شهر سنت آلبرت گزارشی از اظهارات نژادپرستانه ساکنان در هنگام بحث نامگذاری منتشر می کند

هشدار: این داستان حاوی جزئیات ناراحت کننده است.

مشاورانی که سال گذشته جلسات مشارکت عمومی در مورد نامگذاری شهرداری را در سنت آلبرت آلتا برگزار کردند، می گویند که این پروژه سطح بی سابقه ای از نظرات تبعیض آمیز، نژادپرستانه و تهدیدآمیز را از سوی اقلیت کوچک اما پر سر و صدای ساکنان به همراه داشت.

پس از دریافت درخواست‌هایی مبنی بر حذف نام گراندین از خیابان‌ها و دارایی‌های شهرداری، شهر سنت آلبرت تصمیم گرفت روند نام‌گذاری خود را در سال 2021 دوباره بررسی کند.

اسقف ویتال-جاستین گراندین از طرفداران و معمار سیستم مدارس مسکونی بود. از زمان کشف گورهای مشکوک بدون علامت در مدرسه مسکونی سابق کاملوپس هندی در سال 2021، تعداد زیادی از هیئت های مدرسه، از جمله هیئت های کاتولیک در سنت آلبرت و ادمونتون، به حذف نام او از مدارس رای داده اند.

مشاوران استخدام شده توسط شهر برای انجام مشارکت عمومی در نامگذاری شهرداری گزارشی در مورد بازخورد عمومی نوشتند. به اصرار اعضای گروه تمرکز، آنها همچنین گزارش دومی را تهیه کردند که حاوی نظرات تبعیض آمیز دریافتی در طول تعامل بود. مشاوران گزارش نژادپرستی را در ماه دسامبر به رهبری اجرایی شهر دادند.

Teneya Gwin از Eleven Eleven Consulting بر روی تعامل بومی در طول پروژه تمرکز کرد و Blaise Fontaine از برنامه‌ریزی فعال بر مشارکت عمومی متمرکز شد.

هر دو زن گفتند که اکثر بازخوردهای ساکنان سنت آلبرت در طول جلسات نامزدی محترمانه بود، اما نژادپرستی و تبعیض ایجاد شده توسط حدود 10 درصد از پاسخ دهندگان با چیزی که تا به حال با آن مواجه شده بودند متفاوت بود.

گوین که 16 سال است در سراسر آلبرتا فعالیت اجتماعی انجام می دهد، گفت: “من هرگز این نوع نژادپرستی و تبعیض را در هیچ جامعه ای تجربه نکرده ام.”

فونتین گفت نژادپرستی بیان شده در طول پروژه باعث دلسردی مردم از شرکت در برخی جلسات شد، باعث شد برخی از مردم بومی احساس ناامنی کنند و باعث آسیب شدید در جامعه شود.

“تیم ما واقعا امیدوار بود که با به اشتراک گذاشتن این گزارش با رهبری، با شورا، تغییراتی در داخل شهر ایجاد شود و برنامه‌ریزی‌ها آغاز شود و روند مشارکت عمومی بیشتری برای چگونگی بازگرداندن ایمنی در شهر انجام شود.” فونتین گفت.

او گفت که شهر فرصتی دارد تا این موضوع را بشناسد و اقدامات ترمیمی انجام دهد.

کریستا آزبورن، عضو گروه کانونی، درمانگر و مددکار اجتماعی در سنت آلبرت، گفت که می خواهد شورای شهر عواقب پروژه مشارکت عمومی را درک کند.

او گفت: “شما باید در مورد خطراتی که می تواند برای جامعه ایجاد کند بسیار مراقب باشید.”

سنت آلبرت از بالا دیده می شود.
مشاوران مجموعه‌ای از جلسات گروه متمرکز و تعامل را برای افراد علاقه‌مند به بحث درباره نام‌گذاری شهرداری در سنت آلبرت برگزار کردند. (دیوید باجر/سی بی سی)

گزارش اخیرا منتشر شده است

سی‌بی‌سی نیوز در ماه مارس نسخه‌ای از گزارش محرمانه نام‌گذاری شهرداری را در ماه مارس درخواست کرد، اما شهر گفت که در موقعیتی نیست که جزئیاتی از آن منتشر کند.

پل پیرسون، مدیر ارتباطات در آن زمان در ایمیلی گفت: «با توجه به ماهیت برخی از نظرات، این خطر واقعی وجود دارد که انتشار آن می‌تواند از منظر روان‌شناختی و عاطفی آسیب وارد کند.»

پس از اینکه CBC درخواست آزادی اطلاعات برای این گزارش را ارائه کرد، رئیس FOIP شهر گفت که این گزارش در تاریخ 7 می یا قبل از آن در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

روز یکشنبه، این شهر گزارش 45 صفحه‌ای را در وب‌سایت خود منتشر کرد، با یک هشدار محتوایی گفت که مشخص کرده است هیچ دلیل قانونی معتبری برای عدم افشای آن وجود ندارد.

