ساسک. هدف برنامه ارائه پشتیبانی از سلامت روان متمرکز بر ملل اول است

یک برنامه سلامت روان مستقر در ساسکاچوان قصد دارد به مردم First Nations کمک کند احساس کنند شنیده می شوند.

Talking Stick توسط فدراسیون کشورهای بومی مستقل در کنار شرکت سلامت فناوری کانادا TryCycle Data Systems توسعه یافته است. این یک پلت فرم چت فقط متنی رایگان و ناشناس است که به افراد First Nations امکان می دهد با یک مدافع همسالان آموزش دیده در ساسکاچوان ارتباط برقرار کنند.

مدافعان اولین ملت‌ها هستند که برای گوش دادن با شفقت، احترام و فروتنی آموزش دیده‌اند. آنها مشاور بحران یا متخصص مراقبت های بهداشتی نیستند.

Nathan Chamakese، مدیر منطقه شمال غربی این اپلیکیشن، گفت که این پلتفرم به عنوان یک پشتیبان سلامت روانی است که بر اساس مفهوم “برای اولین ملل توسط اولین ملل” ساخته شده است.

Chamakese به رادیو CBC گفت: “در رابطه با سلامت روان، ما سعی کردیم مولفه های فرهنگی را به آن گره بزنیم. ما سعی کردیم با هر نوع احترامی به سنت ها و آموزه ها گره بزنیم.” نسخه بعد از ظهر میزبان Garth Marterie.

“خود نام، ما به آن حلقه اشتراک‌گذاری اشاره می‌کنیم و این فرصت را به کسی می‌دهیم که در واقع از برنامه به عنوان یک چوب صحبت استفاده می‌کند. ما اساساً تمرکز را روی آنها قرار می‌دهیم تا هر آنچه را که احساس می‌کنند به اشتراک بگذارند.”

مردی در حال ژست گرفتن برای یک عکس با پوشیدن ژاکت در مقابل پس زمینه سفید
Nathan Chamakese مدیر منطقه شمال غربی برنامه Talking Stick است. (ارسال شده توسط Nathan Chamakese)

Chamakese گفت که حامیان همتا برای ارائه گوش دادن حمایتی – که به معنای ارائه تایید مجدد مثبت و اطمینان از اینکه اوضاع خوب خواهد شد – و مشاوره نمی دهند وجود دارند.

این اپلیکیشن در ماه ژوئن راه اندازی شد. طبق گفته Chamakese، این پلتفرم بیش از 2000 بار دانلود داشته است و این پلتفرم به طور میانگین روزانه بیش از 100 چت دارد.

او افزود که این روشی نوآورانه برای مردم اولین ملل برای دریافت حمایت است.

Chamakese گفت: “به خصوص در عصر حاضر، دسترسی به جوانان ما از دیدگاه ملل اول ما دشوار است.”

“بسیاری از مواقع ما به نوعی به آموزه ها و مراسم و فرهنگ بزرگان خود اشاره می کنیم و متوجه می شوم که فناوری چقدر بر جوانان تأثیرگذار است. [the Talking Stick] طیف وسیع تری از ارتباط را به آنها می دهد.”

گوش کن | ساسک. هدف برنامه پشتیبانی همتا به همتا این است که به مردم First Nations کمک کند احساس کنند شنیده می شوند:

نسخه بعد از ظهر – ساسک7:27ساسک. برنامه پشتیبانی همتا به همتا، Talking Stick، برای First Nations توسط First Nations که به مردم کمک می کند احساس کنند شنیده می شوند

یک برنامه سلامت روان برای ارائه پشتیبانی همتا به همتا برای افراد First Nations توسط افراد First Nations ایجاد شد. این رایگان است و به زبان انگلیسی و زبان های مختلف بومی موجود است. Nathan Chamakese مدیر منطقه شمال غربی برنامه Talking Stick است. او تفاوت ایجاد شده را توضیح می دهد.

برنامه یک گزینه امن فرهنگی است: متخصص بهداشت بومی

پلت فرم چت به 11 زبان در دسترس است که 9 زبان آن بومی هستند.

مالکوم کینگ یکی از اعضای Mississaugas of the Credit First Nation و محقق دانشگاه ساسکاچوان است. کار او بر بهبود تندرستی و دستیابی به برابری سلامت برای اولین ملل، متیس و اینویت در کانادا متمرکز است.

مردی در حال نشستن برای گرفتن عکس از سر
مالکوم کینگ یکی از اعضای Mississaugas of the Credit First Nation و محققی در دانشگاه ساسکاچوان است. (ارسال شده توسط مالکوم کینگ)

او گفت که داشتن زبان‌های بومی در حمایت از سلامت روان می‌تواند به برخی از افراد ملل اول کمک کند تا مراقبت بهتری دریافت کنند.

کینگ گفت: “درک هایی از سلامتی وجود دارد که مختص زبان بومی است که مردم به آن صحبت می کنند.”

برای بسیاری از افرادی که به زبان خود و همچنین انگلیسی مسلط هستند، فکر می‌کنم ترجیح – به دلیل ماهیت فرهنگی زبان‌ها – این است که خدمات را به زبانی که در آن راحت‌تر هستند، داشته باشند.»

کینگ گفت که این اپلیکیشن برای افرادی که به دنبال حمایت هستند، گزینه عالی است.

کینگ گفت: «داشتن ارتباطی مبتنی بر درک فرهنگی و ارتباط فرهنگی مناسب، ذاتاً به نتایج بهتری منجر خواهد شد. “احتمالاً شنونده آموزش دیده دیدگاه بهتری از دیدگاه ملل اول در مورد مسائل مربوط به سلامت روان خواهد داشت.”

Chamakese در حال حاضر به مدارس سراسر استان سفر می کند تا این برنامه را در بین جوانان تبلیغ کند.