سرمایه گذاری در بیت کوین چگونه است؟

وارد شدن به دنیای سرمایه گذار در بیت کوین (bitcoin) همانند وارد شدن به دنیایی جدید می‌باشد که فرد در آن گیج و مبهوت است. در آنجا، گاهی به دلیل بی‌اعتمادی به خود، با انبوهی از ناشناخته‌ها، ترس و پشیمانی رو‌به‌رو می‌شوید. اما، زمانی که وارد دنیای بیت کوین (bitcoin) می‌شوید و خود را در زمینه مالی محک می‌‌زنید، متوجه می‌شوید که با کمی صبوری، جذاب‌ترین و ساده‌ترین سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در بیت کوین (bitcoin) است. توصیه نویسنده این است که، با فراگیری اندکی دانش بیت کوین (bitcoin)ی و سرمایه‌گذاری بلند مدت، دنیای بیت کوین (bitcoin) را برای خود دلچسب کنید.

 

 

در این مقاله می‌خواهیم بدانیم، چگونه وارد بیت کوین (bitcoin) شویم؟ چرا باید سرمایه‌گذاری کنیم؟ چرا باید در بیت کوین (bitcoin) سرمایه‌گذاری کنیم؟ و سوالاتی از این قبیل، که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

 

 

همین حالا کد بیت کوین (bitcoin)ی خود را در کمتر از 10 دقیقه بگیرید!

ثبت نام

برای دارایی در بیت کوین (bitcoin) از کجا شروع کنم ؟

یکی از راه‌های رشد سرمایه، دارایی در بیت کوین (bitcoin) است. وارد شدن به دنیای بیت کوین (bitcoin)، مستلزم دریافت کد بیت کوین (bitcoin)ی است. دریافت کد بیت کوین (bitcoin)ی با ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت صورت می‌گیرد. افراد بدون دریافت کد بیت کوین (bitcoin)ی و مراجعه به یک کارگزار نمی‌توانند خرید و فروش سهام را انجام دهند. انتخاب یک کارگزاری خوب در انجام معاملات تاثیر بسزایی دارد. بیت کوین (bitcoin)، با توجه به رشد بی‌نظیری که در سال گذشته داشت، جزء محبوب‌ترین بازارهای مالی به شمار می‌رود. همین امر باعث شد، افراد زیادی بدون دانش بیت کوین (bitcoin)ی و عدم آشنایی با بیت کوین (bitcoin)، وارد این سرمایه‌گذاری شوند. به همین دلیل، عده کثیری با تصور مراجعه به تالار بیت کوین (bitcoin) برای خرید و فروش سهام، دچار اشتباه می‌شوند. در صورتی که این امر، ارتباطی با تالار بیت کوین (bitcoin) ندارد و افراد می‌توانند با انتخاب کارگزاری به خرید و فروش سهام بپردازند. در واقع، بدون انتخاب کارگزاری خرید و فروش سهام ممکن نیست. در ادامه، آموزش گام به گام ورود به بیت کوین (bitcoin) را بررسی خواهیم کرد.

 

گام اول: ثبت نام در سامانه سجام

برای آموزش و ثبت نام در سامانه سجام کلیک کنید.

 

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به منظور ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) را راه‌اندازی نموده است. لذا، مشتریان اعم از حقیقی و حقوقی می‌بایست اطلاعات خود را در این سامانه به ثبت برسانند. بر همین اساس، گام نخست برای دارایی در بیت کوین (bitcoin)، ثبت نام در سامانه سجام می‌باشد.

مطابق با قانون، ارائه هرگونه خدمات در بازار سرمایه وابسته به ثبت اطلاعات در سامانه سجام است. ثبت اطلاعات در این سامانه فقط یک بار انجام می‌گیرد که با استفاده از آن، الزامی در ارائه مدارک و اطلاعات به هنگام دریافت خدمات در کارگزاری‌ها نمی‌باشد.

 

گام دوم: احراز هویت

گام دوم برای دارایی در بیت کوین (bitcoin)، احراز هویت می‌باشد. پیشرفت تکنولوژی باعث شد، فرایند غیرحضوری شدن احراز هویت یک تحول ملی در بازار سرمایه به شمار رود. با توجه به غیرحضوری شدن احراز هویت، این امر در کمتر از 10 دقیقه صورت می‌گیرد.

احراز هویت غیرحضوری را می‌توان از طریق معتبرترین سامانه‌ها از جمله: سامانه سجام، نرم افزار سیگنال، آپ و … انجام داد. پس از انجام احراز هویت، کد بیت کوین (bitcoin)ی برای فرد صادر می‌شود.