کتی هرون شهردار صبح دوشنبه در بیانیه‌ای خبری گفت: «وقتی از نظرات آزاردهنده‌ای که از سوی برخی از اعضای جامعه دریافت کردیم، مطلع شدم، غمگین، وحشت‌زده و بسیار ناامید شدم.

“این سنت آلبرت نیست که من می شناسم.”

او گفت که شهر تشخیص می دهد که برای فراگیرتر کردن شهر باید کاری انجام داد.

نظرات چندین نفر از ساکنان که در این گزارش گنجانده شده است از توهین‌ها و کلیشه‌ها برای اشاره به مردم بومی استفاده می‌کنند و این واقعیت را که سوء استفاده در مدارس مسکونی رخ داده است را رد یا زیر سوال می‌برند.

یکی از ساکنان در ایمیلی به سازمان دهندگان پروژه گفت که مردم بومی “توسط مردمی برتر از نظر فنی و فرهنگی تسخیر شدند” و به دلیل اینکه کودکان قبل از ورود به مدارس بی انضباط بودند، آنها انضباط را به عنوان سوء استفاده تعبیر کردند.

عده ای دیگر به متولیان این پروژه توهین کردند.

یکی از ساکنان که به پیش نویس نظرسنجی سیاستی پاسخ می داد، نوشت: «شما بچه های آسیب دیده ذهنی هستید، پر از داروها و پست مدرنیسم».

در این گزارش آمده است که علیرغم تلاش های تیم پروژه برای اطلاع رسانی مبنی بر عدم تحمل این نوع بازخوردها، “این ساکنان یا به دلیل ناآگاهی خالص یا تمایل غیرقابل کنترل برای ابراز نفرت ادامه دادند.”

رویداد تئاتر آردن

فونتین گفت در نوامبر گذشته در یک مراسم نامزدی در تئاتر آردن، تماشاگران فریاد می زدند، به برگزارکنندگان مراسم توهین می کردند و از توقف ضبط جلسه با تلفن خود خودداری می کردند.

کورینا مورین هولینگ‌ورث، یکی از ساکنان سابق سنت آلبرت که به همراه همسر و دخترش در این مراسم شرکت کرد، گفت که شرکت‌کنندگان واقعیت‌های مدارس مسکونی را زیر سوال بردند و نشان دادند که مردم بومی برای دریافت پول از دولت داستان می‌سازند.

او گفت: «این اولین باری بود که بعد از مدت‌ها در زندگی‌ام احساس می‌کردم، اوه، نمی‌دانم قرار است اینجا امن باشم یا نه.

هالینگ‌ورث گفت که در اتاق می‌تواند نسبت به هویت خود احساس تنفر کند – او عضوی از ملت Enoch Cree است که والدینش در مدارس مسکونی تحصیل می‌کردند. او گفت که این مدارس که برای جذب کودکان طراحی شده بودند، تأثیرات دردناک و بین نسلی بر خانواده او و دیگران داشت.

او گفت که شهر باید در پاسخ به گزارش نژادپرستی و تبعیض، یک بخش بومی ایجاد کند.

فونتین گفت که او و همکارانش برنامه ریزی کرده بودند که یک خانه باز عمومی با پیش نویس بخش های خط مشی برای اظهار نظر ساکنان داشته باشند، اما به دلیل چگونگی رخداد رویداد آردن و نگرانی های ایمنی، دیگر رویدادهای عمومی حضوری برگزار نکردند.

در عوض، آنها ویدیویی درباره پیش‌نویس خط‌مشی تهیه کردند و از ساکنان خواستند تا از طریق نظرسنجی درباره آن نظر دهند.

سیاست نامگذاری جدید

کمیته دائمی سنت آلبرت قرار است روز سه شنبه در مورد پیش نویس سیاست نامگذاری بحث کند.

پیش‌نویس خط‌مشی که توسط راس لیدهام از برنامه‌ریزی پیشگیرانه نوشته شده است، می‌گوید که نام‌های یادبود باید فقط در موارد نادر مورد استفاده قرار گیرند و نام‌ها نباید تبعیض‌آمیز باشند یا به شخص یا عمل آسیب‌رسان اشاره کنند.

ساکنان یا افرادی که ارتباط قابل توجهی با سنت آلبرت دارند می توانند برای حذف یا تغییر نام دارایی شهرداری درخواست دهند و کمیته نامگذاری شهر تصمیم خواهد گرفت که آیا حذف را به شورا توصیه کند یا خیر.

گوین گفت: «هر چقدر این پروژه سخت بود و برخی از چیزهایی که از آن بیرون آمد، نکات مثبتی وجود دارد که می‌توانیم به آن‌ها تکیه کنیم و واقعاً جشن بگیریم.


یک خط بحران ملی مدرسه مسکونی هندی برای پشتیبانی از بازماندگان و افراد آسیب دیده در دسترس است. مردم می توانند با تماس با خدمات 24 ساعته به شماره 1-866-925-4419 به خدمات ارجاع عاطفی و بحران دسترسی داشته باشند.

مشاوره سلامت روان و پشتیبانی بحران نیز به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته از طریق خط تلفن Hope for Wellness به شماره 1-855-242-3310 یا از طریق چت آنلاین در دسترس است.