رئیس Attawapiskat خواستار زمین بیشتر برای ساخت مسکن مناسب شد: «ما در یک بحران انسانی هستیم.

سیلویا کوستاچین-متاتوابین، رئیس ملت اول آتاواپیسکات، می‌گوید این جامعه که در ساحل خلیج جیمز قرار دارد، جایی برای ساختن مسکن مورد نیاز فوری ندارد، زیرا زمین‌های ذخیره آن “محصور در خشکی” هستند.

کوستاچین متاوابین گفت که در حالی که قلمرو سنتی جامعه او بیش از 45000 هکتار وسعت دارد، زمین های ذخیره شده تنها حدود 129 هکتار است. آنها می خواهند آن را به بیش از 3000 هکتار گسترش دهند.

او گفت: «ما در یک بحران انسانی هستیم و روشی که دولت به جوامع ما نزدیک می‌شود، کارساز نیست.

«سیستم موجود و سیاست‌ها و رویه‌هایی که در هنگام مقابله با این چیزهای مهمی که باید اتفاق بیفتد، وجود دارد، مردم ما را می‌کشد.»

مسکن نامناسب مشکلات دیگری را ایجاد می کند

ما مشکل آب داریم؛ به یک آبخور جدید نیاز داریم و دیگر نمی توانیم بسازیم.»

کوستاچین متاوابین گفت تا کنون، دولت های فدرال و استانی یک “رویکرد تکه تکه” را برای رسیدگی به این وضعیت ارائه کرده اند – و دیگر کارساز نیست.

در سال 2011 و 2013 پس از آلوده شدن چندین خانه به فاضلاب، وضعیت اضطراری در این جامعه اعلام شد.

کوستچین متاوابین گفت که نبود مسکن مناسب به مشکلات دیگری از جمله بی خانمانی، بحران سلامت روان و اعتیاد به مواد افیونی کمک کرده است.

او گفت که تاکنون واکنش دولت کند بوده است، “تاکنون ما دو ایگلو گرفتیم. ما آنها را ایگلو می نامیم زیرا آنها … پناهگاه های کوچکی مانند خانه های کوچک هستند … و این همان پاسخ است.”

تصویر ماهواره ای از ملت اول آتاواپیسکات با رودخانه آتاواپیسکات در جنوب و فرودگاه در شمال.
رئیس Attawapiskat می گوید که جامعه او برای رشد به زمین بیشتری نیاز دارد. (Google Maps)

Mushkegowuk-James Bay MPP Guy Bourgouin، که نماینده Attawapiskat در سوارکاری عظیم است، استدلال می کند که استان مسئولیتی دارد تا زمینی را که در حال حاضر در اختیار وزارت منابع طبیعی است، به ملت اول ارائه دهد.

به گفته بورگوئن، این به این دلیل است که هم آتاواپیسکات و هم استان، معاهده 9 را امضا کرده اند. این معاهده که در سال 1905-1906 امضا شد، بخش بزرگی از شمال انتاریو را در بر می گیرد.

Bourgouin می گوید: “وقتی به قلمرو سنتی آنها فکر می کنید که بسیار بزرگ است، اما آنها به دلیل ذخیره گاه محصور در خشکی هستند، طعنه آمیز است.”

او گفت که یکی از گزینه های پیشنهادی برای گسترش زمین ذخیره، انتقال فرودگاه آتاواپیسکات است. Bourgouin گفت که گزینه دیگر حل و فصل اختلافات جاده ای با شرکت معدنی De Beers است که معدن ویکتور مجاور را اداره می کرد.

مردی که کت آبی پوشیده و پشت میکروفون صحبت می کند.
Mushkegowuk-James Bay MPP Guy Bourgouin می گوید که استان نقشی برای کمک به گسترش مرزهای Attawapiskat دارد تا بتواند نیازهای مسکن خود را برطرف کند. (اریک وایت/سی بی سی)

او افزود که حل این موضوع می تواند زمین هایی را که وزارت منابع طبیعی در اختیار دارد باز کند.

Thunder Bay-Atikokan MPP کوین هالند در طول دوره سوال روز دوشنبه گفت که استان اوایل سال جاری 6.7 میلیون دلار اضافی را در برنامه مسکن حمایتی بومی سرمایه گذاری کرد.

هالند که دستیار پارلمانی وزیر امور بومیان است، گفت: “کل سرمایه گذاری سالانه را به 30 میلیون دلار می رساند.”

اظهارات هالند در پاسخ به سؤالات بورگوئن در مورد طرح دولت برای رسیدگی به بحران مسکن آتاواپیسکات بود.

خدمات بومی کانادا کمک مالی به First Nations برای مسکن فراهم می کند. CBC برای اظهار نظر تماس گرفت اما در مهلت مقرر پاسخی دریافت نکرد.

صبح شمال8:36گزارش از کوئینز پارک – گای بورگوین، MPP برای Mushkegowuk-James Bay

ما با MPP برای Mushkegowuk-James Bay، گای بورگوین از NDP برای گزارش خود از کوئینز پارک صحبت کردیم. یکی از موضوعاتی که وی در مورد آن صحبت کرد، نیاز به گسترش جامعه آتاواپیسکات بود. او همچنین از تغییراتی در کارنامه منتقدانش به ما گفت.