 

گام سوم: دریافت کد بیت کوین (bitcoin)ی

پس از انجام احراز هویت و تایید آن برای دارایی در بیت کوین (bitcoin)، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، کد منحصر به فردی همانند کد ملی برای هر شخص تحت عنوان کد بیت کوین (bitcoin)ی صادر می‌کند. کد بیت کوین (bitcoin)ی شامل حروف و اعداد می‌باشد که از 5 عدد و 3 حرف تشکیل شده است. به طور مثال، اگر نام خانوادگی شما مهدوی باشد، کد بیت کوین (bitcoin)ی منحصر به فرد شما (مهد 12345) می‌باشد. البته ممکن است گاهی، حروف کد بیت کوین (bitcoin)ی به طور اتفاقی انتخاب شوند.

 

گام چهارم: انتخاب کارگزاری

گام آخر برای حضور در بازار سرمایه، انتخاب کارگزاری است. پس از دریافت کد بیت کوین (bitcoin)ی، برای انجام معاملات، انتخاب کارگزاری خوب و مناسب از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود. در واقع، کارگزار واسطه‌ای بین خریدار و فروشنده می‌باشد که با دریافت کارمزد مشخصی، عامل انجام معاملات می‌شود. انتخاب کارگزاری برای حضور در بازار سرمایه، از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ زیرا، سرعت انجام معاملات و دریافت خدمات مورد نظر به انتخاب آن بستگی دارد.

 

نکته قابل توجه اینکه، هر شخص، مجاز به انتخاب چند کارگزاری به طور همزمان می‌باشد و می‌تواند در آنها به معاملات بپردازد.

 

چطور بهترین کارگزاری را انتخاب کنیم؟

 

 

افراد مبتدی برای ورود به بازار بیت کوین (bitcoin)، علاوه بر مراحل یادگیری باید بدانند که چطور یک کارگزاری خوب یا بهترین کارگزاری را انتخاب کنند. بر همین اساس، ما در این مقاله تا حدودی به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید بهترین کارگزاری را انتخاب کنید. بنابراین، به موارد زیر در انتخاب کارگزاری دقت داشته باشید:

 

ارائه خدمات متنوع (جامعیت کارگزار)

خدمات اعتباری

دسترسی راحت سرمایه‌گذار به کارگزاری (حضوری و غیرحضوری)

تخفیف در کارمزدها

استفاده راحت از سامانه معاملات بر خط آنلاین

برگزاری کلاس‌های آموزشی (تحلیل، مشاوره و …)

پشتیبانی قوی

با وجود متنوع بودن کارگزاری‌ها از لحاظ ارائه خدمات و کیفیت، انتخاب کارگزاری دشوار به نظر می‌رسد. به همین دلیل، تیم نظارت به مقایسه کارگزاری‌ها پرداخته است و شما می‌توانید با توجه به نظرات و پیشنهادات مردم، بهترین کارگزاری را انتخاب کنید.

 

کلیک کنید

دارایی در بیت کوین (bitcoin) با 500 هزار تومان

همانطور که بارها در سایر مقالات سایت نظارت اشاره شد، دارایی در بیت کوین (bitcoin) با 500 هزار تومان نیز امکان پذیر است. بنابراین، هر شخصی با هر سنی مجاز به دارایی در بیت کوین (bitcoin) با حداقل مبلغ یعنی 500 هزار تومان می باشد. پس همین حالا برای خودت دارایی کن!

 

چرا باید در زندگی خود دارایی کنیم؟

امروزه، با توجه به تورم موجود در کشور و شرایط اقتصادی نا‌به‌سامانی که وجود دارد، پس‌انداز پول کار عقلانی و به‌صرفه‌ای نیست. سرمایه‌گذاری، در برابر این تورم باعث حفظ بخشی از ارزش پول می‌شود. اما در مجموع، سرمایه‌گذاری می‌تواند امری مهم در زندگی هر شخص باشد، حتی در کشورهایی که تورم وجود ندارد. بهترین کاری که افراد می‌توانند با پول خود انجام دهند، سرمایه‌گذاری است که این امر، اهمیت بازارهای مالی را چندین برابر می‌کند. در ادامه، به بررسی اهمیت سرمایه‌گذاری، هدف از سرمایه‌گذاری و … می‌پردازیم.

 

دارایی چیست؟

سرمایه‌گذاری؛ اختصاص دادن پول مشخصی برای کسب سود و منافع است. در علم اقتصاد، سرمایه‌گذاری به معنی خرید کالا، سهام و یا هر چیز دیگری که در حال حاضر مصرف نمی‌شود اما، در آینده آن کالا، سهام و … افزایش قیمت خواهد داشت و برای او سودآور خواهد بود.

 

اهمیت دارایی

Related Posts: