ساکنان آواره Kátł’odeeche می خواهند به خانه بازگردند، اما از چیزی که خواهند یافت می ترسند

ساکنان کاتولودیچه اولین ملت امیدوارند که برای مدت طولانی آواره نشوند، اما بسیاری از آنها می ترسند به چه چیزی بازگردند.

مقامات آتش‌سوزی جنگلی با دولت NWT گفتند که خسارت گسترده‌ای در کاتولودیچه در اثر آتش‌سوزی جنگلی که خارج از کنترل در حال سوختن است، وارد شده است و روز دوشنبه گفتند که حدود 15 ساختمان آسیب دیده‌اند. تا زمانی که خطر آتش سوزی از بین نرود، میزان کامل تخریب مشخص نخواهد شد.

به 300 ساکن اولین ملت و 3100 نفری که در شهر همسایه هی ریور زندگی می کنند، دستور داده شد که اجتماعات خود را در سواحل دریاچه بزرگ اسلیو یکشنبه ترک کنند و به سمت یلونایف بروند.

دبرا چامبو روز سه‌شنبه در خارج از مولتی پلکس یلونایف، جایی که او در این مدت اقامت خواهد داشت، گفت: «دلم برای خانه تنگ شده است.

او گفت که شنیده است که ممکن است خانه ای برای بازگشت نداشته باشد.

او گفت: “امیدوارم خانه من هنوز پابرجا باشد، اما آنها گفتند که از بین رفته است.”

Chambaud می خواهد برود و آسیب را برای خودش ببیند، اما او خوشبین نیست. اگر همانطور که شنیده است خراب شود، این دومین خانه‌ای است که چمبو در اثر آتش‌سوزی از دست داده است – او گفت اولین خانه‌اش در سال 2017 نیز سوخت و جان پسر 27 ساله‌اش را گرفت.

Chambaud گفت: “من نمی خواهم به آن فکر کنم، من فقط سعی می کنم خوشحال باشم، اما سخت است.”

هنگامی که آتش شروع به نزدیک شدن به جامعه کرد، Chambaud گفت که زمان کمی برای آماده شدن دارد. او فقط دو تغییر لباس با خود آورد و حتی یک ژاکت هم نیاورد.

او گفت: “من بدم نمی آید اینجا بمانم، اما مثل خانه نیست.”

“ما نمی دانیم چه خواهیم کرد”

لورن پویتراس، یکی از ساکنان کاتولودیچه، نیز در مولتی پلکس یلونایف اقامت دارد.

او گفت: “خانه ما سوخت. چیزی نمانده بودیم، همه چیزهایی که داشتیم در آنجا بود. تمام عکس های بچه من، کیف های خزه بچه هایمان، تمام میراث خانوادگی ما از بین رفته است. همه چیزهایی که داشتیم تمام شده است.”

با نزدیک شدن به آتش، پوتراس از یک بولدوزر برای ساختن یک محافظ آتش استفاده می کرد.

هنگامی که خانواده وی از تخلیه مطلع شدند، کمتر از پنج دقیقه فرصت داشتند تا آنجا را ترک کنند. پوتراس گفت که زمانی برای گرفتن کیف پولش وجود ندارد، بنابراین او در حال حاضر فاقد کارت شناسایی، بانک و کارت اعتباری است.

مردی بیرون زیر آسمان صاف ایستاده است.
لورن پویتراس گفت که خانه خود را در کاتولودیچه اولین ملت به دلیل آتش سوزی از دست داده است. او گفت که نمی داند او و خانواده اش در آینده چه خواهند کرد. (جولی پلورد/رادیو-کانادا)

او گفت: “دریافت شناسه زمانی که شما کارت شناسایی ندارید، سخت است. و بنابراین اکنون ما حتی نمی دانیم که قرار است چه کار کنیم. ما نمی دانیم به چه چیزی برگردیم یا هیچ چیز دیگری.”

پوتراس گفت که او با شریک زندگی خود و دو فرزندشان که 12 و 13 ساله هستند در یلونایف هستند.

او درباره دو فرزندش گفت: «آنها خیلی سخت می گیرند. آنها مدام می‌گویند که می‌خواهند به خانه بروند و من به آنها می‌گویم خوب ما واقعاً خانه‌ای نداریم که به خانه برویم.»

در این مرحله، پویتراس گفت که انتظار دارد حداقل یک هفته در یلونایف باشد، اما این بستگی به آتش سوزی دارد.

او گفت: «در این میان، ما فقط سعی می‌کنیم موارد اولیه مانند، نمی‌دانم، چند کارت هدیه یا چیزی برای سوخت، مقداری غذا دریافت کنیم.»