رهبر بومی می‌گوید باید اقدامات بیشتری برای مشارکت سازمان‌های اول در مدیریت اضطراری انجام شود

تایرون مک نیل، رئیس شورای قبیله ای Stó:lo، می گوید که مقامات استانی و محلی باید کارهای بیشتری برای مشارکت دادن اولین ملل در برنامه های مدیریت اضطراری خود انجام دهند.

مک‌نیل می‌گوید که دولت بریتیش کلمبیا جهت‌گیری کافی به دولت‌های محلی و منطقه‌ای در مورد نحوه همکاری با اولین ملل مجاور در شرایط اضطراری ارائه نمی‌کند.

مک نیل به سی بی سی گفت: «ما آن را نمی بینیم، احساس نمی کنیم نسخه اولیه. ما باید آن را تغییر دهیم.»

به عنوان مثال، مک‌نیل می‌گوید که شهر هوپ، در حدود 152 کیلومتری شرق ونکوور، طی یک آتش‌سوزی جنگلی سال گذشته، از جمله اردوگاه کاری ترانس ماونتین در نزدیکی منطقه حفاظت‌شده Shxw’ow’hamel، دستور تخلیه را صادر کرد.

نسخه اولیه7:23اولین ملل سال گذشته با سیل و آتش سوزی شدید آسیب دیدند. ما بررسی می‌کنیم تا ببینیم چه آمادگی‌هایی انجام شده است – و آن‌ها می‌خواهند تیم‌های واکنش اضطراری ما از قبل بدانند

هوای گرم این آخر هفته نگرانی‌ها را در مورد وقوع سیل و آتش‌سوزی بیشتر در این استان برانگیخته است. ما با رئیس دبیرخانه برنامه ریزی اضطراری و تایرون مک نیل، رئیس شورای قبیله ای Stó:lo، بررسی می کنیم که آنها چه توصیه هایی به اولین ملل می دهند تا آماده شوند.

“اما وقتی Shxw’ow’hamel به شهر تلفن زد – آنها گفتند “ما چطور؟” مک نیل گفت: شهر می گوید: “اوه نه، تو خوب هستی.”

آن اردوگاه کاری در همان ذخیره‌گاهی است که این افراد در آن زندگی می‌کنند، آنها به حال خود رها شده‌اند.»

مک‌نیل می‌گوید چالش‌های برنامه‌ریزی اضطراری برای جوامع دورافتاده ملل اول که ممکن است شبکه‌های پشتیبانی نزدیک برای کمک در زمان بحران نداشته باشند، ترکیب می‌شود.

مک نیل رئیس دبیرخانه برنامه ریزی اضطراری (EPS) است که با همکاری 31 جامعه ساحلی سالیش در سرزمین اصلی برای بهبود برنامه ریزی اضطراری در سطح منطقه ای همکاری می کند.

رئیس قبیله تایرون مک نیل از شورای قبیله ای Stó:lō.
تایرون مک‌نیل، رئیس شورای قبیله‌ای Stó:lo می‌گوید که استان به دولت‌های محلی و منطقه‌ای راهنمایی کافی در مورد نحوه همکاری با اولین ملل مجاور در شرایط اضطراری ارائه نمی‌کند. (دیلون هاجین/سی بی سی)

او می گوید که آنها در مراحل اولیه توسعه یک برنامه اقدام منطقه ای ملل اول در سراسر استان هستند.

Bowinn Ma، وزیر مدیریت اضطراری بریتیش کلمبیا، می‌گوید قانون برنامه اضطراری به استان قدرت می‌دهد تا در برابر بحران‌ها واکنش نشان دهد، اما “وجود مردم بومی یا حقوق و اختیارات ذاتی آنها در شرایط اضطراری را به رسمیت نمی‌شناسد.”

او گفت که استان در تلاش است تا قوانین مدیریت اضطراری را مدرن کند تا دولت‌های محلی و سایر شرکای مدیریت اضطراری را ملزم به همکاری با سازمان‌های اول از طریق هر چهار سطح مدیریت اضطراری کند: آماده‌سازی، کاهش، واکنش و بازیابی.

او ادامه داد که قانونی که قرار است پاییز امسال ارائه شود، با همکاری سازمان‌های ملل تهیه شده است.

ما گفت: «در عین حال، ما جوامع را تشویق می‌کنیم که این کار را همین الان شروع کنند و بسیاری از جوامع در حال انجام کار خوبی از آن هستند و ما در حال کار با آنها در این زمینه هستیم.

اظهارات مک نیل در حالی بیان می شود که غرب کانادا برای موج گرمای غیرقابل فصل و طلسم خشک آماده می شود که خطر آتش سوزی در بریتیش کلمبیا و آلبرتا را در روزهای آینده افزایش می دهد.

انتظار می رود که گرما در روز جمعه فروکش کند و در آخر هفته در سال قبل از میلاد، جایی که بیش از 40 آتش سوزی در روز چهارشنبه رخ داد، تشدید شود.

مرکز پیش بینی رودخانه BC هشدار سیل را برای منطقه تامپسون پایین، که شامل رودخانه بناپارت و منطقه Cache Creek، در حدود 83 کیلومتری غرب Kamloops در داخل کشور است، صادر کرده است.

رانتا، شهردار کش کریک، می‌گوید که انتظار دارد در روزهای آینده شاهد فرود آمدن آب بیشتری در جامعه باشد، زیرا پیش‌بینی دمای شعله‌ور این آخر هفته برف برف می‌نشیند.