رای دهندگان ملل اول مسائل، تاریخ و بی علاقگی را در انتخابات آتی آلبرتا ارزیابی می کنند

مبارزات انتخاباتی استان آلبرتا در دومین هفته خود قرار دارد و مانند همه رای دهندگان بالقوه، مردم بومی استان در حال مبارزه با این موضوع هستند که در 29 مه در صندوق های رای به چه کسی رای دهند – و آیا اصلاً رای دهند یا خیر.

راکی سینکلر، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری هندی آلبرتا، یک شرکت سرمایه‌گذاری متعلق به کشورهای اول، و رئیس آکسیس، انجمن تجاری و حرفه‌ای بومی ادمونتون، گفت که قصد دارد در این انتخابات “درست مانند هر انتخابات دیگری” رای دهد.

او این را به پدرش، کهنه سرباز جنگ جهانی دوم، نسبت می دهد، که بر اهمیت رای دادن به سینکلر و خواهران و برادرانش تاکید کرد.

برادرزاده او اسکات سینکلر دیدگاه های خانوادگی در مورد سیاست را یک قدم فراتر برده است و به عنوان نامزد حزب محافظه کار متحد (UCP) نامزد شده است.

در حالی که سینکلر گفت که موقعیت او به عنوان مدافع مشاغل بومی به این معنی است که او به افرادی که قصد دارد رای دهد را با دیگران در میان نخواهد گذاشت، او گفت که ایده روشنی دارد که چه کسی رای او را در بخش غربی ادمونتون به دست خواهد آورد – مگر اینکه چیزی مهم تغییر کند.

سینکلر گفت: «مسائل بزرگ بومی وجود دارد که مطمئناً می‌تواند باعث شود من به این یا آن‌طرف رای را تغییر دهم».

“اگر کسی چیزی مانند “ما تضمین می‌کنیم که منابع درآمدی با مردم بومی تقسیم می‌شود” می‌گوید، آنگاه من را مکث می‌کند.

در جنوب غربی ادمونتون، جانیس ماکوکیس، محقق و مدافع حقوق قانونی بومیان که اصالتاً از Saddle Lake Cree Nation است، خود را به عنوان یک حاکمیت بومی توصیف می کند و “آخرین باری را که در انتخابات استانی رای داده به یاد نمی آورد”.

او گفت: «من لزوماً از هیچ حزب سیاسی حمایت نمی‌کنم، زیرا اعتقاداتم حول معاهده و حاکمیت مردم بومی است.»

ماکوکیس گفت که این انتخابات به قدری مهم است که او نه تنها قصد دارد رای دهد، بلکه تابلوی چمنی را نیز به نمایش می گذارد که از نامزد محلی حزب دموکراتیک نوین (NDP) حمایت می کند.

منفی بودن انتخابات

هم سینکلر و هم ماکوکیس گفتند که نگران این هستند که منفی بودن انتخابات، به ویژه در رسانه های اجتماعی، ممکن است برخی از افراد را به جدایی سوق دهد.

ماکوکیس گفت وقتی در رسانه های اجتماعی تصمیم خود را برای حمایت از NDP اعلام کرد، از آنچه که او آن را “نامی غیرقابل باور” از طرف حامیان UCP خواند، شگفت زده شد.

او گفت: “من فقط یک مادر نگران هستم که می خواهم شاهد تغییر در استانی باشم که در آن زندگی می کنم.”

این سرزمین سرزمین مردم من است و تصمیماتی که رهبران در این استان می گیرند در نهایت بر مردم ما تأثیر می گذارد.»

در همین حال، سینکلر گفت که او نگران است که منفی بودن فعلی تشدید شود.

او گفت: «رسانه‌های اجتماعی آنقدر سمی شده‌اند که مردم دیگر حتی به حرف‌های یکدیگر گوش نمی‌دهند.

با این حال، سینکلر گفت که امیدوار است مردم بومی بیشتری برای رای دادن حاضر شوند.

سینکلر گفت: «معنی مشارکت شما در این فرآیند را دست کم نگیرید.

کاندیداهای زیادی وجود دارند که فکر می کنند، “خوب، مردم بومی از نظر تاریخی رای نمی دهند یا در تعداد زیادی شرکت نمی کنند، پس چرا باید به آنها توجه کرد؟”

یک علامت زرد رنگ آرم انتخابات آلبرتا و یک فلش را نشان می دهد.
انتخابات آلبرتا در 29 مه برگزار می شود. (دن مک گاروی/سی بی سی)

سینکلر با توجه به سابقه کاری خود در تجارت گفت که به دنبال این است که ببیند کدام طرف ها بر توسعه تجارت و تنوع بخشیدن به اقتصاد تمرکز می کنند.

اگرچه ماکوکیس گفت که نمی‌خواهد به مردم بگوید که آیا باید در این انتخابات رای دهند یا نه، او گفت امیدوار است مردم به برنامه‌های حزبی نگاهی بیندازند. مشکلات بزرگ او شامل کاهش اندازه کلاس ها و مراقبت های بهداشتی با بودجه عمومی بهتر است.

او همچنین گفت که رأی او تحت تأثیر ادعاهای دانیل اسمیت، رهبر UCP در مورد میراث چروکی، در میان سایر مسائل، قرار گرفته است.

خروج از رای

مرکز زنان کلگری شریک غیرحزبی Elections Alberta است که برای آموزش مشتریان خود در مورد انتخابات تلاش می کند. این مرکز گفت که تقریباً 20 درصد از مشتریان آنها بومی هستند، اما این تعداد می تواند حتی بیشتر باشد.

میشل جیمز، متخصص سیاست عمومی در این مرکز، گفت که زنان در این مرکز به مسائلی مانند سلامت روان، اعتیاد، مسکن و آموزش “بسیار علاقه مند هستند”.

با این حال، همه مشتاق رای دادن نیستند.

جیمز که خود را به عنوان یک شهرک نشین توصیف می کند، در کنار الیسا تویونگمن از ملل استونی ناکودا در نزدیکی کلگری کار می کند.

Two Youngmen، مدیر آشتی و برابری نژادی در مرکز، گفت که مردم بومی تاریخ پیچیده ای در مورد رای دادن دارند.

“از لحاظ تاریخی، وجود دارد [been] از آنجایی که اولین ملل تنها در سال 1960 اجازه رأی دادن داشتند، بی اعتمادی زیادی وجود داشت.

جیمز گفت، حتی زمانی که به انتخابات علاقه مند هستند، زنان در مرکز با موانعی برای رای دادن مواجه می شوند.

این مرکز در تلاش است تا به کسانی که فاقد آدرس دائمی یا شناسنامه کافی هستند کمک کند تا برای روز انتخابات آماده شوند.