رئیس می گوید دیدن آتش سوزی جنگلی که برای اولین بار ذخیره گاه کاتولودیچه را ویران کرد احساسی بود

رئیس یک NWT First Nation که بیش از دو هفته پیش توسط آتش سوزی ویران شده بود، سرانجام توانست روز دوشنبه به منطقه ذخیره بازگردد و خسارات وارده را برای خود بررسی کند.

آوریل مارتل، رئیس ملت اول کاتولودیچه، گفت: «اینجا واقعاً احساسی بود.

من سعی می‌کنم مثبت باشم و می‌دانم که می‌توانیم کشورمان را دوباره بسازیم، مثل اینکه به عنوان یک ملت دوباره آن را بازسازی خواهیم کرد. اما بسیار زیبا بود – مثل اینکه معمولاً وقتی چیزهایی از این دست می‌بینم گریه می‌کنم – و همینطور بود. وقتی شروع کردم به ورود بیشتر به جامعه، احساساتی شدم.”

آتش‌سوزی منجر به دستور تخلیه شهر هی ریور و منطقه حفاظت‌شده ملت اول کاتولوده شد. ساکنان رودخانه هی اجازه یافتند هفته گذشته به جامعه سالم خود بازگردند، اما اعضای کاتولودیچه هنوز منتظرند.

در روزهای اولیه آتش سوزی، مقامات دولت ارضی گفتند که 15 ساختمان در منطقه حفاظت شده آسیب دیده اند. مارتل بعداً گفت 18 خانواده خانه های خود را از دست داده اند و پنج ساختمان اصلی از جمله خانه گروه جودیت فابیان آسیب دیده اند.

مارتل گفت که برخی از ساختمان ها، مانند دفتر گروه، به طور کامل ویران شده اند. او روز سه‌شنبه نتوانست دقیقاً بگوید چه تعداد از سازه‌ها آسیب دیده‌اند و توضیح داد که هنوز منتظر ارزیابی‌ها است.

او گفت: «تا زمانی که نهایی نشود، هنوز نمی‌خواهم آن اعداد را ارائه دهم.

اما مارتل می‌توانست حس بیشتری از آنچه در دفتر گروه گم شده بود به دست دهد: مصنوعات، آثار هنری ساخته شده توسط بزرگان که به نمایش گذاشته شده بود، یک کپی از نقشه معاهده 8، پوست گوزن و تجهیزات – از جمله سه هواپیمای بدون سرنشین تازه خریداری شده – متعلق به بخش اراضی

مارتل گفت که تور روز دوشنبه او در منطقه ذخیره دشوار بود، اما این فرصتی بود تا کارکنانش را که از مقامات دولتی دفاع می کنند، نشان دهد که آنها اکنون به جامعه کمک می کنند تا با آن دست و پنجه نرم کند.

می‌خواستم آنها را روی زمین بیاورم و بگویم این همان چیزی است که شما برای آن کار می‌کنید.»

آتش‌نشان آب را از شیلنگ روی زمین دودی می‌پاشد.
عکسی که صبح دوشنبه توسط NWT Fire به اشتراک گذاشته شده است، یکی از اعضای خدمه آتش نشانی منطقه را نشان می دهد که در حال پاشیدن آب بر روی زمین دود آلود است. (NWT Fire)

Kátł’odeeche First Nation تاکنون عکسی از خسارت وارده به ذخیره گاه منتشر نکرده است.

مارتل مردم را از اشتراک‌گذاری عکس‌های آسیب در رسانه‌های اجتماعی منصرف می‌کند، زیرا هنوز به اعضا اجازه دیدن آن را نداده‌اند.

او گفت: “مردم حتی خانه های سوخته خود را ندیده اند… آنها فاجعه ای را که در جامعه اتفاق می افتد ندیده اند. و من سعی می کنم به مردم بگویم که احترام بگذارند.”

تاریخ بازگشت برای اعضا هنوز مشخص است

مارتل گفت که اداره محیط زیست و تغییرات آب و هوایی منطقه هنوز در جامعه او است و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد تا ساکنان اجازه بازگشت به خانه را بگیرند.

مارتل گفت که هنوز برق در جامعه برقرار نشده است و شرکت نورثلند هنوز در حال کار برای تعمیر و تعویض تیرهای برق سوخته است.

او گفت که گروه های آتش نشانی داوطلب به تمیز کردن یخچال ها و فریزرها از مواد غذایی که خراب شده اند کمک کرده اند.

مارتل امیدوار است که به اعضا اجازه دهد در روزهای آینده یا ظرف یک هفته بازگردند، اما گفت که ممکن است طولانی‌تر باشد و همه چیز هنوز “روی هوا” است.

تریلرهای کمپ برای افرادی که خانه‌های خود را از دست داده‌اند به جامعه آورده می‌شود و برنامه ساخت خانه‌های جدید برای آن‌ها است – با خانواده‌هایی که فرآیند طراحی را هدایت می‌کنند.

مارتل گفت که بسیاری از اعضای او احساس ناامیدی و تنهایی می کنند و برخی از آنها عصبانی هستند.

“این واقعاً هنوز به من ضربه نزده است. [Monday] انجام داد، اما هنوز واقعاً به من ضربه نزده است. من نمی‌دانم شما این را درک می‌کنید یا نه.

ما به کارکنان سلامت روان در جامعه نیاز داریم… ما باید واقعاً برای شفای مردم خود و کمک به یکدیگر تلاش کنیم.”