رودی گولد جونیور یک دوره دیگر به عنوان رئیس اولین ملت Abegweit برنده شد

ساکنان اولین ملت Abegweit در مرکز PEI رودی گولد جونیور را برای دومین دوره چهار ساله متوالی به عنوان رئیس انتخاب کردند.

او 148 رای از 189 رای ماخوذه روز جمعه را به دست آورد.

گولد در بیرون از دفتر گروه در اسکاچفورت، در حالی که اعضای جامعه دور هم جمع شده بودند و تشویق می‌کردند، به سی‌بی‌سی نیوز گفت: «من آنها را ناامید نخواهم کرد و آنها را با هر ظرفیتی به بهترین شکل ممکن نمایندگی خواهم کرد.

او گفت که تمرکز او برای این دوره ریاستی بر ایجاد تسهیلات بیشتر برای اعضای گروه و تقویت توسعه اقتصادی خواهد بود.

گولد گفت: «وظیفه من این است که خانه های بیشتری بسازم و افراد بیشتری را به خانه بیاورم.

این انتخابات دومین باری بود که پس از آن اعضایی که خارج از رزرو زندگی می کردند توانستند رای دهند پنج عضو گروه را به دادگاه فدرال بردند برای کسب این حق در سال 2019. اما آنها باید شخصاً برای انجام این کار حضور داشتند.

درخواست برای تغییر برخی قوانین انتخاباتی

برخی از اعضای جامعه به سی‌بی‌سی نیوز گفتند که احساس می‌کنند برای عادلانه‌تر کردن روند انتخابات باید اقدامات بیشتری انجام شود.

یکی از آنها شریل سایمون است که در دانشگاه دالهوسی حکمرانی بومی را تدریس می کند.

او در ساعت 4:30 صبح روز جمعه از خواب بیدار شد تا از هالیفاکس به اسکاچفورت سفر کند تا بتواند به موقع برای رای دادن در حوزه رای گیری که از ساعت 8 صبح تا ظهر کار می کرد، حاضر شود.

این دومین باری بود که او پس از اینکه در سال 2016 به دنبال پیوستن به ملت اول Abegweit بود، رای می داد، اما رد شد. او ادامه داد طرح شکایت حقوق بشری تا به عنوان یکی از اعضای گروه شناخته شوید.

زنی که لبخند می زند
شریل سایمون، عضو گروه، می‌گوید آبگویت باید برخی از قوانین مربوط به نحوه مدیریت انتخابات را تغییر دهد. (کری کمپبل/سی بی سی)

سیمون تنها کسی نبود که مسافت طولانی را طی کرد. او گفت که برخی از کلگری و برخی دیگر از تورنتو به PEI رفتند تا رای دهند.

“رئیس و شورا نماینده اعضای ما هستند. و صرف نظر از اینکه کجا زندگی می کنیم، و وقتی به همه کارهایی که در رابطه با حقوق ما و تصمیماتی که به عنوان یک جامعه می گیریم انجام می شود نگاه می کنید، واقعا مهم است که مردم صدای خود را داشته باشند. شنیده است.» سیمون گفت.

ملت اول می تواند قوانین خود را برای انتخابات تعیین کند.

سیمون مایل است که برگه‌های رای پستی مجاز باشد، مراکز رای‌گیری مدت بیشتری باز بماند و روش‌های نامزدی اصلاح شود.

به عنوان مثال، او گفت که بین باز شدن نامزدها و برگزاری انتخابات زمان «واقعاً کوتاهی» وجود دارد. واقعاً مهم است که این روند نه تنها برای رأی دهندگان، بلکه برای نامزدها نیز منصفانه باشد.»

وظیفه من این است که خانه های بیشتری بسازم و افراد بیشتری را به خانه بیاورم.– رئیس رودی گولد جونیور.

برخی دیگر از اعضای گروه نیز به سی‌بی‌سی نیوز گفتند که از زمان کوتاه این انتخابات ناراحت هستند، زیرا احساس می‌کردند که به همه نامزدها فرصت منصفانه برای تبلیغات داده نشده است.

سایمون گفت: «واقعاً مایه تاسف است که بسیاری از مردم احساس می‌کنند انصاف وجود ندارد، اما این واقعاً نیاز به ایجاد تغییر و تغییرات بیشتر را برجسته می‌کند.

“من می خواهم آن را به یک روند بهتر تبدیل کنم”

گولد گفت که این به اعضای گروه بستگی دارد که حمایت کافی از جامعه را برای انجام چنین اصلاحاتی جمع کنند.

«سنت و فرهنگ ما این است [respectful] روند دموکراتیکی که ما به عنوان یک سیستم استعماری به ارث برده ایم. ما آن را با توجه به مردم تغییر می دهیم. گولد گفت: اگر مردم به من حکمی بدهند، فردا آن را تغییر خواهم داد.

گولد گفت یکی از اولین کارهایی که انجام خواهد داد این است که همه پرسی را در مورد اقداماتی راه اندازی کند تا رای دادن را برای اعضای گروه خارج از رزرو آسانتر کند. طبق قوانین گروه، برای تصویب به حمایت 75 درصدی نیاز است.

“این یکی از وظایف من است. من قصد دارم آن را به روند بهتری تبدیل کنم.”