ساخت اولین پناهگاه بومی یوکان آغاز می شود

کار بر روی ساخت یک پناهگاه جدید زنان و کودکان در وایت هورس از روز پنجشنبه آغاز می شود.

مرکز جدید سلامتی حفظ خانواده متعلق به شورای ملل اول یوکان خواهد بود. دارای 15 آپارتمان با 32 تخت برای زنان و کودکان خواهد بود.

آماندا لیس، رئیس شورای تاان کواچان در مراسمی در روز چهارشنبه در محله ویستل بند گفت: «پس از ساخت آن به عنوان پناهگاهی برای زنان و کودکان بومی فراری از خشونت که جای دیگری برای رفتن ندارند، خواهد بود.

تقریباً 50 نفر برای مراسم افتتاحیه که شامل آواز خواندن، طبل زدن و تبرک برای تأسیسات جدید بود، شرکت کردند.

پیتر گفت: “قلب من برای همه افرادی است که با خشونت دست و پنجه نرم کرده اند و امروز با این واقعیت آسیب روحی دست و پنجه نرم می کنند، زیرا این اولین گام و گام بزرگ برای همه ما به عنوان مردمان ملل اول در این کشور است.” جانستون، رئیس بزرگ شورای ملل اول یوکان.

پس از تکمیل، این مرکز دارای یک منطقه بازی همراه با فضاهای گردهمایی سرپوشیده و بیرونی، از جمله فضایی برای تهیه غذاهای سنتی و اجرای برنامه های فرهنگی خواهد بود.

همچنین دارای بال های با مانع بالا و پایین جداگانه خواهد بود. پنج تخت برای بال کم مانع اختصاص داده خواهد شد که برای دسترسی به مسکن ایمن نیازی به هوشیاری مراجعان نخواهد داشت.

زنی در یک کنفرانس خبری با میکروفون صحبت می کند.
آماندا لیاس، رئیس شورای Ta’an Kwäch’än، چهارشنبه گفت که این پناهگاه جدید بهشتی برای زنان و کودکانی خواهد بود که از خشونت فرار می کنند. (ماریا توبین/CBC)

این مرکز در زمینی خواهد بود که از دولت یوکان به قیمت 1 دلار به CYFN منتقل شده است. هزینه ساخت 9.2 میلیون دلار پیش بینی شده است که از سوی شرکت وام مسکن و مسکن کانادا تامین می شود. CYFN مالک و مدیریت ساختمان خواهد بود، در حالی که خدمات بومی کانادا عملیات و تعمیر و نگهداری این تاسیسات را به میزان 1.2 میلیون دلار در سال پوشش خواهد داد.

“این با اخلاق شرکت من مطابقت دارد”

کار بر روی این پروژه توسط Ketza Construction هدایت خواهد شد. پیمانکاران فرعی شامل چندین شرکت بومی از جمله Walker Construction و Northern Construction هستند.

لس واکر، مالک Walker Construction و یکی از شهروندان اولین ملل شامپاین و آیشیهیک، گفت: “این با اخلاق شرکت من مطابقت دارد. من واقعاً دوست دارم بخشی از چیزی باشم که به جامعه کمک می کند.”

“توجه من از اولین باری که در مورد آن شنیدم روی آن بود. من واقعا خوشحال بودم که توانستیم با Ketza همکاری ایجاد کنیم. بدیهی است که خدمه از کار روی این پروژه نیز بسیار هیجان زده هستند.”

جانستون، رئیس بزرگ CYFN، گفت که این نوع پروژه از نظر اقتصادی و اجتماعی به نفع جوامع بومی خواهد بود. اما، او گفت، مشکل خشونت خانگی یک شبه از بین نخواهد رفت.

او می‌گوید: «چند نسل طول می‌کشد تا ما زندگی مردان خود را بهبود بخشیم، که در نهایت، بیایید صادق باشیم، ریشه این مشکل است.

این ساختمان قرار است در پاییز 2024 به روی مشتریان باز شود.