روغن موتور پژو پارس TU5 و XU7 (مشخصات و خرید) – لیلیمگ

مشخصات فنی موتور TU5 به همین ترتیب میباشد حجم آن 1587 سی سی می باشد و اندازه ی قطر داخلی 78.5 میلی متر همینطور ترازو ی قطر خارجی 82 میلی متر است. ۲۰درصد قطعات حساس موتور تغییر کرده هست که از آن جمله می توان به میللنگ شاتون، راههای محل ورود هوا میل بادامک مدار روغنکاری سرسیلندر و سوپاپها اشاره کرد. تحت کاپوت این تیپ از خانواده پارس، همان پیشرانه چهار سیلندر دیرین هشت سوپاپ که مهم کد XU7 شناخته می‌گردد قرار گرفته است. موتور TU5 بر بر خلاف موتور خانواده 405 و سمند، موتوری مالامال مصرف و پر استهلاک نیست و یکی از از موتورهای عالی و پر طرفدار بازار میهن است. موتور TU5 به یار موتورTU3 در حالا حاضر یک‌سری از خودرو های نسل نو از این موتورها استفاده می کنند. برای احتراق مواد از یک سیستم انژکتوری به طور کامل اتوماتیک به نام ME 7.4 بوش استفاده می شود این سیستم به رخ اتومات و بدون اعمال سلیقه شروع به عمل می کند. پژو پارس اتوماتیک فول تا قبل از رونمایی از دنا لوکس ترین و گران ترین خودرو تولیدی ایرانخودرو بود. افرادی که عمده حیاتی اتومبیل سر و عمل دارند اهمیت اسم موتور TU5 آشنایی دارند و حتی به جهت یکبار نیز که شده اسم همین پیشرانه به گوششان خورده ، این موتور به وسیله کمپانی خودروسازی ایرانخودرو در خانواده تولیدی پژو گزینه استعمال قرار گرفته میباشد . گیربکس 405 1.8 سنگین وجود ندارد ، تو خانواده پژو نسبتاً سنگینترین گیربکس برای 405 های 1.9 یا این که به اصطلاح 2000 خومون است که کاربراتوری بودن. برای مقایسه، نسبت چگالی موتور پژو XU7 یا همان پژو 1800 سی سی در حدود 9.3 به یک است. البته در صورتی که سبک رانندگی شما پر هیجان نمی باشد همین ماشین را برای خرید برگزینید چون مهم عجله 14.2 ثانیه ای آن به جهت دستیابی به شتاب 100 کیلومتر ممکن مقداری احساس کندی می کنید. بصورت پر‌نور همین امر قابل تماشا هست ، حساس ترین بخش اتومبیل نصیب فنی و پیشرانه آن میباشد که در صورتی که این مسئله تاییدیه خویش را در تضمین کند به بخش ظاهری و آپشن ها و دیگر بخش ها می پردازد . موتورهای به عمل رفته در همین خودرو نیز شامل XU7-3L (پارس سال و دوگانه سوز)، XU7-L4 (پارس ۱۶ سوپاپ و اگزک) XUM (پارس ELX) و TU5 (پارس اتوماتیک و LX) میشود. قرار میباشد این موتور در بهینهسازی جدیدی حجمش از ۱.۸ لیتر به دو لیتر برسد و قدرت آن نیز از ۹۸ اسببخار به ۱۰۷ اسببخار افزایش یابد و برای گازسوزشدن نیز تغییراتی در قطعات حساس آن رخ خواهد گرفت و هم اکنون حتی در شرایط گازسوز هم از موتور کنونی پژو ۴۰۵ توان بیشتری دارد. از میان کلیه کلاس های پژو پارس، کلاسهای 13 و 15 بهترین آنهاست و مابقی کلاسها از آپشن هایش کاسته شده است. اهمیت همین کلیه بعضا معتقدند همین موتور را باید فراموش کرد همانگونه که پژو آن را در سال ۹۵ فراموش کرد. در پایان هم بستن درپوش را فراموش نکنید، چون خطر ایجاد آتش سوزی به استدلال پاشیدن روغن بر بر روی قطعات داغ موتور وجود دارد. در موتور های ۱۴۰۰ ترموستات از پوسته خویش (هوزینگ) انقطاع می باشد و طبیعتا نیازی به ردوبدل کل مجموعه نیست. هر کدام از آن ها اهمیت ویژگیها و مختصات منحصربه‌فرد به خود میباشند و مزیتهایی نسبت به دیگری دارند. موتورTU5 در در آغاز زیر نظر متخصصان پژو سیترئن ساخته شده اضطراری به ذکر است بدانید این نولید حساس همکاری BMW شکل گرفته است. اما در گونه های جدیدتر ترموستات و هوزینگ اساسی هم هستن و ترموستات به شکل یکپارچه باطن هوزینگ قرار گرفته و ۹۱ مرتبه هست! در این موتور روش گشوده و بستهشدن روزنه ورود هوا هیدرولیکی شده که منجر ارتقاء قدمت موتور می گردد مصرف سوخت همین خودرو حتی با توجه به ارتقاء حجم موتور کلیدی اصلاحات انجام گرفته ۱۰درصد کمتر یافته است. این موتور در مقایسه حساس دسته های پیشین TU5 دچار تغییرات متعددی شده که یکی از آن ها بهبود کارایی تزریق سوخت هست همانطور که مستحضرید هر موتور 4 زمانه برای باز و بسته شدن روزنه خروجی و سوخت رسانی اساسی یک الگوریتم منحصر به خویش است. آنگاه از استقبال از همین موتور مدرن ، شرکت ایرانخودرو حساس سرمایه گذاري مناسب این موتور را ساکن کرد و در خودرو هاي 405 ، پارس ، رانا ، 206 اس دی ( صندوقدار) و نوع صادراتی سمند LX بکار موفقیت . در ابتدای تولید موتور فوق را در دو وضعیت 8 و 16 سوپاپ ساخت می کردند که در ادامه دسته 16 سوپاپ همین موتور به ساخت دوباره ادامه داد. اولین ماشین داخلی که از موتور TU5 به کار گیری کرد پژو 206 بود که پس از آن دیگر گونه های تولیدی جمهوری اسلامی ایران ماشین از همین جور موتور استعمال کردند. چنانچه شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در آیتم موتور tu5 روی سمند بدست آورید به وب سایت ما مراجعه کنید.