شورای بزرگ شاهزاده آلبرت با پلیس قبیله ناواهو ملاقات می کند تا درباره پلیس جامعه صحبت کند

شورای بزرگ شاهزاده آلبرت (PAGC) که از سال 2018 به دنبال ایجاد سیستم پلیسی خود بوده است، اخیراً از بزرگترین آژانس پلیس قبیله ای در ایالات متحده مشاوره دریافت کرده است.

رهبران 12 ملت اول ساسکاچوان در PAGC با پلیس قبیله ناواهو در چینل، آریز، در حدود 450 کیلومتری شمال شرقی فونیکس ملاقات کردند.

جوزف ثانی، معاون PAGC گفت که دلیل خوبی برای ملاقات با پلیس قبیله ناواهو وجود دارد.

او گفت: «جایی که من از آنجا آمده ام، جوامع شمال ساسکاچوان مانند دریاچه هچت و بخش شمالی مانند دریاچه سیاه و فوند دو لاک، آنها جوامع دنه هستند.

“مطمئناً ناواهوها، آنها بخشی از ملت Dene هستند.”

در زبان ناواهو، آنها خود را دینه می نامند [the people]و Tsannie می گوید شباهت هایی با زبان های Dene وجود دارد.

او گفت: “ما می توانیم یکدیگر را درک کنیم و این ارتباط را با ملت ناواهو داریم.”

پلیس در جامعه زندگی می کند

Tsannie می‌گوید دلیل اصلی اینکه چرا جوامع ملل اول مهم است که پلیس خود را داشته باشند، نه تنها به زبان، بلکه به درک جامعه نیز مربوط می‌شود.

او گفت: «اگر بتوانید با چالش‌هایی که ما داریم، روش‌های منحصربه‌فرد برخورد با موقعیت‌های خاص در جامعه‌مان ارتباط برقرار کنید، می‌توانید بسیاری از مشکلات یا چالش‌هایی را که در جامعه‌مان داریم کاهش دهید.»

گروهبان لوسی دان با آکادمی آموزش پلیس ناواهو در این بازدید کمک کرد و با PAGC برای برنامه ریزی بازدید همکاری کرد. او گفت یکی از چیزهایی که نیروی پلیس به شورای بزرگ گفت این بود که چگونه قوانین قبیله ای، ایالتی و فدرال را با تمرکز بر توانبخشی در حین و پس از حبس اجرا می کنند.

او گفت: «آنچه که وقتی آمدند نمی‌دانستند این است که ما سیستم قضایی، مرکز اصلاحات و دادستان‌های مشروط خود را داریم.

“همه چیز در دسترس است [in the community] تا آنجا که بخش پلیس است.»

جامعه – و چگونگی پیوند آن با عدالت – نیز مورد بحث قرار گرفت.

او گفت: «در نحوه پلیسی شدن جوامع ما در مقایسه با سایر سازمان‌ها تفاوت وجود دارد، زیرا افسران در جاده‌ها که در جوامع ما گشت‌زنی می‌کنند، در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که آنها آن را اجرا می‌کنند.

این فقط خانواده آنها نیست، بلکه ما یک سیستم قبیله ای داریم.”