سازمان‌های Inuit، خانواده از RCMP می‌خواهند تا ادعاهای کلاهبرداری را بررسی کند

Nunavut Tunngavik Inc. و انجمن Inuit Qikiqtani می گویند که از RCMP خواسته اند تا بررسی کند که آیا خانواده ای که ادعا می کند بخشی از Inuit هستند، مرتکب کلاهبرداری شده است یا خیر.

شرکت Nunavut Tunngavik (NTI)، که بر ثبت نام Inuit تحت توافقنامه Nunavut نظارت می کند، در یک بیانیه خبری در روز پنجشنبه گفت که خواهران دوقلوی امیرا و نادیا گیل از لیست ثبت نام حذف شده اند که به ادعای آنها اولین نمونه از این امر است. نوع.

همانطور که برای اولین بار توسط APTN گزارش شد، این دوقلوها که 24 سال سن دارند، ادعا کرده اند که اینویت هستند، اگرچه NTI به CBC تأیید کرد که نه آنها و نه مادر خوانده شان از NTI بودجه دریافت نکرده اند.

NTI همچنین گفت که در حال حاضر مصاحبه ای در مورد خواهران گیل انجام نخواهد داد.

در خبر روز پنجشنبه آمده است که این خواهران در سال 2016 پس از درخواست زنی که ادعا می‌کند مادر خوانده آنها، کریما منجی، از طرف آنها درخواست داد، به این لیست اضافه شدند. سازمان گفت که مانجی یک زن اینوک را به عنوان مادر تولد آنها شناسایی کرده بود.

اما آن زن، کیتی نوح، به گفته پسرش، نوح نوح، با دوقلوها نسبتی ندارد.

CBC چندین بار برای رسیدن به دوقلوها و مانجی تلاش کرده است، اما موفقیت آمیز نبوده است.

نوح نوح در مصاحبه ای گفت که NTI به او فرم های ثبت نام را نشان داد که کیتی را مادر تولد می دانست. اسنادی که او تشریح کرده بود با جزئیات انتشار خبری روز پنجشنبه مطابقت دارد. او گفت که امضای کامیرا مانجی را در فرم به عنوان متقاضی دیده است و نام کیتی نوآ به عنوان مادر تولد درج شده است.

CBC درخواست ثبت نام خواهران گیل را که مانجی در 28 فوریه 2016 امضا کرد، مشاهده کرده است. او در آن درخواست اظهار داشت که او مادر خوانده است.

NTI با استناد به دلایل قانونی نام CBC Kitty Noah را در آن برنامه نشان نمی‌دهد، زیرا هنوز به طور عمومی نام او را اعلام نکرده‌اند.

سی‌بی‌سی نتوانسته است با خواهران گیل تأیید کند که آیا آنها می‌دانستند یا در ثبت نام خود نقش داشتند، یا در هر مقطعی معتقد بودند که اینویت هستند.

خانواده از ادعاها “شبهه زده” شده اند

نوح نوح، که مادرش را فردی آسیب‌پذیر توصیف می‌کرد، به دلیل نگرانی‌های سلامتی و توانایی او در برقراری ارتباط، خود را به عنوان سرپرست او به سی‌بی‌سی معرفی کرد. CBC با کیتی نوح مصاحبه نکرد، اما او در طول مصاحبه با نوح نوح حضور داشت.

او گفت که وقتی از این وضعیت مطلع شد، احساس «دلتنگی» کرد و گفت که کیتی نیز از اینکه فهمید کسی از نام او در فرم‌ها استفاده کرده است، شوکه شد.

او می‌گوید: «او هم مثل ما متحیر بود که ادعا می‌کردند او مادر تولدشان است.

“اصلا هیچ رابطه ای وجود ندارد.”

او گفت که فرم هایی که به او نشان داده شده است، هیچ پدری در لیست ندارند. او همچنین با Nunavut RCMP تماس گرفت تا ببیند آیا آنها می توانند کلاهبرداری احتمالی را بررسی کنند.

خانواده نیز از اینکه مانجی را به‌عنوان فردی که درخواست داده است، متعجب کردند – نامی آشنا، زیرا کریما مانجی با پدر نوح نوح در ایکالویت در دهه 90 قرار داشت.

او گفت: «من گمان می‌کنم که این تنها راهی بود که او نام‌های اینویت را می‌شناخت.

ادعاهای میراث اینویت

لیام گیل، برادر بزرگتر خواهرها، در ایمیلی به CBC گفت که تا آنجا که می‌داند، او و خواهرانش والدین بیولوژیکی یکسانی دارند. او گفت که با خانواده خود صمیمی نیست و خود را بومی نمی داند.

