رهبران ملل اول خواستار بررسی تبعیض جنسیتی در AFN هستند

یک جفت رهبر سازمان ملل متحد در تلاشند تا مجمع ملل اول موافقت خود را با تحقیق مستقل در مورد تبعیض علیه زنان و افراد با گرایش های مختلف جنسی در سازمان اعلام کند.

روسا و نمایندگان از سراسر کشور وظیفه دارند تصمیم بگیرند که آیا از این فشار در اجلاس عمومی سالانه مجمع در 8-9 دسامبر حمایت می کنند یا خیر.

فراخوان تحقیق مستقل توسط دوریس بیل ، رئیس اولین ملت كوانلین دون در یوكون و خلسیلم ، مشاور منتخب ملت اسكوامیش در سال قبل از میلاد ، در قالب پیش نویس قطعنامه ارائه می شود.

هدف اعلام شده این قطعنامه “پایان دادن به گرایش جنسی و تبعیض جنسیتی و سایر اشکال خشونت ، از جمله خشونت جنسی ، خشونت جانبی و قلدری در سازمان است.”

بیل گفت که این قطعنامه را “فرصتی برای AFN می داند تا نشان دهد که این رهبر در مبارزه با تبعیض سازمانی است.”

وی گفت سازمان ها و جوامع ملل اول در برابر مسائلی مانند قلدری ، تبعیض و آزار و اذیت که در عموم مردم وجود دارد و حوادث و موضوعاتی که در AFN نشان داده شده اند ، مصون نیستند.

سال گذشته پس از تحقیقات داخلی AFN ، مورلی گوگو از سمت خود به عنوان رئیس منطقه AFN در نوا اسکوشیا و نیوفاندلند برکنار شد که نشان داد وی از نفوذ خود ، همراه با تهدید به مرگ و سایر انواع تبعیض ، برای جلوگیری از تماس زنان با پلیس با ادعاهای حمله جنسی علیه او

گوگو ادعاهای منتشر شده در گزارش تحقیقات داخلی را رد کرده است.

خلسیلم گفت که تحقیق ارائه شده اکنون به دنبال پیگیری افراد خاصی نیست بلکه به منظور کشف دامنه چالش ها در AFN است.

وی گفت: “ما نمی دانیم زیرا سیستم قابل اعتماد پاسخگویی در سازمان وجود ندارد.”

خلسیلم ، مشاور و سخنگوی ملت اسکوامیش ، پیشران پیش نویس قطعنامه برای AFN است. (توش کالینز)

بیل این نکته را تکرار کرد و گفت: “ما معتقدیم زمان آن رسیده است که بفهمیم چه اتفاقی در AFN می افتد.”

بیل اظهار امیدواری كرد كه رهبران ملل اول آمادگی رای گیری در مورد قطعنامه را داشته باشند كه آن را از دریچه ایجاد تغییرات مثبت ببینند.

وی گفت: “امروز بسیاری از جوانان وجود دارند كه – و شما همیشه آن را می شنوید – آنها احساس می كنند سازمان از آنها به درستی نماینده نیست.”

“این مسئله بخشی از آن است. جوانان باید خود را در سازمان منعكس كنند. زنان باید خود را در سازمان نشان دهند. AFN ، بیایید قبول كنیم ، تحت سلطه مردان است و همیشه بوده است.”

وی گفت که این کار همچنین در مورد اطمینان از این است که همه از یک فضای امن برای مشارکت کامل در سازمان برخوردار هستند.

جدول زمانی نه ماهه تحقیق ارائه شده است

این قطعنامه خواستار یک بررسی تحقیقاتی چند مرحله ای است که ادعاهای خاص را بررسی می کند و در عین حال به دنبال شناسایی موضوعات سیستمی است که ممکن است با توجه به تبعیض در سازمان ایجاد شود.

چارچوب پیشنهادی آن شبیه تحقیقات اخیر در سال های قبل از میلاد در مورد نژادپرستی خاص بومیان در سیستم مراقبت های بهداشتی است.

در صورت تصویب قطعنامه و عمل به آن ، چارچوب پیشنهادی می تواند سه محقق مستقل را مورد بررسی قرار دهد. محققان به ترتیب توسط شورای زنان ، جوانان و بزرگان انتخاب می شوند.

گزارش نهایی ظرف نه ماه پیش بینی می شود و شامل توصیه هایی برای تغییر است.

خلسیلم اظهار امیدواری کرد که شاهد حمایت گسترده ای از این قطعنامه باشد.

وی گفت: “بیایید سازمان را به روز کنیم.”

“بیایید به استاندارد پلاتین سازمانهای ملل متحد پیرامون این مسائل تبدیل شویم.”

پری بلگرد ، رئیس ملی AFN در بیانیه ای از طریق ایمیل گفت که او فکر می کند این قطعنامه مهم است.

وی نوشت: “من از آن و حامیان مالی آن حمایت می كنم و امیدوارم روسای مجلس نیز همین كار را انجام دهند.”