دهکده شفابخش بومی در پوینت داگلاس پس از رأی گیری کمیته به واقعیت نزدیک تر می شود

پس از رای کمیته شهری به آغاز فرآیند انتقال مالکیت یک قطعه زمین، ممکن است طرحی برای ساخت یک مرکز شفا برای زنان بومی در منطقه پوینت داگلاس وینیپگ اجرا شود.

Clan Mothers Earth Enterprises Inc. می خواهد آنچه را که یک دهکده شفا می نامد در زمین خالی در خیابان Maple 48، در کنار خانه ای که به عنوان مقر اصلی آن عمل می کند، بسازد.

شهر وینیپگ مالک زمین است که در حال حاضر به موزه آتش نشانان وینیپگ اجاره داده شده است.

روز پنجشنبه، کمیته املاک و توسعه شهر به اتفاق آرا به موزه اخطار یکساله داد که اجاره آن در آن زمین خاتمه می‌یابد و مذاکرات بر سر قرارداد اجاره جدید ساختمان موزه موجود در خیابان میپل، شماره 56، آغاز شود.

کمیته همچنین به مذاکره با Clan Mothers برای خرید زمین خالی به قیمت 1 دلار رأی داد.

اعضای قبیله مادران که در این جلسه به همراه پوینت داگلاس کان سخنرانی کردند. ویویان سانتوس، نگرانی هایی را در مورد بخشی از گزارش مطرح کرد که بیان می کرد هرگونه فروش مشمول یک محدودیت زمانی خواهد بود.

اگر گروه برنامه های خود را به موقع تمام نمی کرد، ملک به شهر باز می گشت.

سانتوس به اعضای کمیته گفت: «من فکر می‌کنم این یک طرز تفکر بسیار استعماری است. ما اینجا هستیم تا زمین را به بزرگان و اقوام بومی خود پس دهیم.»

Val Monk از مادران قبیله به کمیته گفت که شنیدن اینکه شهر این معامله را آزمایشی می‌داند، “ویرانگر” است.

مونک گفت: «این نشان می‌دهد که در مورد آنچه که ما فکر می‌کردیم یک توافق قوی است، بی‌اعتمادی و تردید وجود دارد».

سانتوس پیش نویس پیشنهادی را به کمیته ارائه کرد که محدودیت زمانی را که به عنوان بند برگشتی شناخته می شود از این گزارش حذف می کرد.

مقامات اداری می گویند سیاست شهری مستلزم این است که این بند گنجانده شود تا امکان فروش به یک نهاد غیرانتفاعی با نرخ های پایین تر از بازار فراهم شود، مگر اینکه شورا رای به لغو آن بدهد.

یک حرکت اصلاح شده، توسط سنت بونیفاس کان منتقل شد. مت آلارد، توصیه کرد که شورا دقیقاً این کار را انجام دهد. آن طرح به اتفاق آرا تصویب شد.

مادران قبیله می‌خواهند یک مسکن انتقالی و تسهیلات شرکت اجتماعی برای زنان و افراد دو روح در معرض خطر خشونت و استثمار جنسی بسازند.

آنها قصد دارند مراسم و لژهای عرق خوری برگزار کنند و امیدوارند که یک پروژه مسکن به ارتباط بهتر افرادی که به آنها کمک می کنند با این خدمات کمک کند.

شورا این موضوع را در جلسه بعدی خود در 30 اردیبهشت بررسی خواهد کرد.