او گفت تا آنجا که او می داند هر دو والدینش به کانادا مهاجرت کرده اند.

این دوقلوها زمانی که یک تجارت آنلاین با هم راه اندازی کردند، هر دو ادعا کردند که اینویت هستند.

آنها همچنین توسط Indspire که به دانشجویان بومی کمک هزینه می دهد و به امیره بورسیه داده است در گذشته.

در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد، Indspire گفت که از این اتهامات آگاه است و منتظر است تا ببیند تحقیقات NTI در مورد ادعای هویت خواهران چه خواهد شد.

این سازمان گفته است که پس از پایان یافتن تحقیقات “بر این اساس” عمل خواهد کرد.

تصویری از یک مقاله خبری با حضور دو زن خندان، با عنوان
اسکرین شات مقاله ای از New Canadian Media درباره کاناتا، کسب و کار امیرا و نادیا که در طول شیوع بیماری همه گیر منتشر شد و ماسک های صورت را با آثار هنری بومی بر روی آن می فروختند. (رسانه جدید کانادایی)

به طور جداگانه، نادیا گیل است یک فوتبالیست و در دانشگاه کوئینز انتاریو در رشته حقوق تحصیل کرد.

CBC با Durant Barristers، شرکت حقوقی انتاریو که در آن کار می کرد، تماس گرفت. این شرکت گفت که او در حالی که تحقیقات داخلی انجام می دهند به مرخصی رفته است. همچنین گفت که انجمن حقوق انتاریو در جریان قرار گرفته است.

ارین دورانت، موسس این شرکت، در ایمیلی گفت: «ما کاملا غیرقابل قبول می‌دانیم که هر کسی به دروغ ادعای بومی بودن را بکند و از آن برای منافع شخصی استفاده کند».

امیرا که در دانشگاه کوئینز نیز تحصیل کرده بود، در رشته مهندسی عمران تحصیل کرد و چندین بورسیه و بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بومی دریافت کرد.

هنوز پاسخی از دوقلوها دریافت نشده است

در انتشار خبری روز پنجشنبه، NTI و انجمن Inuit Qikiqtani گفتند که از Gills خواسته‌اند شواهدی مبنی بر تولد والد Inuk ارائه دهند، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

آنها گفتند که انجمن Inuit Qikiqtani همچنین اپلیکیشن دیگری را از Manji از سال 2018 شناسایی کرده است، جایی که Manji ادعا می کند توسط دو Inuit از Iqaluit پذیرفته شده است. آن درخواست رد شده بود.

CBC آن برنامه را نیز مشاهده کرده است. تاریخ آن 7 مارس 2018 است.

این سازمان ها نوشتند که NTI یک فرآیند ثبت نام قوی دارد.

توافقنامه نوناووت بزرگترین حل و فصل ادعای زمین بومی در کانادا است. بر اساس آن، به اینویت ها حقوق و مزایایی از جمله بورسیه تحصیلی، مراقبت های بهداشتی و استفاده از زمین اینویت اعطا می شود.

پل کواسا، یکی از امضاکنندگان توافقنامه نوناووت که در زمانی که فدراسیون تونگاویک نوناووت نامیده می شد، رئیس شرکت نوناووت تونگاویک بود، به CBC گفت که روند ثبت نام در مورد اینکه چه کسی می تواند و چه کسی نمی تواند ثبت نام کند، واضح است.

او گفت: «ما باید به خاطر داشته باشیم که این توافقنامه ادعای زمین، قانون اساسی است، محافظت شده است، آن تحت قانون اساسی – بالاترین قانون کانادا است.

“اگر هر گونه تقلب یا هر گونه تخلفی در چارچوب این توافقنامه ادعای زمین نوناووت انجام شود، فقط برای اجرا درست است که آن را بررسی کند.”

روزنامه کانادایی گزارش داد که ژان تیله، نویسنده متیس، وکیل و مدافع حقوق بومیان، به آنها گفت که از اتهاماتی که در پرونده مشابهی در کانادا مطرح شده است، آگاه نیست.

او گفت که ادعاهای متقلبانه در مورد میراث بومی مضر است زیرا فرصت ها را از افرادی که در واقع بومی هستند می گیرد و می تواند باعث ایجاد بی اعتمادی نسبت به هویت بومی شود.

او به Canadian Press گفت: «ما بیشتر و بیشتر و بیشتر از اینها را می بینیم که به منصه ظهور می رسند.