 7 بعد از ظهر برای ارائه به‌روزرسانی‌های آتش‌سوزی و پاسخ به سؤالات تخلیه‌شدگان برگزار می‌شود. به صورت آنلاین یا تلفنی به شماره 1-833-380-0691 بپیوندید.

خانه های ویران شده

تسکینی که در مرکز آلبرتا احساس شد به شمالی‌ترین بخش‌های استان که بارندگی کم و بدون بارش بود، ادامه پیدا نکرد. پیش بینی می شود شرایط خشکسالی، بادهای قوی و بازگشت پیش بینی شده به گرمای شدید، آتش سوزی های جنگلی را در روزهای آینده افزایش دهد.

در برخی از این جوامع، ساکنانی که برای امنیت فرار کرده‌اند، می‌آموزند که خانه‌هایشان ممکن است از شعله‌های آتش جان سالم به در نبرده باشد.

چهار جامعه بومی شمالی – ملت اول دریاچه استورجن کری، کشور لیتل رد ریور کری، سکونتگاه شرق پریری متیس و دریاچه فاکس – از جمله جوامع آلبرتا هستند که اکنون تلفات قابل توجهی را گزارش می کنند.

رئیس این دریاچه در ویدئویی که در رسانه های اجتماعی منتشر شده است، گفت که حداقل 40 سازه در دریاچه استورجن اولین کشور، واقع در 360 کیلومتری شمال غربی ادمونتون تخریب شده است.

رئیس شلدون سان شاین، از استورجن لیک کری، گفت: ما هنوز در حال ارزیابی خسارت هستیم. از آنجایی که آتش سوزی همچنان ادامه دارد، خسارات بیشتر و بیشتری وجود دارد که همچنان رخ می دهد.

حدود 1600 نفر در روز جمعه مجبور به فرار از جامعه شدند. ممکن است تا یک ماه طول بکشد تا آنها به خانه بازگردند.

“خسارت قابل توجه”

Sunshine گفت که هیچ دسترسی به جامعه Sturgeon Lake Cree First Nation داده نشده است و شورای گروه امنیت منطقه تخلیه را تامین خواهد کرد.

وی گفت که آسیب های فوری به زیرساخت ها در حال حاضر گسترده است.

او گفت: «ما می خواهیم مردم را ایمن نگه داریم. “خسارات قابل توجهی به شبکه برق وارد شده است. تیرهای برق در مناطق متعددی وجود دارد که قطع شده اند. تصفیه خانه ما به دلیل قطع برق از کار افتاده است.

“این چند هفته طول می کشد تا حل شود… ما از ساکنان خود می خواهیم که در حین کار بر روی طرح بهبودی خود با ما صبور باشند.”

سکونتگاه شرق پریری متیس که در 125 کیلومتری شرق قرار دارد، 14 خانه را از دست داد. یک پل در جامعه نیز تخریب شد، به این معنی که برخی از اعضا ممکن است به راحتی به خانه نرسند حتی اگر دستور تخلیه لغو شود.

براد دژارلایس، یک آتش نشان در جامعه، گفت که در منطقه، به ویژه چمن، به شدت خشک بوده است.

او در مورد آتش سوزی گفت: «سریع بود، مثل خیلی سریع. “سریع و زیگزاگی بود.”

گزارش خسارات وارده به خانه‌ها در مناطق شمال استان بسیار شدیدتر است.

در کشور لیتل رد ریور کری، خانه‌ها بیشتر از ۴۰ ساختمانی را تشکیل می‌دادند که در اثر آتش سوزی از بین رفته بودند.

داریل سووان، هماهنگ کننده ارتباطات مدیریت اضطراری جامعه، گفت که حدود 3700 نفر پس از صدور دستور تخلیه هفته گذشته برای خروج از منطقه تلاش کردند.

هیچ جاده ای برای ورود به جامعه وجود ندارد، بنابراین بیشتر مردم از قایق برای فرار استفاده می کردند، در حالی که دیگران رانده می شدند.

سوان گفت: «از آنجایی که منزوی است، بسیاری از این افراد حتی هرگز از ذخیره دور نبوده اند.

رئیس آتش نشانی می گوید خدمه در حال ایجاد لایه های دفاعی در برابر آتش سوزی های جنگلی آلبرتا هستند

رئیس آتش نشانی فاکس کریک، آلتا، پیامی برای ساکنان دارد: اجازه دهید خدمه در تلاش برای ایجاد دفاع در برابر آتش سوزی های خطرناک جنگلی کار کنند. برایان دیویدسون می‌گوید اکنون هوا خنک‌تر است – اما دمای بالاتر در روزهای آینده پیش‌بینی می‌شود و خطر همچنان بالاست.

ما می خواهیم آنها را به آنجا برگردانیم و آنها می خواهند به خانه برگردند. ما تمام تلاش خود را می کنیم.

در نزدیکی دریاچه فاکس، استان گفت که آتش سوزی 4400 هکتاری 20 خانه، یک واحد RCMP، تنها فروشگاه مواد غذایی جامعه و تصفیه خانه را ویران کرد.

