رهبران ملل اول در پیش از میلاد همچنان خواستار بررسی تصمیم‌گیری در ماهیگیری و اقیانوس‌ها هستند

رهبران کشورهای اول پیش از میلاد از نخست وزیر می خواهند تا به نگرانی ها در مورد فرآیندهای تصمیم گیری در وزارت شیلات و اقیانوس ها (DFO) رسیدگی کند.

شورای رهبری اولین ملل – یک مدیر اجرایی سیاسی متشکل از مجمع ملل اول پیش از میلاد، اجلاس سران ملل اول و اتحادیه سران هندی پیش از میلاد – روز دوشنبه نامه ای سرگشاده به جاستین ترودو و جویس موری وزیر امور خارجه آمریکا ارسال کرد.

این نامه سرگشاده به گزارش کمیته دائمی شیلات و اقیانوس‌ها در مجلس عوام در مورد علم در DFO که در ماه مارس منتشر شد، اشاره دارد که به بررسی چگونگی توسعه مطالعات علمی و توصیه‌های DFO برای این وزارتخانه، نحوه ابلاغ این نتایج به دفتر وزیر و سازمان می‌پردازد. عمومی و نحوه استفاده از آنها در تصمیم گیری.

48 توصیه برای بهبود علم دپارتمان ارائه می‌کند که شش مورد از آنها مستقیماً به کار با مردم بومی و ترکیب دانش بومی مرتبط است.

هیو بریکر، یکی از اعضای اجرایی سیاسی اجلاس اول ملل و یکی از امضاکنندگان نامه، گفت: «من متقاعد شده‌ام که دولت فدرال، وزارت شیلات و اقیانوس‌ها، از UNDRIP تبعیت نمی‌کند.

بریکر گفت که BC First Nations همیشه با روابط خود با DFO مشکل داشته‌اند، به‌ویژه وقتی صحبت از ذخایر ماهی قزل آلا می‌شود.

بریکر می‌گوید: «سالمون در قلب صنعت بسیار بزرگی است که با غذاهای دریایی سروکار دارد؛ همچنین در قلب فرهنگ‌ها، سنت‌ها و شیوه‌های زندگی ملل اول در سراسر بریتیش کلمبیا قرار دارد.

در نامه سرگشاده آمده است که گزارش کمیته “آخرین از یک سری شواهد طولانی است که فرآیند ناکارآمد، سوگیری گسترده و حذف دانش بومی و شواهد بررسی شده را که منجر به سوءمدیریت مزمن شیلات و نقض عنوان ملل اول شده است را آشکار می کند. و حقوق.”

ماه گذشته پس از اینکه گروهی از دانشمندان به نقص‌هایی در گزارش DFO در مورد پرورش ماهی قزل آلا و انگل‌ها در اوایل سال جاری اشاره کردند، شورای رهبری اولین ملل خواستار تحقیق شد.

بریکر گفت: «هیچ پیگیری وجود ندارد که بتوانیم ببینیم.

زن تابلویی دست ساز را روی تابلوی کارتی که روی آن نوشته شده است، نگه می دارد
معترضان با برگزاری تظاهراتی در مقابل دفتر اداره شیلات و اقیانوس‌ها خواستار پایان دادن به مزارع ماهی آزاد در بریتیش کلمبیا در مرکز شهر ونکوور در سال 2020 شدند. نامه سرگشاده به نخست‌وزیر آخرین درخواست شورای رهبری اول ملل است. DFO را بررسی کنید (بن نلمز/سی بی سی)

دفتر موری در بیانیه‌ای به سی‌بی‌سی نیوز گفت که حفاظت از ماهی قزل آلا وحشی اقیانوس آرام یک اولویت فوری برای دولت است و «مشاوره‌های گسترده با ملل اول، دانشمندان، صنعت و بریتیش کلمبیایی‌ها ادامه دارد»، زیرا دولت از ماهی قزل‌آلای آزاد دور می‌شود. کشاورزی

موری در فوریه اعلام کرد که DFO مجوزهای 15 مزرعه ماهی آزاد در جزایر دیسکاوری را تمدید نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که دفتر وزیر به نگرانی های مطرح شده در گزارش کمیته پاسخ خواهد داد.

تری تیگی، رئیس منطقه‌ای مجمع اولین ملل پیش از میلاد، گفت که رهبری ملل اول خواستار مداخله سیاسی در بالاترین سطح و برای داشتن یک کرسی معنی‌دار بر سر میز میز هستند.

“من فکر می کنم ما باید واقعاً ببینیم که چه کسی یک شخص ثالث قابل اعتماد برای بررسی نحوه تصمیم گیری است. [by DFO] ساخته شده اند،” تیگی گفت.

Teegee گفت که نوعی بررسی خارجی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که تصمیمات نسبت به صنعت مغرضانه نیستند.

“بهترین تصمیمات [are being made] برای ماهی قزل آلا، برای گونه های ماهی، برای تمام حیات وحشی که در آنجا هستند و کاملاً به اقیانوس ها وابسته هستند.”