دوره جدید تغییرات اقلیمی وسترن با دانش بومی پیوند خورده است

یک دوره جدید تغییر اقلیم ارائه شده در دانشگاه وسترن در لندن، دانش بومی و علم یورو وسترن را گرد هم می آورد تا دانش آموزان را تشویق کند تا یادگیری خود را عملی کنند.

دوره اتصال برای اقدام تغییر آب و هوا توسط 16 مشارکت کننده دانشگاه، به رهبری کاترینا موزر، دانشیار و رئیس گروه جغرافیا و محیط زیست ایجاد شد. پس از حدود پنج سال تدریس دوره اختصاصی وسترن تغییرات اقلیمی، او در میان دانش‌آموزان احساس غم و اندوهی را احساس کرد، که جرقه‌ای برانگیخت تا برنامه را دوباره تصور کند.

موزر گفت: «در واقع دانشجویان آمدند و با من صحبت کردند و گفتند که پس از گذراندن دوره من افسرده شده اند. “این زمانی است که ما شروع به فکر کردن در مورد چگونگی تغییر آن کردیم؟ چگونه به دانش آموزان راهی برای پیشرفت بدهیم؟”

هدف توسعه برنامه درسی است که به دانش آموزان این فرصت را می دهد تا از یادگیری خود استفاده کنند و راه حل هایی برای مشکلات تغییرات آب و هوا ایجاد کنند.

تماشا | کاترینا موزر، سارا مای چیتی در مورد دوره اقدام برای تغییر آب و هوا در صبح لندن صحبت می کنند:

دوره تغییر اقلیم دانشگاه وسترن شامل دانش بومی است

کاترینا موزر، دانشیار دانشگاه وسترن، و سارا مای چیتی، مشاور برنامه درسی و آموزشی، به میزبان ربکا زاندبرگن، میزبان صبح لندن می‌پیوندند تا درباره دوره اقدام خود برای ارتباط با تغییرات آب و هوایی صحبت کنند.

موزر گفت که دوره جدید فراتر از یادگیری در مورد واقعیت های تغییرات آب و هوایی است و به دانش آموزان نشان می دهد که می توانند اقدامات فردی انجام دهند و انتخاب هایی را انجام دهند که می تواند پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

او گفت: «این دوره اساساً دانش‌آموزان را در مورد علم پشت تغییرات آب و هوا آموزش می‌دهد، اما همچنین دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا وارد عمل شوند و به بخش علمی ما از دوره، دانش و دیدگاه‌های بومی وارد شوند.»

با تکیه بر تجربه بومی

سارا مای چیتی، مشاور برنامه درسی و آموزشی دفتر ابتکارات بومی در وسترن، بخشی از تیم ایجاد دوره بود و پیشینه بومی خود را به برنامه آورد.

چیتی می‌گوید: «ما یک ارزیابی داریم که در آن دانش‌آموزان با نسلی بزرگ‌تر یا جوان‌تر از آنها دیدار می‌کنند تا در مورد اینکه آب و هوای آن‌ها در جوانی یا بزرگ‌تر چگونه بوده صحبت کنند. بنابراین، ارائه دیدگاه‌های مختلف و به اشتراک گذاشتن هدایای مردم و آنچه که برای اقدام تغییرات آب و هوایی به ارمغان می‌آورند.»

چیتی گفت که درک این نکته مهم است که بسیاری از دانش بومی از این سرزمین می آید.

او گفت: “این دوره از مردم خواست تا در مورد رابطه خود با زمین متفاوت فکر کنند. به خصوص برای من به عنوان یک فرد Anishinaabe، زمین بسیار نه آن بلکه مانند یک موجود در نظر گرفته می شود.” “آیا با مادربزرگت اینگونه رفتار می کنی؟ آیا با مادرت اینگونه رفتار می کنی؟ و مردم واقعاً با این موضوع طنین انداز شدند.”

بازخورد مثبت دانش آموزان

به گفته موزر، اتخاذ رویکرد جدید برای آموزش دانش آموزان در مورد تغییرات آب و هوایی با استقبال خوبی مواجه شده است.

دانش‌آموزانی داشتیم که می‌گفتند، من رشته‌ام را تغییر می‌دهم، می‌خواهم به دنیا به گونه‌ای دیگر نگاه کنم و به آینده‌ام به گونه‌ای دیگر نزدیک شوم. بنابراین فوق العاده الهام بخش بود.”

به گفته چیتی، گنجاندن دیدگاه‌های بومی در تدریس نیز بر دانش‌آموز بومی که دوره را به پایان رساند، تأثیر گذاشت.

“آن یک دانش آموز به سراغ من آمد و گفت: “این خیلی جالب است که آموزه های من را در این دوره ببینم و بتوانم برای آن اعتبار کسب کنم.”

فراتر از علم و دانش سنتی، این دوره همچنین شامل هنر Hawlii Pichette، هنرمند و تصویرگر Mushkego Cree در لندن است. این شامل فیلم های آنلاین، نقشه های داستان، یادگیری تجربی و تمرین های انعکاسی برای دانش آموزان است.

Connecting for Climate Change Action توسط انجمن آموزش و یادگیری در آموزش عالی برای نوآوری در آموزش و یادگیری به رسمیت شناخته شده است.

انتظار می رود دسترسی رایگان به دوره در پاییز از طریق پلتفرم آنلاین Coursera آغاز شود.