رئیس Vuntut Gwitchin می گوید که جامعه با بحران مصرف مواد در “وضعیت وخیم” قرار دارد

پائولین فراست، رئیس اولین ملت Vuntut Gwitchin در یوکان، می‌گوید که جامعه او با بسیاری از افراد دیگر در این منطقه در حال حاضر تفاوتی ندارد زیرا با بحران مصرف مواد دست و پنجه نرم می‌کند.

فراست گفت: «مانند اکثر جوامع یوکان، ما در وضعیت وخیمی هستیم.

ما شاهد افزایش قابل توجهی از مواد افیونی در جامعه خود بوده ایم. ما چند مورد مرگ و میر ناشی از مواد افیونی مرتبط با داروهای سمی داشته ایم – نه در جامعه، بلکه با شهروندان جامعه ما.”

هفته گذشته، اولین ملت آخرین کشوری بود که در این منطقه اعلام وضعیت اضطراری کرد. هدف آن شناسایی بحران مصرف مواد در Old Crow و در میان اعضای خارج از جامعه، ایجاد فراخوان برای اقدام و بسیج منابع برای پاسخ به بحران است.

فراست گفت: «در آن بیانیه ما چند پروتکل تعریف کردیم. “و این نگاه به پیشگیری، آموزش، کاهش آسیب است. همچنین به حمایت از درمان و بهبودی نگاه می کنیم. ما واقعاً باید به گسترش دامنه مراقبت از معتادان نگاه کنیم.”

فراست در نهایت گفت، اولین ملت او می خواهد مواد مخدر غیرقانونی را از جامعه حذف کند.

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «ما درخواست کمک می‌کنیم. “ما خوش شانس هستیم که هنوز در جامعه خود مرگ مواد افیونی نداشته ایم، و ما مطلقاً هر کاری که می توانیم انجام می دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که هرگز اتفاق نمی افتد. اما این نیز هرگز تضمین نمی شود.”

اعلام وضعیت اضطراری اولین کشور در همان روزی صادر شد که رئیس پزشکی قانونی یوکان اعلام کرد که هفته گذشته چهار نفر از سه جامعه مختلف در طی چهار روز جان خود را از دست داده اند. اعتقاد بر این بود که پزشک قانونی همه به مصرف مواد مرتبط هستند.

برونته رنویک شیلدز، مدیر اجرایی Blood Ties Four Directions، گفت که سازمان او از بیانیه Vuntut Gwitchin حمایت می کند. Blood Ties Four Directions با ایجاد فرصت هایی برای دسترسی افراد به سلامت و تندرستی به آسیب پذیرترین افراد Whitehorse کمک می کند.

Renwick-Shields گفت: “ما می دانیم که این یک وضعیت اضطراری است و ما در حال از دست دادن تعداد زیادی یوکانر هستیم.”

Blood Ties Four Directions آزمایش مواد مخدر را از طریق ون خود و یک سایت مصرف تحت نظارت در Whitehorse ارائه می دهد. همچنین پشتیبانی آموزشی و پیشگیری را در جوامع ارائه می دهد، اما ارائه خدمات مستقیم در خارج از Whitehorse ندارد.

Renwick-Shields با فراست موافق است که به حمایت ها و منابع بیشتری نیاز است تا واقعاً در بحران مصرف مواد در قلمرو تأثیر بگذارد.

یک ون مکعب سفید جلوی یک ساختمان پارک شده است
Blood Ties Four Directions آزمایش دارو را از طریق ون خود در Whitehorse ارائه می دهد. (ارسال شده توسط امیلی جونز)

او به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «فکر می‌کنم چند چیز کلیدی وجود دارد که ما از نظر پاسخگویی از آنها غافل هستیم. یکی از آنها یک برنامه تامین ایمن جامع و قابل دسترس است.

“اگر به مشروب فروشی بروید و یک جعبه آبجو بخرید و به جای آن Everclear به شما داده شود، تجربه شما با آن ماده تغییر می کند و می تواند به شما آسیب برساند. و این همان چیزی است که افرادی که در حال استفاده از مواد مخدر هستند در یک فروشگاه می خرند. سطح خیابان در حال حاضر در حال تجربه است – و جایگزینی برای ارائه یک منبع امن برای آنها وجود ندارد.”

Renwick-Shields گفت که جرم زدایی از مواد نیز می تواند در نظر گرفته شود.

او گفت: «ما می دانیم که جرم زدایی به عنوان عاملی در کاهش آسیب های مرتبط با مصرف مواد نشان داده شده است.

زمانی که مردم از جرم انگاری می ترسند و زمانی که یک فعالیت غیرقانونی است، هم باعث افزایش انگ می شود و هم دسترسی مردم به حمایت را کاهش می دهد.

مانند فراست، رنویک شیلدز گفت گسترش دسترسی به سم زدایی و خدمات درمانی به جوامع خارج از وایت هورس، بخش مهمی از رسیدگی به این بحران است.

وزیر بهداشت می گوید خدمات درمانی در حال گسترش است

تریسی آن مک فی، وزیر بهداشت یوکان گفت که دولت او در حال حاضر روی همین موضوع کار می کند.

او گفت: «ما خدمات درمان مواد افیونی را که در اینجا در Whitehorse وجود دارد، گسترش دادیم. “ما در حال کار برای گسترش آن در جوامع هستیم.”

مک فی گفت که دولت او به دنبال برنامه های تامین ایمن برای جوامع خارج از وایت هورس است.

مهم است که به یاد داشته باشید که عرضه ایمن تر نیاز به ارزیابی توسط پزشک و سپس نسخه، و سپس مکانی برای تهیه آن داروها به طور منظم دارد. این دارو در Whitehorse کمی بهتر عمل می کند. چیزی که ما اکنون روی آن کار می کنیم این است که مطمئن باشید که ما می توانیم آن را در جوامع گسترش دهیم.”

او گفت که این امر می تواند از طریق مراکز بهداشتی یا افراد دارای گواهینامه باشد که می توانند برنامه را اجرا و حفظ کنند.

“هر جامعه ای داروساز… یا داروخانه ندارد. این یک محدودیت است، اما ما در تلاش هستیم تا مطمئن شویم که این مورد است.”

یک زن خندان پشت یک تریبون ایستاده است.
تریسی آن مک فی وزیر بهداشت و خدمات اجتماعی یوکان است. (پل توکر/سی بی سی)

مک فی گفت که از آنجایی که دولت او با شرکای اجتماعی همکاری می کند، مهم است که یوکانی ها در صورت انتخاب مواد غیرقانونی، از دقت لازم استفاده کنند.

او گفت که مردم هرگز نباید به تنهایی استفاده کنند و همیشه باید یک کیت نالوکسون در دست داشته باشند.

“هر بار که انتخاب می کنید از ماده ای استفاده کنید که کاملاً از آن آگاه نیستید، زندگی خود را در دستان خود می گیرید. منظورم این است که من نمی دانم چگونه پیام را جدی تر از این بگویم یا هشدار دهم. خطر بیش از این است. این کاملاً حیاتی است.”

اگر با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنید و می‌خواهید حمایت کنید، با ون ارتباطی Blood Ties Four Directions به شماره 1647-334 تماس بگیرید یا از سایت مصرف تحت نظارت Whitehorse در خیابان 6-6189 دیدن کنید.