هر دو جامعه در حدود 550 کیلومتری شمال ادمونتون واقع شده اند.

آب و هوای معتدل در آلبرتا به خدمه فرصتی برای مبارزه با آتش سوزی های جنگلی می دهد

یک پنجره کوتاه از آب و هوای مرطوب تر و خنک تر به خدمه آتش نشانی اجازه می دهد تا با ده ها آتش سوزی در سراسر آلبرتا مقابله کنند. نزدیک به 30000 نفر هنوز خانه های خود را ترک کرده اند.

فصل آتش سوزی آلبرتا شروع شدیدی داشت و طی هفته گذشته دستور تخلیه اجباری برای بیش از ده ها جامعه در سراسر استان صادر شد.

شعله‌های آتش جاده‌های شهری را بسته و بزرگراه‌ها را درنوردیده، هشدارهای مربوط به کیفیت هوا را به صدا درآورده و باعث قطع برق چندگانه شده است. فورتیس آلبرتا گفت که حدود 400 تیر برق در اثر آتش سوزی آسیب دیده یا از بین رفته اند و خدمه در تلاش هستند تا برق را به جوامعی که هنوز در تاریکی هستند بازگردانند.

این استان که در وضعیت اضطراری قرار دارد، از دولت فدرال درخواست کمک کرده و برای کمک به حفظ نظم و جلوگیری از غارت در مناطق تخلیه کمک نظامی کرده است. در همین حال، کمک های آتش نشانی از سراسر کشور ارسال شده است.

“در انتظار بیدار شدن”

در حالی که هوای خنک‌تر مهلت ایجاد کرده است، نگرانی در مورد اینکه غول خفته در آینده چه خواهد کرد، همچنان ادامه دارد.

برایان دیویدسون، رئیس آتش نشانی در شهر فاکس کریک، در حدود 250 کیلومتری شمال شرق ادمونتون، گفت: “من هرگز آتش سوزی به این بزرگی ندیده بودم.”

“در حال حاضر، از دم تا انتها 52 کیلومتر فاصله دارد.”

او گفت که خدمه روز سه شنبه برای محافظت از جامعه در برابر آتش سوزی جنگلی در شرق شهر کار می کردند.

ساکنان روز جمعه باید تخلیه می شدند. این آتش سوزی همچنان غیرقابل کنترل است و اکنون بیش از 21000 هکتار را در بر گرفته است.

دیویدسون، که 43 سال است در فاکس کریک زندگی می‌کند، گفت که آتش‌نشانان تلاش می‌کنند تا قبل از بازگشت گرمای سوزان آخر هفته، از دمای کمی خنک‌تر و بادهای نسبتا آرام‌تر استفاده کنند.

او گفت: “ما یک پنجره دو روزه برای راه اندازی دفاع داریم.”

دیویدسون گفت که تمایل به بازگشت به خانه ممکن است برای افراد تخلیه شده قوی باشد، اما شهر همچنان خطرناک است.

وی از ساکنان خواست تا به دستورات تخلیه احترام بگذارند.

من نمی‌توانم شب‌ها راحت بخوابم، زیرا می‌دانم آنچه در آنجا در کمین است می‌تواند بر ما تأثیر بگذارد.»

به امید تقویت

چهار خانه در خارج از شهر شمال غربی Grande Prairie پس از آتش سوزی Dunes West به وسعت 1500 هکتار، از ساحل رودخانه Wapiti بالا رفت و وارد مناطق مسکونی در منطقه تخلیه شد، از بین رفت.

ترور گرانت، رئیس آتش نشانی منطقه ای گراند پرایری، گفت که خدمه او برای مدیریت آتش سوزی هایی که به سرعت در حال گسترش هستند با منابع محدود تلاش کرده اند.

او گفت که در یک نقطه، آتش نشانان مجبور به عقب نشینی شدند، زیرا شعله های آتش به محدوده تعیین شده نفوذ کرد.

از روز سه شنبه، خدمه برای خاموش کردن نقاط داغ در امتداد محیط حریق و تلاش برای مهار گسترش آن در امتداد رودخانه ساحلی که از شهر می گذرد، مشغول به کار بودند.

گرانت گفت که شهرستان در حال حاضر از نیروهای کمکی دیگر آتش نشانی آلبرتا استقبال می کند.

او گفت: «اکثر آنها در حال حاضر هستند. ما می‌توانیم برای خدمه‌مان که از زمان شروع آتش‌سوزی دائماً کار می‌کنند، مهلت بگیریم.»

آیا آتش‌سوزی‌های جنگلی بی‌سابقه آلبرتا به یک امر عادی تبدیل خواهد شد؟ | در مورد آن

ده‌ها هزار نفر در اثر آتش‌سوزی جنگل‌های آلبرتا مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. با توجه به اینکه بخش زیادی از استان در اوایل فصل در شعله های آتش است، لورن برد و هواشناس CBC، کریستی کلیمنهاگا در مورد اینکه آیا چنین آتش سوزی های شدید می تواند نشانه ای از تغییر دائمی باشد، بحث می کنند.