ساکنان شمال ساسکاچوان همچنان به دلیل آتش سوزی از خانه های خود فرار می کنند

ساکنان شمال ساسکاچوان به دلیل آتش سوزی های جنگلی در نزدیکی محله هایشان به ترک خانه های خود ادامه می دهند.

به گفته آژانس ایمنی عمومی ساسکاچوان (SPSA) تا صبح پنجشنبه 24 آتش سوزی فعال در این استان در حال سوختن بوده است که چهار مورد از آنها مهار نشده است. در سال جاری تاکنون 168 مورد آتش‌سوزی در این استان رخ داده است که تقریباً دو برابر میانگین پنج‌ساله تا این تاریخ است.

در یک کنفرانس خبری روز پنجشنبه، رئیس SPSA و کمیسر آتش نشانی مارلو پریچارد گفت که آژانس به 760 نفر در لویدمینستر، 220 نفر در شمال بتلفورد و 54 نفر در رجینا پشتیبانی می کند.

پریچارد گفت: «حمایت شامل غذا، پوشاک، سرپناه و سایر خدمات در صورت لزوم است.

برایان چارتراند، مدیر عملیات زمینی SPSA، گفت که آب و هوای خشک کنونی و اندازه قابل توجه آتش سوزی، افراد تخلیه شده را برای مدتی از خانه دور می کند.

Chartrand گفت: “در آینده نزدیک این اتفاق نخواهد افتاد، ما حداقل یک هفته دیگر به دنبال آن هستیم، مگر اینکه یک باران بزرگ که در حال حاضر پیش بینی نشده است.”

شورای قبیله ای میدو لیک در تلاش برای تخلیه کمک می کند.

داریل رایت، هماهنگ‌کننده طرح واکنش اضطراری شورای قبیله‌ای، گفت که دوره‌های طولانی دور از خانه می‌تواند برای تخلیه‌شدگان سخت باشد.

رایت گفت: “یک روز خوب است، دو روز خوب است، اما بعد از مدتی که بچه های خود را به دست آوردید، در آن فضا محصور شده اید و بعد نگران آنچه در خانه می گذرد هستید.” “ما در تلاشیم تا از این دوران چالش برانگیز بگذریم. فکر می کنم [does] استرس مردم را از بین ببرید

تماشا| ساسک. مرکز عملیات اضطراری خود را فعال می کند تا واکنش خود را تقویت کند:

افراد بیشتری به عنوان ساسک مجبور به ترک خانه های خود شدند. عملیات اضطراری را فعال می کند

آتش سوزی در شمال غربی ساسکاچوان همچنان در حال گسترش است و مردم را مجبور به ترک خانه های خود می کند. این استان مرکز عملیات اضطراری خود را برای تقویت واکنش خود فعال کرد. با بسته شدن بزرگراه ها، تمرکز آن بر رساندن غذا و سوخت به جوامع و کمک به کسانی است که مجبور به خروج از آن هستند.

SPSA به دنبال باز کردن اتاق‌هایی برای تخلیه‌شده‌ها در سایر شهرها و شهرستان‌های ساسکاچوان در هفته آینده است.

جوآن هریسیک، مدیر اورژانس و پشتیبانی اجتماعی SPSA گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که اتاق‌هایی در صورت نیاز، در صورت نیاز، در دسترس باشند.

جوامع تخلیه شدند

SPSA از همه افرادی که جوامع خود را ترک کرده اند پشتیبانی نمی کند. برخی به خواست خود ترک کرده اند و برنامه های خود را تنظیم کرده اند، در حالی که سایر تلاش های تخلیه توسط اولین ملل و جوامع هماهنگ شده است.

شایلی گاردینر، یکی از اعضای شورای شهر بوفالو نارووز، گفت 535 نفر تا صبح پنجشنبه از جامعه گریخته اند.

با توجه به صفحه فیسبوک Ile-a-la-Crosse در صبح پنجشنبه، 855 نفر در لیست تخلیه قرار داشتند. این شامل افرادی می شود که با اتوبوس یا وسایل نقلیه شخصی خود را ترک کرده اند.

بر اساس انتشار خبری از Crown-Indigenous Relations and Northern Affairs Canada، روز چهارشنبه، بوفالو ریور دن نشن 650 تخلیه کننده ثبت شده در لویدمینستر، ساسک داشت که قرار است تا زمان بازگشت امن به جامعه در آنجا بمانند.

روز سه‌شنبه، گروه «رودخانه اول انگلیس» 157 نفر از افراد اولویت‌دار را به شمال بتلفورد، ساسک منتقل کرد، در حالی که گروه هندی «لاک لا رونگ» بیش از 200 نفر از افراد اولویت‌دار را به پرنس آلبرت منتقل کردند. هر دوی این تخلیه ها بر اثر دود در جامعه آغاز شد.

علاوه بر این، اولین ملت دریاچه کانو، جامعه را تخلیه کرد و مردم را به آلبرتا منتقل کرد.

شورای قبیله ای Meadow Lake در حال حمایت از کشور Clearwater River Dene با غذا و آب پس از اینکه Clearwater تحت تأثیر قطعی برق چهار روزه قرار گرفت، می باشد.

پریچارد گفت که SPSA به دنبال فرآیند توسعه ای برای ارائه کوپن برای افرادی است که در نتیجه آتش سوزی ها در شمال ساسکاچوان برق خود را از دست داده اند.