دیده بان سیل زمینی برای Peguis First Nation، Fisher River Cree Nation صادر شد

برای دو ملت اول در مرکز منیتوبا در عصر روز پنجشنبه یک نظارت مستقیم زمینی برای سیل صادر شد.

مرکز پیش بینی هیدرولوژیکی حمل و نقل و زیرساخت منیتوبا در بیانیه ای اعلام کرد که این ساعت برای رودخانه Fisher در نزدیکی Peguis First Nation و Fisher River Cree Nation حدود ساعت 7:30 بعد از ظهر روز پنجشنبه به اجرا درآمد.

ساعت قرار است در ظهر روز شنبه به پایان برسد، اما ممکن است با تغییر آب و هوا.

بر اساس این بیانیه، با پیش بینی بارش متوسط ​​برای این حوضه، سطح آب ممکن است در طول شب یا تا اواسط شنبه از «ظرفیت کامل بانکی» فراتر رود.

سیل در بهار گذشته بیش از 2000 نفر را مجبور به تخلیه Peguis First Nation کرد و صدها خانه را محکوم یا غیرقابل سکونت گذاشت.

پیش‌تر در روز پنجشنبه، پیش‌بینی‌کنندگان سیل استانی یک نظارت بر سیل در وینیپگ و شرق منیتوبا در روز جمعه صادر کردند، زیرا انتظار می‌رود بارش ۲۰ میلی‌متری بارندگی داشته باشد.

بر اساس این خبر، سازمان اقدامات اضطراری مانیتوبا به حمایت از مقامات محلی و شرکای اضطراری که برای سیل احتمالی بهاری آماده می‌شوند، ادامه می‌دهد. آنها همچنین در حال همکاری با خدمات بومی کانادا برای حمایت از جوامع اولین ملت هستند.

استان گفت که آب شدن بهاره و دمای گرم منجر به رواناب سطحی برای اکثر حوضه ها در جنوب و مرکز مانیتوبا شده است.

انتظار می رود با ادامه آب شدن و ضعیف شدن یخ در دریاچه ها، رودخانه ها و نهرها، جریان و سطح رودخانه ها در روزهای آینده افزایش یابد.

استان گفت که مانیتوبان ها باید از یخ دور نگه داشته شوند، زیرا دمای بالاتر می تواند منجر به شرایط غیرقابل پیش بینی شود.

اطلاعات بیشتر از CBC Manitoba: