شرکت مسکن نوناوت به مستاجران خود می گوید که دیگر در خانه های عمومی سیگار نکشید

بیش از یک ماه دیگر، یک قانون جدید مستاجرینی را که در خانه های دولتی و عمومی در نوناووت زندگی می کنند از کشیدن سیگار در اطراف خانه خود منع می کند.

بر اساس انتشار خبری از شرکت مسکن نوناوت، قانون جدید، که MLA در سال 2021 تصویب کرد اما به تازگی اجرایی شده است، در 31 مه اجرا می شود.

این ممنوعیت در مورد مسکن عمومی و واحدهای مسکونی کارکنان دولتی و همچنین مناطق مشترک مانند بالکن اعمال می شود. اگر مستاجران می‌خواهند تنباکو یا حشیش را بیرون بکشند یا بخار کنند، باید حداقل 9 متر از ورودی‌های مشترک فاصله داشته باشند.

اریک ایپیرک، مدیر برنامه تنباکو و حشیش بخش بهداشت نوناووت، گفت که بیشتر مسئولیت این قانون بر عهده شرکت مسکن نوناوت است. بخش او از این تلاش ها حمایت می کند.

ایپیرق گفت: «ما در تلاش هستیم تا با استانداردهای جهانی همگام باشیم. “این شامل محافظت از افرادی است که سیگار نمی کشند در برابر مضرات دود تنباکو نیز – بنابراین محافظت از زنان باردار، کودکان و جوانان برای ما یک اولویت است و این یکی از راه های انجام این کار است.”

حدود 8000 واحد مسکونی عمومی و دولتی در این قلمرو وجود دارد.

اوکپیک جیتا، که در ایکالویت زندگی می کند، در اینوکتیتوت گفت که با سیاست جدید موافق است.

او گفت: “من نمی خواهم مردم در خانه سیگار بکشند، به خصوص اگر بچه دارند – این خوب نیست.” وقتی کوچک هستند، به راحتی مریض می شوند. من نمی خواهم مردم در خانه هایشان سیگار بکشند.

اگرچه وزارت بهداشت آماری در مورد تعداد افراد سیگاری در خانه‌های خود ندارد، اما Ipirq گفت که بین 70 تا 74 درصد از دود نوناوومیوت به طور کلی.

او گفت درست مانند کمربند ایمنی و علائم ایست، این قانون “برای تاثیر معناداری بر سلامت و ایمنی افراد طراحی شده است.”

او افزود که در حال حاضر، این وزارتخانه به دنبال اجرای “پیشرو” است. این بدان معنی است که مردم را به جای جریمه یا اخراج آنها آموزش دهید – اگرچه یک خبر از شرکت مسکن نوناوت اشاره می کند که اخراج ممکن است برای افرادی که در حال نقض قانون هستند روی میز باشد.

ایپیرق گفت: «می توانم تصور کنم که با افرادی که به سیگار کشیدن در داخل عادت دارند، مشکلاتی پیش خواهد آمد. “اگر همه چیز ادامه یابد، در آن مرحله ما با آن کار خواهیم کرد [the Nunavut Housing Corporation] به راه‌های دیگری برای مقابله با این موضوع نگاه کنیم.”

یک گزارش اخیر از شرکت مسکن نشان می دهد که بیش از نیمی از نوناوومیت در مسکن عمومی زندگی می کنند و 97 درصد از آنها اینویت هستند.

به روز رسانی قانون دخانیات و دخانیات منطقه در اصل توسط لورن کوسوگاک، که وزیر بهداشت در سال 2019 بود، پیشنهاد شد. این قانون همچنین سیگار کشیدن در خودروهای با جوانان و همچنین فروش محصولات ویپینگ طعم‌دار را ممنوع می‌کند.